Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Aromsa’dan 2017 fırıncılık trendlerine uygun çözümler

Global ve yerel trendleri yakından takip ederek AR-GE çalışmaları yapan Aromsa, geliştirdiği aroma vericileri ile fırıncılık ürünlerinin üretimindeki bazı teknolojik işlemlerin sebep olduğu tat kayıplarını giderecek çözümler yaratıyor.




Kurabiye2017  trendlerinde temiz etiket ön plana çıkıyor, “clean ve clear label” yeni öncelik oldu. Toplam şefaflık, tüm tedarik zincirini kapsama alanına alıyor. Tüketiciler, organik gıdalardan yapay renklendirici ya da koruyucuların kullanılmadığı GDO'lar içermeyen ya da glutenden ve diğer allerjenlerden arındırılmış yiyeceklere kadar birçok başlığı "temiz yiyecek" olarak tanımlıyor. Özellikle az işlem görmüş temel bileşenler içeren ürünlere ilgi artıyor; fırıncılık ürünleri için trans yağ içermeyen ürünler dikkat çekiyor. Türkiye’nin lider endüstriyel aroma verici ve sos üreticilerinden Aromsa, geliştirdiği aroma vericileri ile fırıncılık ürünlerinin üretimindeki bazı teknolojik işlemlerin sebep olduğu tat kayıplarını bu ürünlere tekrar kazandırmak, üründe istenen tat ve kokuyu zenginleştirmek için çözümler yaratıyor.
 
Tatlılığa olan talep devam ediyor
Ürünlerde şeker ve tatlılığa olan talebin 2017’de de devam ettiğini belirten Aromsa A.Ş. Satış ve İş Geliştirme Müdürü Gamze Kırca, hem tatlı / lezzetli hem de sağlıklı ürünler yaratmanın önem kazandığına dikkat çekti. Bu kapsamda, AR-GE Laboratuvarlarında aroma vericiler ile sağlığı ve lezzeti birleştirerek, lezzet algısını artıracak uygulamalar yaptıklarını anlatan Kırca, “Bitkisel proteinleri ve çeşitli tohumları bu yıl ürünlerde daha çok göreceğiz. Protein kaynağı olarak farklı seçenekler kullanılacak. Son yıllarda kullanımında artış olan çiya ve kinoa gibi tohumlar sofralarımızda daha fazla yer alacak”dedi.
 
Dünyada farklı mutfaklara olan ilgi artmakta
Dünyada artan iletişim sayesinde artık toplumların birbirlerinin mutfaklarını daha iyi tanıdığını ve yerel tatlar hakkında bilgi sahibi olduğunu kaydeden Gamze Kırca, böylece yeni ürünlerde tüm dünya tatları, farklı pişirme yöntemleri, geleneksel tarifler ve özgün uygulamaların oldukça sık kullanıldığını ifade ederek, “Tüketiciler farklı tatları keşfetmeye açıklar, üstelik farklı ürünlere diğerlerine göre daha fazla bütçe ayırmak da bir diğer tüketici yaklaşımı olarak öne çıkıyor” diye konuştu.
 
Aromsa olarak hem yerel hem de dünya mutfaklarındaki tatları analiz ederek, doğru uygulamalar ile yeni ve farklı aromalar geliştirdiklerini vurgulayan Gamze Kırca, “Trendleri yakından takip eden ve inovatif çalışmalar yapan ekibimiz ile müşterilerimize hem aroma hem de uygulamalar hakkında destek oluyor, birlikte laboratuvarımızda çalışmalar yapıyoruz. Ayrıca duyusal ve analitik analizler ile istedikleri ürünlerde laboratuvarımızda son teknoloji sistemler kullanarak hem yeni ürün hem de mevcut ürünler için çalışmalarda yardımcı oluyoruz” ifadelerini kullandı. 
 
Aromsa'nın hizmet verdiği sektörler
İçecek: Sıcak-soğuk çay-kahve, meyveli-meyvesiz, gazlı-gazsız, profesyonel-klasik tüm içecek alternatiflerinde yerel-global lezzetler
Fırıncılık Ürünleri: Kek, bisküvi, gofret, kurabiye gibi şekerli ve pişmeye hazır karışımlarda ısıya dayanıklı aroma vericiler ve soslar
Çikolata ve Şekerleme Ürünleri: Çikolata, sakız, sert-yumuşak şekerler için ısıya dayanıklı aroma vericiler ve dolgu sosları
Tuzlu Ürünler: Krakerler (baharatlı çeşitler), cipsler, aroma kaplı kuruyemişler (ayçekirdeği, fındık, fıstık), pizza, soslu makarna ve noodlelar, çorba ve bulyonlar, turşular, konserve soslar, ketçap, mayonez ve salata sosları, sosis, salam ve diğer et ürünleri için toz ve sıvı aromalar
Sos ve Süt Ürünleri: Aromalı sütler, puding ve sütlü tatlılar, çikolata sosları, meyveli ve meyve aromalı yoğurtlar, dondurmalar ve diğer süt ürünleri.