Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Erişler Gıda un ihracatının parlayan yıldızı

Türkiye’nin gerçekleştirdiği un ihracatında oranında söz sahibi olduklarını belirten Erişler Gıda Perakende Grubu Genel Müdürü Abdullah Eriş, “90 milyon doları aşan ihracat rakamlarımızla ülke ekonomisi için her yıl artan oranda katma değer oluşturuyoruz” diyor.
 




NudoTürkiye’nin lider un ihracatçılarından Erişler Gıda’nın bugün itibariyle sektöründeki konumu ve faaliyetlerinden bahsedebilir misiniz?
Erişler Gıda, Türkiye’de un sektörünün öncü ve lider markalarından biri. Dedemiz Ali Eriş’in 1920 yılında Ordu’da tahıl ticareti yapmasıyla başlayan yolculuğumuz, 1974 yılında firmamızın ilk un değirmeni yatırımını gerçekleştirerek şu anda ana iş kolumuz olan un imalatı sektörüne girmesiyle devam etti. Aile büyüklerimizin ticari ve geleceği gören stratejik öngörüleri sayesinde Erişler Gıda, sürekli kendini büyütmeyi başardı. Bugün hem iç hem de dış piyasada önemli bir oyuncu haline geldik. 4 üretim tesisimiz ve 400’ü aşkın çalışanımızla hizmet veriyoruz. Günlük 2 bin 300 ton buğday kırma kapasitesiyle çalışıyoruz. Eriş Un markasıyla dünyanın pek çok ülkesinde kaliteli ürün satma hedefiyle yoluna devam eden şirketimiz, ürettiği kaliteli buğday unu çeşitlerini 1997 yılından beri 3 kıtada 50’den fazla ülkeye ihraç ediyor. 
 
2014 yılında kendini sürekli geliştirme ihtiyacının bir sonucu olarak perakende sektörüne un ve noodle kategorilerinde iki ürün grubu ile girdik. Henüz çok kısa bir zaman olmasına rağmen ürünlerimizin farklı özellikleriyle tüketicinin beğenisini kazanmayı başardık. Yıllar boyu kaliteden ve sağlıktan ödün vermeden üretim yapan Erişler Gıda, bugün Türkiye’nin en önemli ihracatçılarından biri. Erişler Gıda, ülkemizin un ihracatının ’unu tek başına gerçekleştiriyor. 90 milyon doları aşan ihracat rakamlarıyla ülke ekonomisi için her yıl artan oranda katma değer oluşturan şirketimiz, Türkiye’nin en çok ihracat yapan ilk 250 firması arasındaki yerini her yıl üst basamaklara taşıyor.
 
Abdullah Eriş“PORTFÖYÜMÜZDE 33 ÇEŞİT UN BULUNUYOR”
Ürün portföyünüz hakkında bilgi verebilir misiniz? Nudo’nun günümüz itibariyle pazarda ulaştığı konumdan söz eder misiniz? 
Erişler Gıda’nın toptan ve perakende olmak üzere farklı ürün grupları bulunuyor. Toptan gıda alanında ekmeklik, sandviçlik, bagetlik, böreklik, simitlik, tandırlık, pita ekmeği, makine lavaşı gibi farklı ürün un türlerinin yer aldığı 18 çeşit un ürünümüz yer alıyor. Tam buğday unu, tahıl unu, çavdar unu, mısır unu, arpalı un gibi miks unlarda ise 15 çeşit unu piyasaya sunuyoruz. Toplam 33 çeşit ürünümüz bulunuyor. 3 kıtada çok sayıda ülkeye un ihracatı gerçekleştiriyoruz. En çok ihracat yaptığımız bölgeler ise; Uzakdoğu, Orta Doğu, Afrika. 2014 yılı, büyük atılımlar gerçekleştirdiğimiz bir yıl oldu. Perakende grubuda Eriş Un ve Nudo ürünlerimizle market raflarında yerimizi aldık. Türkiye’nin lider un üreticileri arasında yer alan firmamız, profesyonel pazardaki deneyimini perakende alanına taşıyarak “yüzde 100 yerli” ilk kıvırcık erişte markası Nudo’yu tüketiciyle buluşturdu. Tecrübeli mühendislerimizle global çapta yaptığımız araştırmalar sonucunda piyasaya sunduğumuz Nudo, Erişler Gıda’nın perakende sektöründeki ilk taşıyıcı markası oldu. Geleneksel Türk eriştemizi sağlıklı, katkısız bir içerikle tüketicilerimizin beğenisine sunduk. Her yaştan tüketici ürünümüzü çok beğendi ve 2014 yılından bu yana gelişen pazarla birlikte her yıl pazar payını artırarak devam ettirdi. 
 
Erişler Gıda AR-GE ile yeni ürünler geliştiriyor. Ürünlerinin kalitesi ve doğallığını en yüksek düzeyde tutabiliyor. Bu da tabiî olarak ürünlerde çeşitliliğin ve kalitenin artmasına, pazar payımızın da giderek yükselmesine katkı sağlıyor. Nudo’dan sonra Eriş Un’u da perakende sektörüyle tanıştıran firmamız, ihraç ettiği yüksek kalite unlarını, market raflarındaki yerini alarak Türk tüketicisinin de beğenisine sundu. Perakende un pazarında da en büyük markalarından biri olmayı hedefleyen firmamız, 1 kg, 2 kg, 5 kg ve 10 kg’lik ambalajlarıyla tüketicilerin her ihtiyacına uygun ürün alternatifleriyle pazardaki yerini aldı. Çok zengin ve her ihtiyaca cevap verebilecek özelliklerdeki buğday karışımına sahip olan Eriş Un, piyasada yer alan baklavalık-böreklik ve çok amaçlı unlarıyla özellikle kadınların mutfakta en büyük yardımcısı olmayı hedefliyor. 
 
