Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Aromsa küresel aroma pazarına yön verecek

Aromsa A.Ş. AR-GE Merkezi Proje Yönetimi Bölüm Müdürü Doç. Dr. Aslı Barla Demirkoz, “Firmamız, Avrupa ve yurtdışı aroma pazarında ilk 20 firma arasında yer alıyor, kalite olarak en iyi 5 firma arasında kabul görmektedir. Hedefimiz pazar payımızı daha da artırmak” diyor. 
 




aromsa25 Mart 2013 tarihi itibariyle Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından tescilli AR-GE Merkezi belgesini alan Aromsa, Uygulamalı AR-GE laboratuvarlarında ve pilot tesislerinde müşterileriyle birlikte ürün geliştirme ve uygulama çalışmalarını sürdürüyor. İlk olarak bahsi geçen bu AR-GE laboratuvarlarınız hakkında bilgi verebilir misiniz? 
Aromsa A.Ş., gıda sektöründe faaliyet gösteren Türk firmaları içerisinde AR-GE Merkezi belgesi almaya uygun görülen ikinci firma olmuştur. 25 Mart 2013 tarihi itibariyle Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından tescilli Aromsa AR-GE Merkezi belgesini belgesini aldı ve uzman araştırmacı kadrosuyla faaliyetlerini sürdürüyor. Uzman araştırmacı kadrosuyla faaliyetlerini sürdürüyor. AR-GE Merkezi; AR-GE Tatlı, AR-GE Tuzlu, AR-GE Sos, Ekstraksiyon (Doğal Ürünler), Analiz Laboratuvarı, Duyusal Analiz, Uygulama Tatlı, Uygulama İçecek, AR-GE Ofis, Yeni Teknolojiler ve Yatırımlar bölümlerinden meydana geliyor. AR-GE Merkezimiz’de bulunan bu bölümlerin her biri kendi branşında müşteri odaklı çalışmakla beraber inovatif ve proaktif çalışmalar da yapmaktadırlar. AR-GE çalışmalarının büyük bölümü tüketicilerin beklentilerini en iyi şekilde karşılayacak ve hatta beklentilerinin üzerine çıkacak tat ve kokuda ürünler geliştirmek üzerine yapılmaktadır. AR-GE ekibi, müşterilerin farklı taleplerine en hızlı biçimde çözümler oluştururken, aynı zamanda Aromsa’nın dünyadaki ve sektöründeki tüm gelişmelere ayak uydurmasını da sağlıyor. Farklı sektörlerden sınırlı sayıda markanın sahip olduğu AR-GE Merkezi Belgesi, kurumların Türk ekonomisine yaptığı yatırımın önemli bir göstergesidir 
 
YÜKSELEN TRENDLERİ YAKINDAN TAKİP EDİYORUZ 
AR-GE Merkeziniz’de hangi araştırma ve geliştirme çalışmalarını yürütüyorsunuz? Bu yıl içinde kaç proje gerçekleştirdiniz? Bunlar hakkında bilgi verebilir misiniz
AR-GE Merkezi kapsamında yürüttüğümüz projelerde dikkate aldığımız esas nokta yenilikçi bir yön içermesidir. Yeni bir ürün, yeni bir proses ya da yeni bir uygulama alanı mutlaka her projemizde mevcut. Tabii ki, yaptığımız iş gereği tüm projelerin merkezinde yeni ve farklı tat&koku geliştirilmesi yer alıyor. Ülkemizde ve dünyada favori olan eğilimleri sıkı bir şekilde takip ediyoruz. Yurtdışı ürünleri ülkemiz tat ve damak zevklerine uygun bir forma dönüştürdüğümüz projelerimiz de mevcut. Bu sene 70’in üzerinde projemizin büyük kısmını tamamladık, bir kısmı da halen devam etmektedir. Projelerimiz ağırlıklı olarak yeni fikir ve uygulama alanları içeren özelliktedir ve her zaman yeni eğilimleri bir adım önde olarak izleyerek çalışmalarımızı şekillendiriyoruz. 
 
