Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
5 yıldız ette beşinci büyük olma yolunda

5 yıldız markasıyla işlenmiş et ürünleri pazarının güçlü oyuncularından Altınkaya Et, İzmit Kandıra’da faaliyete sokacağı yeni fabrikasıyla sektörün 5. büyük üreticisi olmayı hedefliyor.
 




cengiz_altinkayaYolculuğuna 1970’lerde Beyoğlu Balık Pazarı’nda başlayan Altınkaya Et, “5 yıldız” markası ile sektörde kaliteyi simgeliyor. Kurucusu Celal Altınkaya, Antalya’dan İstanbul’a gelip kardeşleri ile Altınkaya Et’i kurduktan sonra 5 erkek kardeşi simgelesin diye markasına “5 yıldız” adını verdi. Şirket kurucusu kardeşler idareyi çocuklarına bıraktığı tarihten itibaren şirketin CEO’luğunu Celal Altınkaya’nın oğlu Cengiz Altınkaya yürütüyor. Bugün Türkiye’nin en büyük ilk 10 işlenmiş et ürünleri markasından biri haline gelen “5 yıldız”, sadece Türkiye’ye değil dünya genelinde 17 ülkeye kaliteli işlenmiş et ürünleri sunuyor.
 
YENİ FABRİKAYI İZMİT’E KURUYOR
“5 yıldız”ı diğer et markalarından ayıran temel özelliğinin ürün çeşitliliği olduğunu belirten Altınkaya Et CEO’su Cengiz Altınkaya, et ürünleri deyince akla her ne kadar önce salam, sucuk ve sosis gibi ana kalemler gelse de firma olarak 500 çeşide yakın ürün ürettiklerini, müşterilerin istek ve talepleri değiştikçe kendilerinin de o yönde ürün çeşitliliğini artırdıklarını söyledi. Büyümelerindeki en büyük sıçrayışı 2000’li yıllarda turizm sektörüyle yaşadıklarını kaydeden Altınkaya, “O dönemde yeni otellerin mutfakları bizim için önemli büyüme potansiyeli oluşturdu. Yeni hedeflerimizin başında ise mağazalaşma, yeni fabrika yatırımı ve hayvancılık var. Yeni fabrikamızı İzmit Kandıra’da Türkiye’nin ilk Gıda İhtisas Organize Sanayi Bölgesi’nde kuruyoruz. Bu fabrikamız tamamlanınca, pazarda en büyük 5’inciüretici olacağız” diye konuştu.
 
2 BİN 300 NOKTAYA SATIŞ
Şu anda günlük tek vardiyada 15 ton et ve tavuk mamulü üretimi yaptıklarını açıklayan Cengiz Altınkaya, bilinçli tüketicilerin hijyen ve damak tadını bilerek “5 yıldız” ürünlerini tercih ettiğine dikkat çekti. İç pazarda yaklaşık 2 bin 300 noktaya satış yaptıklarını aktaran Altınkaya şunları aktardı: “5 yıldızlı oteller, büyük grosmarketler ve 1992’den bu yana Metro, Migros, Carrefoursa vb. gibi market devleri de şubeleri ile bu potaya alınırsa iç satış portföyü 3 bine yaklaşıyor. Ayrıca; Akdeniz Bölgesi’nde bulunan kapasiteli soğuk hava depomuzla bölge ve otellere kendi araçlarımızla dağıtım, pazarlama ve lojistik ağıyla hizmet vermekteyiz. İzmir, Ankara ve İç Anadolu’da da lokasyona göre bölge bayilikleri ve satış ağı mevcuttur. Aile felsefesi anlayışıyla kalite ve hijyeni birleştirerek ürünlerimizi üretip nihai tüketiciye ulaştırıyoruz. Burada en önemli şirket anayasası, nihai tüketiciye kendi soframızda tükettiğimiz ürünleri üretip satmaktır.”
 
ARAPLARIN ET TALEBİ İHRACATI BÜYÜTÜYOR
Yeni pazar arayışları kapsamında ihracat çalışmalarının son 5 yıldır hızla devam ettiği bilgisini veren Cengiz Altınkaya,Orta Doğu ve Türki Cumhuriyetler’e ihracat yapmak için genç ve dinamik bir ekip kurduklarını belirtti. “İhracatla büyümek istiyoruz” diyen Altınkaya; Kıbrıs, Azerbaycan, Türkmenistan, Dubai, Lübnan, Irak, Kuveyt, Suudi Arabistan ve Bahreyn başta olmak üzere 17 ülkeye ürün sattıklarını söyledi. İhracatta en çok sıkıntı yaşadıkları hususları teşvik yetersizliği ve adaletsiz rekabet ortamı olarak kaydeden Altınkaya, “İhracat pazarımızı geliştirmek amacıyla dünya çapında fuarlara katılmaktayız. Ekim ayında Anuga/Köln Fuarı için Almanya’da, aralık ayında ise Türk ürünleri fuarı için Katar’da olduk. 2016 yılı için ise Fas, Çin, Tayland gibi ülkelerde düzenlenecek fuarlara katılacağız. Özellikle Arapların et ürünlerine olan talebi ihracatımızın gelişmesinde önemli rol oynamakta” ifadelerini kullandı.
 
“FİYATLAR YÜZÜNDEN TÜKETİCİ BEYAZ ETE KAYIYOR”
Et sektöründe en önemli sorun olarak fiyatlarda son 1 yıldır yaşanan dalgalanmaları gösteren Altınkaya Et CEO’su Cengiz Altınkaya, bu durumun Türkiye’deki enflasyon dalgalanmasıyla orantılı seyrettiğini anlattı. Artan hayvan sayısı ve gelişen kırmızı et üretimine rağmen kırmızı et fiyatlarındaki yükselişin devam ettiğini vurgulayan Altınkaya sözlerini şöyle sürdürdü: “Karkas fiyatları 2011 yılında 14.11 TL iken 2014 yılında 18.38 TL idi. 2015'te ise 25-26 TL bandında seyretti. Fiyatlardaki dalgalanmalar tabii ki tüketiciye de yansıyor. Çoğu tüketici beyaz ete yönelmeye başladı. Fiyatların yükselmesindeki etken sadece üretici değil, aracı ve toptancı da fiyat belirleme konusunda etkin rol oynamakta. Fiyatlardaki artış yüzünden çoğu şirket zor zamanlar geçiriyor. Ülkemizin bulunduğu durum ve havaların geç ısınması itibariyle Akdeniz Bölgesi’nde turist sıkıntısından dolayı hem otel işletmeleri hem de tedarikçiler zorlandı.”
 
LEZZET USTASI BELGELERLE KALİTE YAKALIYOR 
“Lezzet Ustası” sloganı 5 Yıldız marka tescili esnasında Altınkaya tarafından ürün üzerinde yer almış. Lezzet ve ustalığı işinin temeli olarak kabul eden firma, bu sebeple bütün ürünlerini belli proseslerden geçererek Gıda Kodeksi’ne uygun olarak üretiyor. Bu konuda Altınkaya, ISO 22OOO.2005 ISO 9001: 2008 gibi kalite sertifikaları ile birlikte “dana, tavuk ve hindi eti ürünlerinin” imalat ve satışı Helal Gıda Uygunluk Belgeleri ve TSE Hizmet Ürün Yeterlilik Belgeleri’ne sahiptir.