Doğal ve inovatif lezzetlerin ustası: AROMSA
22/04/2015 - 15:43:00
İnovatif olarak gerçekleştirdiği projelerde doğal gıda eğilimine uygun çalışmalar yapan Aromsa, bu doğrultuda ürün portfoyünü ekstraklar ve doğal aromalarla zenginleştiriyor.
Aromsa, 1982’den bu yana konusunda uzman kadrosuyla hem yöresel hem de dünya mutfaklarına ait lezzetleri içeren aroma vericiler üreten sektörün lider kuruluşlarının başında geliyor. Kullanılması planlanan son ürüne göre gıda maddesinin yapısı, bileşenleri ve üretim işlemleri hesaba katılarak, titiz bir çalışmayla butik tarzda aroma vericiler geliştiren ve üreten Aromsa, gıda sektörünün yanı sıra tütün sanayisi, ilaç sektörü, ağız sağlığı ve bakımı için üretilen ürünlere de aroma vericiler tedarik ediyor. Firmanın başlıca ürünleri arasında; soslar (dondurma, kek dolgu, bisküvi dolgusu, çikolata dogusu için çikolatalı, vanilyalı, meyveli, meyve preparatları, fırıncılık ürünleri için özel ısıya dayanıklı soslar), aroma vericiler (sıvı, toz (enkapsüle), standart toz aroma vericiler, emülsiyonlar, mikroenkapsüle toz aroma vericiler ve ekstrüde toz aroma vericiler (CAMAROME®), ekstraktlar (sıvı ve enkapsüle formda meyve, sebze ve bitkisel ekstraktlar), karamelize şeker (sıvı ve toz formlarda) ve karamel renklendiricilerdir (E150a - Sade Karamel, E150b - Kostik Sülfit Karamel, E150c - Amonyum Karamel, E150d–Amonyum Sülfit Karamel) bulunuyor.
FONKSİYONEL GIDALARA YÖNELİK EKSTRAKT ÜRETİMİ
Dergimize açıklamalar yapan Aromsa A.Ş. AR-GE Merkezi Proje Yönetimi Müdürü Doç. Dr. Aslı Barla, dünyada ve Türkiye’de tüketici trendleri ve eğiliminin doğal ürünlere kaydığını söyledi. Nihai tüketicilerin artık etiketleri okuyarak, daha taze ve doğal ürünleri tüketmek istediğine dikkat çeken Barla, “Dolayısıyla müşterilerimizden gelen istekler de bu yöne doğru kaymıştır. İnovatif olarak yaptığımız projelerimizde de yine bu eğilime uygun çalışmalar yapmakta ve ürün portfoyümüze ekstraklar ve doğal aromaları da eklemekteyiz” dedi. Ekstraktların tek başlarına piyasaya sürülebildikleri gibi, ilave edildikleri gıdalara doğal ve kendine özgü bir lezzet kazandırırken aynı zamanda da gıdayı besin öğeleri bakımından zenginleştirdiğini açıklayan Barla, “Ayrıca fonksiyonel özellikler katmakta (antioksidan, vitamince zenginleştirmek, probiyotik, prebiyotik vs. gibi) ve renklendirici olarak kullanılmaktadırlar. Aromsa'da üretilen meyve, sebze ve bitki ekstraktları; kullanılacağı gıdanın yapısına göre sıvı ve toz (enkapsüle) formlarda üretilebilmektedirler” diye konuştu.
Firma olarak 25 Mart 2013 tarihinde AR-GE Merkezi belgesi alarak kurulduğu günden bugüne kadar yaptığı AR-GE faaliyetlerini tescillediklerini anlatan Aromsa A.Ş. AR-GE Merkezi Proje Yönetimi Müdürü Doç. Dr. Aslı Barla, AR-GE Merkezi’nde 60'dan fazla personelin görev yaptığını belirtti. Bu laboratuvarların AR-GE Tatlı, AR-GE Tuzlu, AR-GE Sos, AR-GE İçecek Uygulama, AR-GE Tatlı Uygulama, Ekstraksiyon, Enstrümental Analiz, Duyusal Analiz ve Yeni Teknolojiler ve Yatırım olarak oluşturulduğunu kaydeden Barla, “AR-GE Laboratuvarlarımızın tümü modern ölçüm cihazlarıyla donatılmış olup, uygulama laboratuvarlarımızda pilot üretim makinelari de mevcuttur. Enstrümental Analiz Laboratuvarı’nda bulunan GC, GC/MS (dinamik headspace, Statik Headspace), Olfaktometre, HPLC, Elektronik nose gibi gelişmiş cihazlar aromatisyenlerimizin formülasyon oluşturma çalışmalarına çok önemli destekler sağlamaktadır. Firma kütüphanemiz çalışma sahamıza yönelik dokümanlar açısından oldukça zengindir” ifadelerini kullandı.
ÜNİVERSİTE – SANAYİ İŞBİRLİĞİNE BÜYÜK ÖNEM VERİYOR
Aromsa’yı üniversite - sanayi işbirliğine de önem veren, bünyesinde kaliteli eğitim almış kişileri barındıran ve kişisel gelişime destek veren köklü bir firma olarak tarif eden Doç. Dr. Aslı Barla sözlerini şöyle sürdürdü: “Yeni teknolojilerle çalışmayı, dünyadaki değişimleri ve yenilikleri takip etmeyi ve uygulamaya geçirmeyi kendimize görev edinmiş sürekli gelişen ve emin adımlarla büyüyen bir firmayız. Bu amaçla AR-GE çalışmalarımızda TÜBİTAK TEYDEB destekli projeler yapıyoruz. Önümüzdeki dönemlerde de yine bilimsel olarak altı doldurulmuş projeler yapmayı ve bunların ışığında farklı ticari ürünlerle piyasadaki yerimizi korumayı ve hatta tüm dünyada bilinen bir marka olmayı hedeflemekteyiz.”