AR-GE Merkeziniz, sürekli değişim gösteren müşteri ihtiyaçlarını takip etmek, Türkiye ve dünya pazarındaki yenilikleri izlemek ve lezzet profillerini inceleyerek güncel eğilimler doğrultusunda proaktif çalışmalar yapıyor. Bu kapsamda yürüttüğünüz çalışmaları aktarabilir misiniz? 
Özellikle son yıllarda tüm gıda ve içecek sektöründe doğal ürünlere karşı olan ilgi belirgin şekilde artmış durumda. Aromsa doğal ürünler geliştirme konusunda kurulduğu günden bu zamana kadar oldukça hassas davranmış bir firma. Ekstraksiyon bölümümüzde sebze, meyve ve bitkilerden farklı yöntemler kullanılarak ekstraktlar ve meyve tozları üretilmektedir. Bu konuda özellikle dikkat edilen nokta, orjinal kaynaktaki doğal ve taze tatları birebir ekstrakta alabilmektir. Aynı zamanda antioksidan içeriği yüksek olan ürünlerde bu zengin içeriğe zarar vermeden bu işlemi gerçekleştirmek önemlidir. Doğal ürün konusuna verilen önem ve ilgi nedeniyle bu bölümümüzde 2 farklı TEYDEB projesi yürütülmektedir. Aynı zamanda hedef kitlesi çocuk olan ürün gruplarıyla ilgili yürütülen projelerde de doğal olgusu ön planda tutulmaktadır. 
 
Aroma deneyimlerini Avrupa’da da sürdürmek amacıyla 2011 yılında Almanya’da yeni yatırımlara imza atmıştınız. Bu yatırımlarınızda geldiğiniz aşama nedir? 
Aromsa Almanya’da özellikle tuzlu gıdalara yönelik aroma vericiler için AR-GE çalışmaları yapılmaktadır. Aynı zamanda diğer gıda grupları için de AR-GE çalışmalarımızın bir kısmı buradan destekli bir şekilde orada da yürütülmektedir. Aromsa Almanya’da ufak bir üretim tesisimiz de mevcut olup, ürün portföyüne geçen aroma vericilerimiz orada üretilip Avrupa’daki müşterilerimize sunulmaktadır. 
 
DÜNYADA İLK 20’DEYİZ 
Yurtdışında gerçekleştirdiğiniz AR-GE yatırımları ve çalışmaları Aromsa’nın global bir marka olma hedeflerinin önemli bir halkası. Şirketinizin dünya aroma pazarındaki konumundan söz ederek bu noktadaki hedeflerinizi açıklar mısınız? 
Dünyada aroma sektörü oldukça büyük bir pazar ve Aromsa burada güçlü rakiplerle mücadele eden tek yerli üretici firma. Aromsa’nın sadece 33 yıllık ve tamamen yerli sermaye olan bir firma olduğu düşünüldüğünde bugün gelinen nokta gerçekten bir başarıdır. Şu anda yerli pazarda ilk sırada yer alırken, Avrupa ve yurtdışı pazarlarında ilk 20 firma arasında yer almakta, kalite olarak en iyi 5 firma arasında kabul görmektedir. Gelecek hedeflerimiz arasında elbette ki dünyadaki pazar payımızı artırmak ilk sırada yer alıyor. Ürün kalitemiz, teknik altyapımız ve kalifiye çalışan kadromuz sayesinde bu hedefimize emin adımlarla kısa sürede ulaşağımıza inancımız tam.
 
2-3 YILDIR GELENEKSEL ÜRÜNLERE TALEP YÜKSELİYOR 
Gerek yurtiçinde gerekse küresel anlamda gıda ve içecek sanayinde etkili olan trendlerden bahseder misiniz? 
Hem gıda hem de içecek sanayi ürün çeşitililiğinin en fazla olduğu alanlardan ikisi. Artık her yaş grubuna, fiziksel aktiviteye ve beslenme alışkanlıklarına göre farklı ürünler raflarda yerini alıyor. Son dönemlerde her iki alanda da enerjisi azaltılmış, besin değerince zengin ürünlere bir talebin ve bunun sonucu bir ürün geliştirme ve üretim eğiliminin olduğu görülmektedir. Özellikle ülkemizde içecek pazarında son 2-3 yıldır geleneksel ürünlere olan ilginin sonucu Osmanlı şerbetleri gibi ürünlerin geliştirildiğini görmekteyiz. Yine içeceklerde daha sağlıklı ve doğal algısını artıracak cam-pet malzemeler, pulplu meyve içecekleri gibi çeşitlemelerin olduğu göze çarpmaktadır. Aynı doğal ürün geliştirme çabası jelly şekerlemeler gibi çocuk ürün gruplarında da kendini göstermektedir. Meyve sulu jelly şekerlemeler, doğal tatlandırıcılı sakız ürünleri, koruyucusuz ve doğal renklendiricili süt ürünleri son bir yıl içinde bu amaçla geliştirilen ürünler olmuşlardır.