Polen Gıda ekmekçilik ve pastacılık grubunda dünyayla yarışıyor
17/05/2013 - 18:11:00
Un geliştiriciler-zenginleştiriciler, ekmekçilik ve pastacılık olmak üzere 3 ana ürün grubunda faaliyet gösteren Polen Gıda, hem yurtiçinde hem de 50 ülkede bulunan müşterilerine etkin çözümler sağlıyor. İhracatta Uzakdoğu pazarına odaklandıklarını belirten Polen Gıda Genel Müdür Yardımcısı Haydar Şekersöz, bu sebeple yatırımlarını daha çok inovatif ürün geliştirme üzerinde yoğunlaştıracaklarını dile getirdi.
1997 yılında kurulan Polen Gıda, un geliştirici, ekmekçilik ve pastacılık ürünleri konusunda uzmanlaşmış, sektöründe öncü firmalardan biri olarak faaliyetlerini sürdürüyor. Kurulduğu ilk günden itibaren müşterilerine sağladığı yüksek kalite ve hızlı hizmeti ile pastacılık ve ekmekçilik sektöründe sağlam adımlarla ilerleyen Polen Gıda, Asya, Avrupa, Afrika ve Ortadoğu’da 50’den fazla ülkeye ürünlerini ulaştırarak Türkiye’yi temsil ediyor. Dünya genelindeki yaygın bayi ağı ile ekmekçilik ve pastacılık ürünlerini pastane, otel ve restoranlara sunan firma, un geliştiricilerini uzman teknik satış kadrosu ile un üreticilerine ulaştırıyor.
İstanbul Esenyurt'ta bulunan 13 bin metrekarelik kapalı alanda üretim yapan Polen Gıda, uzman AR-GE ekibiyle sürekli yeni ürünler geliştiriyor ve tüketicilere özel çözümler sunuyor. Firma, sürekli geliştirdiği teknik altyapısı ve yetkin personeliyle müşterilerine sunduğu teknik desteğin yanında, AR-GE ve demo merkezinde düzenlediği seminerler, eğitimler ve uygulama çalışmalarıyla bilgi birikimini üreticilere ulaştırıyor. Polen Gıda Genel Müdür Yardımcısı Haydar Şekersöz ile gerçekleştirdiğimiz söyleşimizde, sektördeki çalışmalarını ve yeni projelerini konuştuk.
Kurulduğu tarihten bu yana Polen Gıda’nın gelişim sürecini ve faaliyet alanlarını genel hatlarıyla sizden dinleyebilir miyiz?
Firmamız 1997 yılında un sanayisi ve ekmekçilik sektöründe faaliyet göstermek üzere kurulmuştur. Devam eden süreçte 2000’li yılların başında bazı uluslararası firmalarla distribütörlük anlaşması yapıldı. 2003 yılı itibariyle firmamızın ihracat ayağını oluşturan Eurozyme şirketi kuruldu ve uluslararası pazardaki faaliyetlerimiz başladı. 2006 yılında pastacılık sektörüne girişimiz hitap ettiğimiz müşteri portföyünü genişletmiştir. Bugün Polen Gıda, 13 bin metrekarelik kapalı alanda faaliyetlerine devam ediyor.
Polen Gıda’nın ürettiği ürün grupları ve bu ürünlerin satış pazarları hakkında bilgi alabilir miyiz?
Un geliştiriciler-zenginleştiriciler, ekmekçilik ve pastacılık olmak üzere 3 ana ürün grubunda faaliyet göstermekteyiz. Yurtiçi ve yurtdışı pazardaki un üreticilerine ihtiyaçları doğrultusunda un geliştirici-zenginleştirici ürünlerimiz ile hizmet sunmaktayız. Ekmekçilik ve pastacılık grubundaki ürünlerimizi ise geniş bayi ağı ile yurtiçi ve yurtdışındaki müşterilerimize ulaştırmaktayız. Ürün grubumuz dışında, müşterilerimizin spesifik ihtiyaçlarını karşılamak üzere proje bazlı çalışmalar yapmaktayız. Ayrıca, başta Kerry olmak üzere bazı uluslararası firmaların distribütörlüğünü de yapmaktayız.
AR-GE ÇALIŞMALARIYLA MÜŞTERİYE ÖZGÜ ÇÖZÜMLER
Firmanızın kurulduğu yıldan itibaren istikrarlı bir büyüme trendi içerisinde olduğunu görüyoruz. Bu gelişimi neye bağlıyorsunuz?
