Bu yaz buzlu çay ve meyve suyu pazarı daha fazla büyüyecek
22/05/2013 - 12:08:00
Türkiye’de kişi başı meşrubat tüketiminin Avrupa ülkelerine oranla çok geri olduğunu söyleyen Meşrubatçılar Derneği (MEDER) Başkanı Emin Burat, bu durumun kendilerine büyümek için önlerinde pek çok yol ve fırsat olduğunu gösterdiğini ifade etti. Burat, “Bu yaz soğuk çay, meyve suları ve enerji içeceklerinin gazlı içeceklerden daha fazla büyüyeceğini öngörüyoruz” dedi.
Meşrubatçılar Derneği (MEDER) Başkanı Emin Burat, Türkiye meşrubat sektörünün büyüklüğünün 9 milyar TL’ye ulaştığını, bunun 2,8 milyar TL’lik kısmını ise kolalı içeceklerin oluşturduğunu söyledi. Alkolsüz içecek sektörünün içinde gazlı içeceklerin payının %6,4 olarak tespit edildiğini kaydeden Burat, Türkiye’de kişi başı gazlı içecek tüketiminin 170 şişe seviyesinde gerçekleşirken bu oranın ABD’de 750 şişeyi bulduğunu açıkladı.
Türkiye’nin su hariç alkolsüz meşrubatlar pazarında kişi başı tüketim miktarlarının Avrupa ülkelerine oranla çok düşük kaldığını anımsatan MEDER Başkanı Emin Burat, “Bu da bize, önümüzde büyümek için pek çok yol ve fırsat olduğunu gösteriyor. Türkiye’de meşrubat tüketiminde hacim olarak ilk sırayı kolalı gazlı içecekler almaktadır. Hem Avrupa hem de Türkiye’de en fazla tüketilen meşrubat kolalı gazlı içeceklerdir” dedi. Türkiye’de meşrubat tüketiminin artmasının, sektör üzerindeki aşırı vergi yükünün makul seviyelere indirilmesi ve dolayısıyla ürünün satış fiyatının ucuzlatılmasıyla mümkün olabileceğine vurgu yapan Burat, şu andaki duruma göre kolalı içeceklerin lüks tüketim malzemesi olarak kabul edildiğini ve ÖTV ile birlikte %47,5 oranında vergiye tabi tutulduğunu anlattı.
AVRUPA’DA PAZARIN HACMİ 80 MİLYAR LİTRE
Global meşrubat pazarının büyüklüğü hakkında da bilgi veren Emin Burat, su hariç alkolsüz meşrubat alanında Avrupa pazarının yaklaşık 80 milyar litreye ulaştığını, Türkiye’deki pazarın ise Avrupa’nın sadece %6’sı kadar bir büyüklüğe sahip olduğunu aktardı. Kısa ve uzun dönemde Türkiye meşrubat sektörünün geleceği hakkında değerlendirmelerde bulunan Burat, “Meşrubattaki tüketim oranlarındaki artış trendi devamlılık gösteriyor. Önümüzdeki yıllarda 2012’de gördüğümüz büyümenin üzerinde büyümeler göreceğiz, büyüme oranları artarak devam edecek diyebiliriz. Bunun yanı sıra yaz mevsimine girmek üzereyiz. Bu yaz soğuk çay, meyve suları ve enerji içeceklerinin gazlı içeceklerden daha fazla büyüyeceğini öngörüyoruz” diye konuştu.
MEDER olarak üyeleri arasında dayanışma ve bilgi alışverişini sağlamak, meşrubat sektöründe standardı yükseltmek, gelişmiş ülkelerdeki teknolojik ilerlemeyi üyelere aktarmak, sektörü ilgilendiren mevzuat çalışmalarına sektörü temsilen katkı koymak, meşrubat sektörü ile ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile koordinasyonu sağlamak yönünde çalışmalar yaptığını dile getiren Başkan Emin Burat söyle devam etti: “Bunların yanında kamu kesiminin yürütmekte olduğu ve sektörümüzü ilgilendiren mevzuat çalışmalarına etkin katılım sağlamakta ve sektör sorunlarının çözümüne yardımcı olmak için çalışmaktayız. Dernek olarak, üst kuruluşlarımız olan diğer sivil toplum kuruluşlarından Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ile Türkiye Gıda ve İçecek Sanayi Dernekleri Federasyonu (TGDF) bünyesindeki çalışmalara katılmaktayız. Ayrıca, sektörümüzü çok yakından ilgilendiren ve yasa çalışmalarının yürütüldüğü Şeker konusunda ilgili bakanlık olan Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ve Türkiye Şeker Kurumu yetkilileriyle görüşmeleri sürdürmekte, yasa tasarısının görüşüldüğü her kademede çalışmalara etkin katılım talebimizi bildirmekteyiz.”
