BİM, küresel perakende markası olacak
09/03/2013 - 11:02:00
BIM 2012 yılında yüzde 21 büyüme ile 9.9 milyar TL net satışa imza atarak sektördeki liderliğini pekiştirdi. Dünyanın en hızlı büyüyen perakendecilik şirketleri arasında 10'uncu sırada yer alan BİM, mağaza sayısını da 3.655'e çıkardı. BİM İcra Kurulu Üyesi Galip Aykaç "2023'de Türkiye'nin perakende alanında uluslararası markası olmayı hedeflediklerini" söyledi.
BİM’in 2012 yılı mali sonuçları İstanbul Swissotel’de düzenlenen bir basın toplantısı ile açıklandı. Toplantıya BİM İcra Kurulu Üyeleri Galip Aykaç ve Haluk Dortluoğlu katıldı.
Toplantıda konuşan Galip Aykaç perakende sektörünü değerlendirerek şunları söyledi: "Perakende sektöründe konsolidasyon sürecinin devam etmesini bekliyoruz. Bugün ülkemizde organize perakendenin toplam perakende içindeki payı % 42 düzeyindedir. Bu oran gelişmiş ülkelerdeki payın hayli altındadır. Bu açıdan ülkemizde organize perakendenin önünün açık olduğunu söyleyebiliriz. Organize perakende, 2012 yılında da özellikle istihdamın artması başta olmak üzere, kayıt dışı ekonominin azalmasında ve rekabetçi yapısı sayesinde kaliteli ürün ve hizmetlerin yoğun bir şekilde tüketiciyle buluşmasında önemli rol oynadı."
Türkiye'nin 2023 hedeflerine ve perakende sektörünün bu süreçteki rolüne değinen Aykaç şöyle devam etti: "Türkiye'nin 2023'te dünyanın en büyük 10 ekonomisi arasına girmesi ve 2 trilyon dolar milli gelir elde etmesi hedefleniyor. Perakende sektörü ülkemizin bu hedeflere ulaşmasında lokomotif görevini üstlenebilir. Perakende sektörümüz sadece Türkiye'de yaşayan 75 milyon insanımıza değil, ülkemize uçakla üç saat mesafedeki ülkelerde yaşayan 950 milyon kişiye hizmet verme vizyonuna sahiptir. 2023'te Türkiye'nin 10 uluslararası markaya sahip olacağı, bunlardan ikisinin perakende sektöründen çıkacağı öngörülüyor. Bu iki markadan biri BİM olacaktır."
Daha sonra söz alan BİM İcra Kurulu Üyesi Haluk Dortluoğlu BİM'in 2012'deki performansı hakkında bilgi verdi. Yüksek kaliteli ürünleri düşük fiyatla sunarak büyümeye devam ettiklerini kaydeden Dortluoğlu, "Geçen yıl % 21 büyüme ile sektördeki liderliğimizi sürdürdük. Büyümemiz kârlı olmakla birlikte düşük fiyatlarımızı koruyabilmek için kâr marjımızı düşük tutuyoruz. Çünkü bizim için milyonlarca tüketiciye en iyi hizmeti ve en kaliteli ürünleri sunmak önceliklidir" dedi.
Haluk Dortluoğlu geçen yıl BİMCELL ile girdikleri mobil iletişim sektöründe de tüketicilerden büyük ilgi gördüklerini belirtti. Haluk Dortluoğlu sözlerini şöyle sürdürdü:
“Karmaşık paketler içermeyen, sade, ekonomik ve tüketici için bir katma değer ortaya koyan çözümler sunan BİMCELL güçlü pazarlama ağı ve marka itibarı ile abone sayısını her geçen gün arttırıyor. Halen 440.000 abonesi bulunan BİMCELL, mobil iletişim sektöründeki yükselişine devam ediyor.”
Yurtdışında büyük yatırım
Yüksek indirimli perakende sektöründeki faaliyetleri ve diğer ürünlerin yanı sıra özel markalı ürünleriyle Türkiye'de ortaya koyduğu başarılı modeli Ortadoğu ve Afrika'daki pazarlara taşımaya başlayan şirket yurtdışında da hızla gelişiyor.
BİM ilk yurtdışı mağazasını 2009 yılında açtığı Fas'ta bugün 116 mağazası ile hizmet veriyor. Yurtdışı yatırımlarına hız veren BİM Mısır ve diğer bazı Ortadoğu ülkelerinde mağazalar açarak bölgedeki etkinliğini arttırmayı hedefliyor. Fas'ta 50 yeni mağaza açmayı planlayan BİM, 2013 yılında bu ülkedeki mağaza sayısını 160'a çıkartacak.
Mısır'da ilk BİM mağazasının da Nisan ayında açılması bekleniyor. Türkiye'deki formatı uygulayacak olan mağazada 600-650 arası ürün satışa sunulacak. Ürünlerin 500 kadarı Mısır'da üretilirken 100 kadarı Türkiye'den ihraç edilecek. Mısır'dan üretilemeyen ürünler Türkiye'den karşılanacak. 2013 yılı için Mısır'da 30’dan fazla mağazanın açılması planlanıyor.
Perakende lideri BİM aynı zamanda 2013 yılı için 6 yeni bölge deposu açılışı gerçekleştirmeyi ve 2.000 kişiye daha istihdam sağlamayı planlıyor.
Bir şirketin toplam piyasa değerinin, o şirketin maddi varlıklarının değerine oranı olan Tobin Q oranına göre yapılan sıralamada BİM dünya birincisi oldu. Dünyanın saygın danışmanlık kuruluşlarından Deloitte'un hazırladığı 'Perakendenin Küresel Güçleri 2013' raporunda bu alanda birinci olan BİM, Apple, Amazon ve H&M gibi köklü şirketler dâhil dünyanın bütün büyük perakendecilerini geride bıraktı. BİM aynı zamanda bugüne kadar bütün gelişmekte olan ülke perakendecileri arasında bu kritere göre dünyada birinci sırada yer alan ilk şirket unvanını da kazandı. Deloitte'un raporunda BİM dünyanın en hızlı büyüyen perakende şirketleri sıralamasında da 10'uncu sırada yer aldı.