Sektörün ihtiyaçları doğru tespit edilerek buna yönelik uygun AR-GE çalışmalarının yapılması bu noktaya gelmemizdeki temel etken olduğunu düşünüyorum. Teknik anlamda AR-GE çalışmalarına yaptığımız yatırımlar ve sürekli büyüyen teknik kadromuzla müşteriye özel çözümler sunmamız bizi sektörde rakiplerimizden farklı bir konuma getirmiştir. Tüm satış ekibi dahil kadromuzun %30’undan fazlasının gıda mühendisi olması fark yarattığımız bir diğer husustur. Bizi öne çıkaran bir diğer nokta ise Satış Departmanının yanı sıra ürün uygulamaları konusunda müşterilerimize yardımcı olan Teknik Satış Destek Departmanına sahip olmamızdır. Tüm bunların yanında, Ar-Ge ve demo merkezimizde düzenlenen seminer, eğitim ve uygulama çalışmaları ile bilgi birikimimizi müşterilerimizle paylaşmaktayız. Fakat biliyoruz ki bir firmayı büyüten ve marka yapan asıl faktör tüm çalışanlarının ortaya koyacakları özveri, azim ve kalitedir.
İHRACATTA YENİ HEDEF UZAKDOĞU
İhracat çalışmalarınız kapsamında kaç ülkeye ürün gönderiyorsunuz? İhracatta hedeflediğiniz yeni pazarlar var mı?
Şu an 50’den fazla ülkeye ihracat yapıyoruz. Yakınımızda olan Doğu Avrupa, Orta Asya, Orta Doğu ve Balkan ülkeleri ağırlıklı çalıştığımız pazarlardır. Uzakdoğu ülkeleri ise hedeflediğimiz yeni pazarlar arasında yer almaktadır. Ürünlerimizin geliştirilmesi aşamasında Türkiye pazarının yanı sıra dünya pazarının ihtiyaçlarını da göz önünde bulundurmaktayız. Uluslararası pazarda daha da etkin bir rol alarak ülkemizi en iyi şekilde temsil etmek istiyoruz ve bu yönde yolumuza emin adımlarla devam ediyoruz.
Kısa ve uzun vadede hayata geçirmeyi planladığınız yeni yatırımlarınız neler olacak?
Polen Gıda, AR-GE ve inovasyona inanan ve değer veren bir anlayışa sahiptir. Misyonumuz kusursuz müşteri memnuniyetini sağlamak, vizyonumuz ise sektörde kalite lideri olmaktır. Bunu başarmanın ve sağlamanın yolunun sürekli gelişmekten ve yenilenmekten geçtiğini biliyoruz. Bu nedenle yatırımlarımız daha çok inovatif ürün geliştirme üzerinde yoğunlaşacaktır.
TÜRKİYE PASTACILIKTA BÜYÜYEN BİR PAZAR
Türkiye’de unlu mamuller ve pastacılık sektörlerinin günümüzdeki durumunu değerlendiren Haydar Şekersöz şunları söyledi: “Türkiye, pastacılık ürünlerine olan talep açısından Avrupa’nın gerisinde kalsa da, bu alanda gelişen bir pazara sahiptir. Ho-Re-Ka alanındaki gelişmeler ve uluslararası kafe tarzı işletmelerin yaygınlaşmasına paralel olarak pazarda bir büyüme söz konusu. Batılı ülkeler unlu mamuller ve pastacılık sektöründe belli bir doyuma ulaşsa da bu alan Türkiye ve doğulu ülkeler için hala gelişim sürecindedir. Fakat bölgede yaşanan hızlı büyüme sektörde bazı sıkıntıları da beraberinde getirmektedir. Bu sıkıntıların başında, bu alana teknik anlamda yeterli yatırımların yapılmaması ve kalifiye eleman sayısının yetersiz olması geliyor.
İstanbul Esenyurt'ta bulunan 13 bin metrekarelik kapalı alanda üretim yapan Polen Gıda, uzman AR-GE ekibiyle sürekli yeni ürünler geliştiriyor ve tüketicilere özel çözümler sunuyor. Firma, sürekli geliştirdiği teknik altyapısı ve yetkin personeliyle müşterilerine sunduğu teknik desteğin yanında, AR-GE ve demo merkezinde düzenlediği seminerler, eğitimler ve uygulama çalışmalarıyla bilgi birikimini üreticilere ulaştırıyor. Polen Gıda Genel Müdür Yardımcısı Haydar Şekersöz ile gerçekleştirdiğimiz söyleşimizde, sektördeki çalışmalarını ve yeni projelerini konuştuk.
Kurulduğu tarihten bu yana Polen Gıda’nın gelişim sürecini ve faaliyet alanlarını genel hatlarıyla sizden dinleyebilir miyiz?
Firmamız 1997 yılında un sanayisi ve ekmekçilik sektöründe faaliyet göstermek üzere kurulmuştur. Devam eden süreçte 2000’li yılların başında bazı uluslararası firmalarla distribütörlük anlaşması yapıldı. 2003 yılı itibariyle firmamızın ihracat ayağını oluşturan Eurozyme şirketi kuruldu ve uluslararası pazardaki faaliyetlerimiz başladı. 2006 yılında pastacılık sektörüne girişimiz hitap ettiğimiz müşteri portföyünü genişletmiştir. Bugün Polen Gıda, 13 bin metrekarelik kapalı alanda faaliyetlerine devam ediyor.
Polen Gıda’nın ürettiği ürün grupları ve bu ürünlerin satış pazarları hakkında bilgi alabilir miyiz?
