Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
KINIK sıfır hata prensibiyle yeni lezzetler sunacak

Maden suyu sektörünün 64 yıllık köklü firması Kınık, üretimde sıfır hata prensibiyle çalışarak yüksek kalitede yeni ürünleri tüketicilerine sunmayı hedefliyor.




kınık üretim hattı2015 yılında maden suyu tüketimi artış göstererek, kişi başı tüketim 10 litreye çıktı. Tüketimdeki bu artışlar sayesinde Kınık Maden Suları ’lik büyüme gerçekleştirirken, üretim ve satış miktarlarını bir önceki yıla göre artırdı. Ancak bu olumlu gidişata rağmen maliyetlerin %80’ini ambalaj malzemesinin (şişe, kapak, shrink, strech , etiket, mürekkep) oluşturduğu sektörde döviz kurlarında yaşanılan yükseliş, firmanın işletme maliyetlerini olumsuz yönde etkiledi. 
 
TÜRKİYE’YE OTOMASYONU GETİREN
İLK ÜRETİCİLERDEN
Üretim tesisinde 2 adet dönüşümsüz şişe hattı, 1adet dönüşümlü şişe hattı ve 1 adet limonata hattı olmak üzere 4 adet üretim hattında faaliyetlerini sürdüren Kınık Maden Suları A.Ş., 64 yıllık geçmişinde sürekli olarak gelişen teknolojilere ayak uyduran ve onları yakından takip eden bir firma profili sergiledi. Dönüşümsüz şişelerin piyasaya girmesiyle birlikte İtalya’dan 52 bin şişe/saatlik tam otomasyon üretim hattını Türkiye’ye getiren ilk yatırımcılardan biri olan firma, 2013 yılında 6 milyon liralık yatırım yaparak 30 bin şişe/saat kapasiteli meyveli maden suyu üretim hattını devreye almıştı. Üretim hatlarında kalite süreçlerini en üst düzeye taşımak amacıyla otomatik ayırıcı sistemlere sahip olan Kınık, bu sistemler yoluyla kalite kriterlerinden ödün vermeden, sıfır hata prensibiyle çalışarak yüksek kalitede ürünleri tüketicilerine sunuyor. 
 
AMBALAJLARINI ÇEŞİTLENDİRECEK 
Pazara farklı alternatifler sunabilmek için ambalaj standartlarını çeşitlendirmek amacıyla, makinelerine yeni kalıp setleri ekleterek, yatırım yapmayı planladıklarını belirten Kınık Maden Suları A.Ş. Firma Sahibi ve Yönetim Kurulu Üyesi Berna Arıç Çokusuğlu, artan üretim kapasitelerini karşılamaya yönelik olarak yüksek kapasiteli üretim hattı araştırmalarına devam ettiklerini ifade etti. AR-GE ve inovasyon çerçevesinde 2016’da yapacakları çalışmalar hakkında bilgi veren Çokusuğlu, “Kınık labaratuvarlarında teknik destek aldığımız profesyonel firmalarla işbirliği içinde AR-GE süreçleri her daim devam etmektedir. 2016 yılında da tüketicilerimizi Kınık güvencesiyle yepyeni lezzetlerle buluşturmayı hedefliyoruz. Ayrıca ambalajlama sistemleriyle ilgili inovatif fikirleri değerlendiriyoruz ve Kınık Maden Suyumuz’u farklı ambalaj ebatlarında yurtiçindeki ve yurtdışındaki tüketicilerimize sunmayı planlıyoruz. Tüketici geri bildirimleri doğrultusunda; etiket-dış ambalaj görsellerinde de yeniliklere gidiyoruz” dedi.
 
YENİ ÜRETİM HATTI KURACAK
Maden suyunun faydalarının farkına gün geçtikçe varılması neticesinde, gazlı içecek grubunda zengin mineral içeriği ile sade maden suyunun doğal ve sağlıklı bir alternatif olarak her yaş grubundan tüketicinin ilk tercihi olarak ön plana çıkmaya başladığını aktaran Berna Arıç Çokusuğlu, 2016 yılında kişi başı maden suyu tüketiminin 12 litreye çıkmasının öngörüldüğünü aktardı. Bu yıla ilişkin hedef ve beklentilerini paylaşan Çokusuğlu, şöyle devam etti: “2016 yılı ciro hedefimize ulaşmak için tüm ekip arkadaşlarımız çalışmalarına büyük bir çabayla devam ediyorlar.  Sektörün yatırım konusunda önde gelen firmalarından biri olarak, meyveli ve sade maden suyu pazarındaki payımızı artırmak için profesyonel çalışanlarımızla, yeni ürün geliştirme, yeni pazar oluşturma çalışmalarımız devam etmektedir. Bu doğrultuda 2016 yılında kapasitemizi yükseltmek için yeni üretim hattı planlıyoruz” diye konuştu.