Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Baklavacı Güllüoğlu hijyen sürecini hammadde alırken başlatıyor

32 çeşit baklava ve tatlı, 30 farklı lezzette poğaça ve çeşitleri, 50 çeşit kurabiye ve 41 çeşit pasta üretimi yapan Baklavacı Güllüoğlu, 140 yıllık aile geleneği olan lezzetini tüm süreçlerde hassasiyetle gerçekleştirdiği hijyen uygulamalarıyla Türkiye’ye ve dünyaya ulaştırıyor.




baklavacı gulluoglu140 yıllık aile geleneğini koruyan, kalite ve lezzetiyle tüm yurda yayılan Baklavacı Güllüoğlu, dünyanın en büyük baklava üretim tesislerini kurarak yurtiçinde ve yurtdışında kendi şubeleri ile büyümeye başladı. Bugün teknoloji ile el emeğinin buluştuğu tesislerinde baklava ve su böreği çeşitlerinin yanında, pasta, lokum, dondurma, çikolata, yufka, poğaça ve simit üretimi gerçekleştiren Güllüoğlu, tüm ürün gruplarında özen ve hassasiyetle çalışıyor. Bugün 32 çeşit baklava ve tatlı, 30 farklı lezzette poğaça ve çeşitleri, 50 çeşit kurabiye ve 41 çeşit pasta üretimi yapan Baklavacı Güllüoğlu, 7 bin metrekare alana yayılarak dünyanın en büyük baklava üretim tesisi olan Kâğıthane Güllüoğlu tesisinde, günde 5 ton baklava ve 2 ton lokum üretiliyor.
Stoklama işlemlerinden üretime kadar tüm süreçlerde hammadde ve ürünlerin hijyenine dikkat ettiklerini ifade eden Baklavacı Güllüoğlu Yönetim Kurulu Başkanı Nejat Güllü, hammaddeleri üretim alanına almadan önce gerekli girdi kontrollerini yaptıklarını ve bu şartları sağlayan ürünleri depolara aldıklarını söyledi. Kendi çalışanları olsa bile üretimde görevli personel harici kişilerin üretim alanına girmesine kesinlikle izin vermediklerini vurgulayan Güllü, “Üretim alanlarının girişlerinde otomatik el dezenfektan sistemi kullanıyoruz. Hijyen havuzları ve otomatik kapı sistemleri ile üretim alanlarına giriş yapılıyor. Üretimde çalışan personelimizin uyması gereken kılık kıyafet kuralları da mevcuttur. Bu amaçla personelimiz bone, temiz kıyafet-terlik, maske ve eldiven kullanıyor. Ayrıca üretim alanında kullanılan tüm malzemelerimiz, otomatik bulaşık makinelerinde dezenfektanlı ürünlerle yıkandıktan sonra üretime kullanılmaya verilmektedir. AR-GE departmanımızın her geçen gün yeni tatlar denediği Güllüoğlu’nda tüm ürünlerimiz, ISO 22000: 2005 (Uluslararası Standartlara Uygun Gıda Sistemi) ve ISO 9001 (Kalite Yönetim Sistemi) belgelerine de sahiptir” dedi.

PERSONELE YÖNELİK EĞİTİMLER
Her gün üretimin başlangıcında ve sonunda çalışılan alanların dezenfektanlı ürünlerle temizlenerek tüm hijyen koşulları sağlandıktan sonra imalata başladıklarını anlatan Nejat Güllü, öncelikle bu bilinci çalışanlarında oluşturduklarını vurguladı. Çalışanların eğitimi ve gelişimleri için her pozisyon ve seviyeye yönelik eğitim desteği sağladıklarını ifade eden Güllü, bu kapsamda anlaşmalı oldukları kurumlar tarafından düzenli olarak üretimde çalışan personellerine hijyen ve sanitasyon eğitimleri verildiğini ve bu amaçla profesyonel olarak eğitim ve hijyen hizmetleri sunan Ecolab firması ile çalıştıklarını kaydetti.
Ürünlerin satış noktasına ulaştıktan sonra da sağlıklı bir şekilde satışa sunulabilmesi için kendilerine ait dükkânların soğuk hava depolarına yatırımlar yaptıklarını, bunda soğuk zinciri korumayı amaçladıklarının altını çizen Nejat Güllü, “Üretimimiz Türkiye’de olduğu için ihracat yaptığımız ülkelere ürünleri gemi ve tır ile gönderiyoruz. Amerika’da da bir adet soğuk aracımız ve 750 metreküplük bir soğuk hava depomuz bulunuyor. Hollanda’da da aynı amaçla soğuk hava bölümü olan araç yaptırdık” dedi. Üretim tesislerinde hijyenin sağlanabilmesi adına hijyen koridorlarında dönüşümlü temizleme sistemi ile kapalı devre klimalandırma ve soğutma ortamlarının bulunduğunu aktaran Nejat Güllü, bu sistemlerin kurulumu dışında tüm üretim ve lojistik süreçlerinde profesyonel temizlik hizmeti aldıkları firmaya önemli bütçeler ayırdıklarını ifade etti.  
Üretimdeki hassasiyeti lojistikte de sürdürüyoruz
Ürünlerinin lojistiği sürecinde hijyenin sağlanmasına yönelik uyguladıkları çalışmalar hakkında da bilgi veren Baklavacı Güllüoğlu Yönetim Kurulu Başkanı Nejat Güllü şunları söyledi: “Şu anda ürün temini konusunda lojistiği kendimiz sağlıyoruz. İşimiz gıda olduğu için lojistik sürecinde hijyeni sağlamaya büyük hassasiyet gösteriyoruz. Bu konuda hijyeni sağlamak adına en önemli yatırımımız araçlarımıza oluyor, mutlaka soğuk hava bölümleri ekliyoruz. Üretimde dikkat edilen dezenfeksiyon ve sanitasyon işlemlerine aynı şekilde araçlar içinde de dikkat edilmektedir. Araçlarımızda belli periyodlarda ilaçlama işlemleri yapılmaktadır. Araç kullanan şoförlerimizin sağlık muayeneleri düzenli yapılmakta, tüm personellerimiz için oluşturduğumuz hijyen kurallarına uymaları sağlanmaktadır.”