Tüketici pazar araştırma şirketi Canadean’ın 2012 verilerine göre Türkiye meşrubat sektörü (Rakamlar Volume (litre) bazındadır)
Gazlı İçecek Pazarı: 3.586.975.000
Paketlenmiş Su Pazarı: 3.336.500.000
Ayran Pazarı: 867.000.000
Diğer Meşrubatlar: 1.263.580.000
UMBRELLA ORGANIZATION OF TURKİSH BEVERAGE INDUSTRY
Turkish Beverage Association (MEDER) has been founded in 1994 to play an active role on preparing laws and regulations related to the beverage sector. MEDER’s members include Coca-Cola, Pepsi Cola, Kola Turka, Erbak-Uludag and members represent %95 of the beverage sector in Turkey. To be able to increase it’s domestic activities, we are member of Turkish Food and Beverage Producer Union (TGDF). Association’s mission is providing information traffic between the members that are active on beverage sector, represent the association care of government and support the members on behalf, regulations and laws that are related to sector, improving the sector and monitoring the consumer safety, informing the sector with the progress, monitoring the world on the beverage sector and informing the members, providing honest competition on the sector to be able to protect the beverage quality, becoming members for local and international non-governmental organizations to be a part of active workers.
Türkiye’nin su hariç alkolsüz meşrubatlar pazarında kişi başı tüketim miktarlarının Avrupa ülkelerine oranla çok düşük kaldığını anımsatan MEDER Başkanı Emin Burat, “Bu da bize, önümüzde büyümek için pek çok yol ve fırsat olduğunu gösteriyor. Türkiye’de meşrubat tüketiminde hacim olarak ilk sırayı kolalı gazlı içecekler almaktadır. Hem Avrupa hem de Türkiye’de en fazla tüketilen meşrubat kolalı gazlı içeceklerdir” dedi. Türkiye’de meşrubat tüketiminin artmasının, sektör üzerindeki aşırı vergi yükünün makul seviyelere indirilmesi ve dolayısıyla ürünün satış fiyatının ucuzlatılmasıyla mümkün olabileceğine vurgu yapan Burat, şu andaki duruma göre kolalı içeceklerin lüks tüketim malzemesi olarak kabul edildiğini ve ÖTV ile birlikte %47,5 oranında vergiye tabi tutulduğunu anlattı.
AVRUPA’DA PAZARIN HACMİ 80 MİLYAR LİTRE
Global meşrubat pazarının büyüklüğü hakkında da bilgi veren Emin Burat, su hariç alkolsüz meşrubat alanında Avrupa pazarının yaklaşık 80 milyar litreye ulaştığını, Türkiye’deki pazarın ise Avrupa’nın sadece %6’sı kadar bir büyüklüğe sahip olduğunu aktardı. Kısa ve uzun dönemde Türkiye meşrubat sektörünün geleceği hakkında değerlendirmelerde bulunan Burat, “Meşrubattaki tüketim oranlarındaki artış trendi devamlılık gösteriyor. Önümüzdeki yıllarda 2012’de gördüğümüz büyümenin üzerinde büyümeler göreceğiz, büyüme oranları artarak devam edecek diyebiliriz. Bunun yanı sıra yaz mevsimine girmek üzereyiz. Bu yaz soğuk çay, meyve suları ve enerji içeceklerinin gazlı içeceklerden daha fazla büyüyeceğini öngörüyoruz” diye konuştu.
MEDER olarak üyeleri arasında dayanışma ve bilgi alışverişini sağlamak, meşrubat sektöründe standardı yükseltmek, gelişmiş ülkelerdeki teknolojik ilerlemeyi üyelere aktarmak, sektörü ilgilendiren mevzuat çalışmalarına sektörü temsilen katkı koymak, meşrubat sektörü ile ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile koordinasyonu sağlamak yönünde çalışmalar yaptığını dile getiren Başkan Emin Burat söyle devam etti: “Bunların yanında kamu kesiminin yürütmekte olduğu ve sektörümüzü ilgilendiren mevzuat çalışmalarına etkin katılım sağlamakta ve sektör sorunlarının çözümüne yardımcı olmak için çalışmaktayız. Dernek olarak, üst kuruluşlarımız olan diğer sivil toplum kuruluşlarından Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ile Türkiye Gıda ve İçecek Sanayi Dernekleri Federasyonu (TGDF) bünyesindeki çalışmalara katılmaktayız. Ayrıca, sektörümüzü çok yakından ilgilendiren ve yasa çalışmalarının yürütüldüğü Şeker konusunda ilgili bakanlık olan Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ve Türkiye Şeker Kurumu yetkilileriyle görüşmeleri sürdürmekte, yasa tasarısının görüşüldüğü her kademede çalışmalara etkin katılım talebimizi bildirmekteyiz.”
Tüketici pazar araştırma şirketi Canadean’ın 2012 verilerine göre Türkiye meşrubat sektörü (Rakamlar Volume (litre) bazındadır)
Gazlı İçecek Pazarı: 3.586.975.000
Paketlenmiş Su Pazarı: 3.336.500.000
Ayran Pazarı: 867.000.000
Diğer Meşrubatlar: 1.263.580.000
UMBRELLA ORGANIZATION OF TURKİSH BEVERAGE INDUSTRY
Turkish Beverage Association (MEDER) has been founded in 1994 to play an active role on preparing laws and regulations related to the beverage sector. MEDER’s members include Coca-Cola, Pepsi Cola, Kola Turka, Erbak-Uludag and members represent %95 of the beverage sector in Turkey. To be able to increase it’s domestic activities, we are member of Turkish Food and Beverage Producer Union (TGDF). Association’s mission is providing information traffic between the members that are active on beverage sector, represent the association care of government and support the members on behalf, regulations and laws that are related to sector, improving the sector and monitoring the consumer safety, informing the sector with the progress, monitoring the world on the beverage sector and informing the members, providing honest competition on the sector to be able to protect the beverage quality, becoming members for local and international non-governmental organizations to be a part of active workers.