Toplantıda konuşan Galip Aykaç perakende sektörünü değerlendirerek şunları söyledi: "Perakende sektöründe konsolidasyon sürecinin devam etmesini bekliyoruz. Bugün ülkemizde organize perakendenin toplam perakende içindeki payı % 42 düzeyindedir. Bu oran gelişmiş ülkelerdeki payın hayli altındadır. Bu açıdan ülkemizde organize perakendenin önünün açık olduğunu söyleyebiliriz. Organize perakende, 2012 yılında da özellikle istihdamın artması başta olmak üzere, kayıt dışı ekonominin azalmasında ve rekabetçi yapısı sayesinde kaliteli ürün ve hizmetlerin yoğun bir şekilde tüketiciyle buluşmasında önemli rol oynadı."
Türkiye'nin 2023 hedeflerine ve perakende sektörünün bu süreçteki rolüne değinen Aykaç şöyle devam etti: "Türkiye'nin 2023'te dünyanın en büyük 10 ekonomisi arasına girmesi ve 2 trilyon dolar milli gelir elde etmesi hedefleniyor. Perakende sektörü ülkemizin bu hedeflere ulaşmasında lokomotif görevini üstlenebilir. Perakende sektörümüz sadece Türkiye'de yaşayan 75 milyon insanımıza değil, ülkemize uçakla üç saat mesafedeki ülkelerde yaşayan 950 milyon kişiye hizmet verme vizyonuna sahiptir. 2023'te Türkiye'nin 10 uluslararası markaya sahip olacağı, bunlardan ikisinin perakende sektöründen çıkacağı öngörülüyor. Bu iki markadan biri BİM olacaktır."
Daha sonra söz alan BİM İcra Kurulu Üyesi Haluk Dortluoğlu BİM'in 2012'deki performansı hakkında bilgi verdi. Yüksek kaliteli ürünleri düşük fiyatla sunarak büyümeye devam ettiklerini kaydeden Dortluoğlu, "Geçen yıl % 21 büyüme ile sektördeki liderliğimizi sürdürdük. Büyümemiz kârlı olmakla birlikte düşük fiyatlarımızı koruyabilmek için kâr marjımızı düşük tutuyoruz. Çünkü bizim için milyonlarca tüketiciye en iyi hizmeti ve en kaliteli ürünleri sunmak önceliklidir" dedi.
Haluk Dortluoğlu geçen yıl BİMCELL ile girdikleri mobil iletişim sektöründe de tüketicilerden büyük ilgi gördüklerini belirtti. Haluk Dortluoğlu sözlerini şöyle sürdürdü:
“Karmaşık paketler içermeyen, sade, ekonomik ve tüketici için bir katma değer ortaya koyan çözümler sunan BİMCELL güçlü pazarlama ağı ve marka itibarı ile abone sayısını her geçen gün arttırıyor. Halen 440.000 abonesi bulunan BİMCELL, mobil iletişim sektöründeki yükselişine devam ediyor.”
Yurtdışında büyük yatırım
Yüksek indirimli perakende sektöründeki faaliyetleri ve diğer ürünlerin yanı sıra özel markalı ürünleriyle Türkiye'de ortaya koyduğu başarılı modeli Ortadoğu ve Afrika'daki pazarlara taşımaya başlayan şirket yurtdışında da hızla gelişiyor.
BİM ilk yurtdışı mağazasını 2009 yılında açtığı Fas'ta bugün 116 mağazası ile hizmet veriyor. Yurtdışı yatırımlarına hız veren BİM Mısır ve diğer bazı Ortadoğu ülkelerinde mağazalar açarak bölgedeki etkinliğini arttırmayı hedefliyor. Fas'ta 50 yeni mağaza açmayı planlayan BİM, 2013 yılında bu ülkedeki mağaza sayısını 160'a çıkartacak.
Mısır'da ilk BİM mağazasının da Nisan ayında açılması bekleniyor. Türkiye'deki formatı uygulayacak olan mağazada 600-650 arası ürün satışa sunulacak. Ürünlerin 500 kadarı Mısır'da üretilirken 100 kadarı Türkiye'den ihraç edilecek. Mısır'dan üretilemeyen ürünler Türkiye'den karşılanacak. 2013 yılı için Mısır'da 30’dan fazla mağazanın açılması planlanıyor.
Perakende lideri BİM aynı zamanda 2013 yılı için 6 yeni bölge deposu açılışı gerçekleştirmeyi ve 2.000 kişiye daha istihdam sağlamayı planlıyor.
Bir şirketin toplam piyasa değerinin, o şirketin maddi varlıklarının değerine oranı olan Tobin Q oranına göre yapılan sıralamada BİM dünya birincisi oldu. Dünyanın saygın danışmanlık kuruluşlarından Deloitte'un hazırladığı 'Perakendenin Küresel Güçleri 2013' raporunda bu alanda birinci olan BİM, Apple, Amazon ve H&M gibi köklü şirketler dâhil dünyanın bütün büyük perakendecilerini geride bıraktı. BİM aynı zamanda bugüne kadar bütün gelişmekte olan ülke perakendecileri arasında bu kritere göre dünyada birinci sırada yer alan ilk şirket unvanını da kazandı. Deloitte'un raporunda BİM dünyanın en hızlı büyüyen perakende şirketleri sıralamasında da 10'uncu sırada yer aldı.