Un geliştiriciler-zenginleştiriciler, ekmekçilik ve pastacılık olmak üzere 3 ana ürün grubunda faaliyet göstermekteyiz. Yurtiçi ve yurtdışı pazardaki un üreticilerine ihtiyaçları doğrultusunda un geliştirici-zenginleştirici ürünlerimiz ile hizmet sunmaktayız. Ekmekçilik ve pastacılık grubundaki ürünlerimizi ise geniş bayi ağı ile yurtiçi ve yurtdışındaki müşterilerimize ulaştırmaktayız. Ürün grubumuz dışında, müşterilerimizin spesifik ihtiyaçlarını karşılamak üzere proje bazlı çalışmalar yapmaktayız. Ayrıca, başta Kerry olmak üzere bazı uluslararası firmaların distribütörlüğünü de yapmaktayız.
AR-GE ÇALIŞMALARIYLA MÜŞTERİYE ÖZGÜ ÇÖZÜMLER
Firmanızın kurulduğu yıldan itibaren istikrarlı bir büyüme trendi içerisinde olduğunu görüyoruz. Bu gelişimi neye bağlıyorsunuz?
Sektörün ihtiyaçları doğru tespit edilerek buna yönelik uygun AR-GE çalışmalarının yapılması bu noktaya gelmemizdeki temel etken olduğunu düşünüyorum. Teknik anlamda AR-GE çalışmalarına yaptığımız yatırımlar ve sürekli büyüyen teknik kadromuzla müşteriye özel çözümler sunmamız bizi sektörde rakiplerimizden farklı bir konuma getirmiştir. Tüm satış ekibi dahil kadromuzun %30’undan fazlasının gıda mühendisi olması fark yarattığımız bir diğer husustur. Bizi öne çıkaran bir diğer nokta ise Satış Departmanının yanı sıra ürün uygulamaları konusunda müşterilerimize yardımcı olan Teknik Satış Destek Departmanına sahip olmamızdır. Tüm bunların yanında, Ar-Ge ve demo merkezimizde düzenlenen seminer, eğitim ve uygulama çalışmaları ile bilgi birikimimizi müşterilerimizle paylaşmaktayız. Fakat biliyoruz ki bir firmayı büyüten ve marka yapan asıl faktör tüm çalışanlarının ortaya koyacakları özveri, azim ve kalitedir.
İHRACATTA YENİ HEDEF UZAKDOĞU
İhracat çalışmalarınız kapsamında kaç ülkeye ürün gönderiyorsunuz? İhracatta hedeflediğiniz yeni pazarlar var mı?
Şu an 50’den fazla ülkeye ihracat yapıyoruz. Yakınımızda olan Doğu Avrupa, Orta Asya, Orta Doğu ve Balkan ülkeleri ağırlıklı çalıştığımız pazarlardır. Uzakdoğu ülkeleri ise hedeflediğimiz yeni pazarlar arasında yer almaktadır. Ürünlerimizin geliştirilmesi aşamasında Türkiye pazarının yanı sıra dünya pazarının ihtiyaçlarını da göz önünde bulundurmaktayız. Uluslararası pazarda daha da etkin bir rol alarak ülkemizi en iyi şekilde temsil etmek istiyoruz ve bu yönde yolumuza emin adımlarla devam ediyoruz.
Kısa ve uzun vadede hayata geçirmeyi planladığınız yeni yatırımlarınız neler olacak?
Polen Gıda, AR-GE ve inovasyona inanan ve değer veren bir anlayışa sahiptir. Misyonumuz kusursuz müşteri memnuniyetini sağlamak, vizyonumuz ise sektörde kalite lideri olmaktır. Bunu başarmanın ve sağlamanın yolunun sürekli gelişmekten ve yenilenmekten geçtiğini biliyoruz. Bu nedenle yatırımlarımız daha çok inovatif ürün geliştirme üzerinde yoğunlaşacaktır.
TÜRKİYE PASTACILIKTA BÜYÜYEN BİR PAZAR
Türkiye’de unlu mamuller ve pastacılık sektörlerinin günümüzdeki durumunu değerlendiren Haydar Şekersöz şunları söyledi: “Türkiye, pastacılık ürünlerine olan talep açısından Avrupa’nın gerisinde kalsa da, bu alanda gelişen bir pazara sahiptir. Ho-Re-Ka alanındaki gelişmeler ve uluslararası kafe tarzı işletmelerin yaygınlaşmasına paralel olarak pazarda bir büyüme söz konusu. Batılı ülkeler unlu mamuller ve pastacılık sektöründe belli bir doyuma ulaşsa da bu alan Türkiye ve doğulu ülkeler için hala gelişim sürecindedir. Fakat bölgede yaşanan hızlı büyüme sektörde bazı sıkıntıları da beraberinde getirmektedir. Bu sıkıntıların başında, bu alana teknik anlamda yeterli yatırımların yapılmaması ve kalifiye eleman sayısının yetersiz olması geliyor.