Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Papağan ambalajlarında sağlıklı atıştırmalık vurgusu

Kuruyemiş pazarının yenilikçi markalarından Papağan, yenilediği ürün ambalajlarında kullanım kolaylığı sağlarken, sağlıklı atıştırmalık vurgusu yapıyor.   
 




PapağanPapağan Kuruyemiş Türkiye paketli kuruyemiş pazarı içinde markalı ürünler sunan firmalar arasında hem bilinirlik hem de pazar payı olarak üçüncü sırada yer alıyor. Bölge müdürlükleri ve yurtçapına yayılmış bayileri aracılığıyla ulusal çapta hizmet veren firma, ürünlerini 22 ülkeye ihraç ediyor. 2015 yılında geniş çaplı yatırım ve yenileme çalışması yapan Papağan Kuruyemiş, 2015’de araç filosunu, web sitesini ve ambalajlarını yeniledi. 
 
Hem sokaktaki hem son tüketiciye ulaşan hem de dijital alandaki yüzlerini tazelediklerini belirten Papağan Kuruyemiş Yönetim Kurulu Başkanı Kani Emekçi, ayrıca Tekirdağ’daki fabrikalarında da çeşitli modernizasyonlar gerçekleştirdiklerini, şu anda bu yatırımların oturması ve yavaş yavaş meyvelerini vermesi konularına odaklandıklarını açıkladı. Ambalajları yenilenmesi, bunların dolaşıma sokulması ve tüketicilerin tepkilerinin kendileri için çok önemli olduğunu aktaran Emekçi, “Yeni ambalajlarımızı, açıldıktan sonra ürünün tazeliğini koruyabilmesi amacıyla kilitli torba olarak da bilinen zipli paketler olarak düzenlendik. Ayrıca kolay açma çentikleri ekleyerek, tüketiciye yönelik kullanım pratikliği getirmeye çalıştık” dedi.
 
SAĞLIKLI ATIŞTIRMALIK VURGUSU
Paket tasarımında özellikle ‘sağlıklı atıştırmalık’ vurgusuna önem verdiklerini ve mümkün olduğunca ambalajın içindeki ürüne odaklanılmasını sağladıklarını kaydeden Emekçi şöyle devam etti: “Bu amaçla tasarımcılar tarafından paketlerin ön yüzünün tamamına yayılan görsellik ön plana çıkarıldı. Paket görsellerinde çiftlik hissiyatını uyandırmak ve doğallığın altını çizmek amacıyla tahta kaşık ve kesim tahtası, hasır dokuma, ağaç parçaları kullanıldı. Ürünlerin doğal ve taze oluşunu vurgulamak adına ambalajlara tarla, traktör ve çiftlik siluetleri işlendi. Tüm bu çalışmaların ardından ambalajlar piyasaya sunuldu. Şu ana kadar bize ulaşan tepkiler oldukça olumlu. Tüketicilerimiz, yeni ambalajlarımızı benimsemiş durumda.” 
 
TÜKETİMİN %35’İNİ PAKETLİ ÜRÜNLER OLUŞTURUYOR 
Türkiye’de kuruyemiş tüketiminin üçte birinin paketli kategoride gerçekleştiğini dile getiren Kani Emekçi, bu rakamın içinde markalı ürünlerin yanı sıra private label olarak marketlerde satışa sunulan ürünlerin de bulunduğunu açıkladı. 6 yıl öncesine kadar bu oranın sadece civarında olduğunu aktaran Emekçi, “Yani o zamandan bugüne dek iki katı aşan bir büyüme var. Zaten sektörde büyüme daha çok paketli kategorinin etkisiyle gerçekleşiyor. Marka iletişimi yapan, kaliteye, hijyene ve tazeliği koruyacak unsurlara yatırım yapan firmaların çalışmalarıyla tüketicideki paketli kuruyemiş yönelimi gelişiyor” diye konuştu. 
 
Kuruyemiş ürünlerinin tarımsal mahsuller olduğunu ve bu mahsullerin olgunlaşma zamanları geldiğinde yılda 1 defa toplandığına dikkat çeken Papağan Kuruyemiş Yönetim Kurulu Başkanı Kani Emekçi. bu ürünlerin uygun koşullarda saklanması ve korunması gerektiğine dikkat çekti. Bunun yapılmaması durumunda aflatoksin gibi risklerin gündeme gelebileceğini anlatan Emekçi, “Doğru şekilde muhafaza edilen ürünler, daha sonra gerekli kontrol ve analizleri yapıldıktan sonra hava ve bakteri geçirmeyecek, uygun koşullardaki paketlere konulmalı ve böyle piyasaya sunulmalı. Markalı ve paketli kuruluşlar, sahip oldukları mikrobiyoloji laboratuvarları, makine ekipmanları ve organizasyon yapılarıyla bu koşulları yerine getirebiliyorlar ve kuruyemişi tüketicilerimize doğru şekilde sunabiliyorlar. En sağlıklı tüketimin bu olduğunu paylaşmak isterim” şeklinde konuştu.
 
2016’da geçtiğimiz yıl yatırımların meyvelerini toplamak istediklerini belirten Kani Emekçi, “Tüketicilerimizin tepkilerini ölçüyoruz, önerilerini alıyoruz. Verimlilik, sürdürülebilirlik ve müşteri memnuniyeti odaklı çalışmalarımızı en üst düzeyde sürdürmeye devam edeceğiz. Öte yandan üst düzey insan kaynaklarımızı yetenekli arkadaşlarımızla takviye ettik ve bu konudaki çalışmalarımızı sürdürmeyi hedefliyoruz” diyerek sözlerini tamamladı.