Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Mey, rakı ihracatını 3 yılda ikiye katlayacak

 
37 milyon dolarlık içki ihracatıyla 2014 yılı ihracat birincisi olan Mey / Diageo Türkiye, geçtiğimiz yıl da 41 milyon dolar ile ihracat birinciliğini elden bırakmadı. Firma, rakı ihracatını 3 yıl içinde ikiye katlamayı hedefliyor. 
 




Galip YorgancıoğluFaaliyete geçtiği 2004 yılından bu yana Türkiye’nin yatırım, istihdam ve ihracat alanlarında lider alkollü içki firmalarından olan Mey / Diageo Türkiye’nin 2015 yılında ülke ekonomisine yaptığı dolaylı ve dolaysız toplam vergi katkısı 3,1 milyar TL olmuş, bunun 2,3 milyar TL’si ÖTV’den gelmişti. 2015 vergilendirme dönemi Kurumlar Vergisi Türkiye Geneli ilk 100 sıralamasında 27. sırada yer alan Mey / Diageo Türkiye, bu başarısını ihracat şampiyonu olarak da taçlandırdı. 37 milyon dolarlık ihracat rakamıyla 2014 yılı ihracat birincisi olan Mey / Diageo Türkiye, 2015 yılında da 41 milyon dolar ile ihracat birinciliğini elden bırakmadı.
 
Rakı ihracatını 3 yıl içinde ikiye katlamayı hedefleyen Mey / Diageo Türkiye, şu anda 50’nin üzerinde ülkeye ihracat gerçekleştiriyor. Mey / Diageo Türkiye, özellikle Yunan Adaları, Almanya ve İngiltere’de gerçekleştirdiği tanıtım çalışmalarıyla Türk rakısının bu ülkelerdeki bilinirliliğini her geçen sene arttırıyor. Mey / Diageo Türkiye, Türkiye’de lider olan rakı markasını bir dünya markası yapmak ve global içki pazarında en değerli ilk 10 marka arasına sokabilmek hedefiyle çalışmalarını sürdürüyor.
 
Mey / Diageo, Türkiye’de bulunan 9 fabrikasıyla 1200’ün üzerinde kişiye doğrudan istihdam yaratmaya; çiftçiler, esnaf, dağıtım kanalları, yan sanayi, turizm ve hizmet sektörleri ile birlikte yaklaşık 200 binin üzerinde kişinin geçimlerini sağlamasına katkı yapmaya devam ediyor. Diageo bünyesinde faaliyet gösteren en başarılı bölgeler arasında gösterilen Mey / Diageo Türkiye’nin CEO’su Galip Yorgancıoğlu, bu görevinin yanı sıra dünyanın lider alkollü içki firmalarından Diageo’nun Ortadoğu ve Kuzey Afrika (MENA) bölgesinin de sorumluluğunu üstlendi. Genişleyen sorumluluk alanı ile Mey / Diageo Türkiye, Türkiye’de lider rakı markasını küresel marka haline getirme hedefine bir adım daha yaklaşacak.