Erişler Gıda Perakende Grup olarak orta vadeli planlarımızda ulusal ölçekte dağıtım yapan ilk üç marka içinde olmayı amaçlıyoruz. Gözalıcı mor ve pembe renk ambalajlarla market raflarında fark oluşturan ürünlerimizden sonra, yakın bir zamanda tam buğday unu başta olmak üzere, farklı un çeşitlerini de piyasaya sunmayı planlıyoruz.
 
Eriş Un“İHRACATTA %30 BÜYÜME GÖSTERDİK”
2016 yılında kaç ülkeye ne kadarlık ihracat gerçekleştirdiniz? Hedeflediğiniz pazarlardan söz edebilir misiniz?  
2016 yılında un ihracatında hedefimizi; daha çok ülkeye daha yüksek miktarda satış yapmak olarak belirlemiştik. 2016 yılının ilk 6 ayında 2015 yılının ilk ayına göre büyüme hedeflerken, %30 büyüme gerçekleştirdik. Türkiye’nin un ihracatının ’unu Erişler Gıda olarak biz yapıyoruz. 2023 hedeflerine doğru kararlı adımlarla yürüyen Türkiye’nin un ihracatına önemli bir katkı sağladığımız için gururluyuz. Unda yeni ihracat pazarları oluşturmak, yeni pazarlar bulmak ve geliştirmek için her şeyden önce üretim ve satış konusunda sağlam durmak gerekir. Yani, kaliteli üretim ve kaliteli dağıtım gibi sağlam bir yapının kurulması önemlidir. Un konusunda hemen her ülkenin kendine has yasal kuralları ve yemeğe ilişkin alışkınlıkları bulunuyor. Örneğin, unu dünyada çok az ülke Türkiye’deki gibi ekmek şeklinde tüketiyor. Birçok ülke ise undan yapılmış farklı ürünleri tüketiyor. Bu hassasiyetlere dikkat ederek, yeni pazarların koşullarını iyi analiz ederek ve tabiî ki unu taşıma yani nakliye tarafını da çok iyi planlayarak yeni pazarlar bulmak mümkün.  Yeni ürün yatırımları konusunda da çalışmalarımız var. 1,5 yıldır Noodle özelinde 3 yeni ürün üzerinde çalışıyoruz. Çalışmalarımız neticelenince sizlerle paylaşacağız. 
 
Ekonomi ve siyasi bakımdan zor bir yılı geride bıraktık. 2016 yılının genel bir değerlendirmesini yapabilir misiniz? 
Türkiye, mevcut verilere göre un sektöründe dünyanın önde gelen ülkelerinden biri ve dünya buğday üretiminin yaklaşık %2,5’ini gerçekleştiriyor. AB’nin toplamından daha fazla ihracat yapıyoruz. 12 milyon tonluk dünya un ticaretinin %20 - 25 arasındaki bir oranını Türkiye ihraç ediyor. 2016 yılında Türkiye’nin un ihracatı daha da yükseldi. Öyle ki Türkiye geçtiğimiz yıl un ihracatında rekor kırdı diyebilirim. Ülkemiz 2016 yılında 3,5 milyon ton un ihraç etti. Yani 1 milyar 70 milyon dolarlık un ihracatı gerçekleştirdik. Türkiye 2004'te 300 bin ton un ihraç ederken geçen yıl 3,5 milyon ton un ihraç etti. 2015 yılına göre miktar bazında %25, değer bazında ise artış var. Türkiye bu rakamlarla dünya şampiyonu oldu. Her ne kadar siyasi ve ekonomik açıdan zor bir yıl geçirmiş olsak da un sektörü arzuladığı başarıyı 2016 yılında yakaladı. 
 
2017 ve sonraki yıllara yönelik hedef, beklenti ve yeni projelerinizi bizimle paylaşabilir misiniz?  
Erişler Gıda olarak perakende pazarında ürün çeşitliliğimizi artırmak ve ihracattaki liderliğimizi perakende pazarına da taşımak 2017 ve sonrasına ilişkin hedeflerimiz arasında yer alıyor. Yakın bir dönemde yeni ürün yatırımlarımız olacak. Erişler Gıda’nın Nudo ile ilgili öncelikli hedefi, iç pazardaki tüketicilere ulaşmak. Ancak orta vadeli hedeflerimiz arasında ihracat da yer alıyor. Şu anda dünyanın birçok ülkesine ihracat yapıyoruz. Bu deneyimimizi Nudo markasına da taşıyacağız. Firma olarak doğal ve lezzetli noodle ile tüm dünyayı tanıştırmayı hedefleyen bu pazarın önemli bir oyuncusu olmayı hedefliyoruz. Türkiye’nin en zengin buğday karışımına sahip olan Eriş Un ile mutfakta kadınların en büyük yardımcısı olmayı hedefliyoruz. Ülke genelinde yer alan dört üretim tesisimizle ulusal ölçekte dağıtım yapan ilk üç marka içinde olmayı amaçlıyoruz. Bunların yanı sıra kaliteli ve hassas üretimden ödün vermeden üretmek ve çalışmak bu yıl da en önemli hedefimiz. Erişler Gıda yıllardır kaliteli ve helal ürünleriyle hem yurtiçinde hem de birçok ülkede kazanmış olduğu güveni hiç zedelemeden insanlığın hizmetine sunmaya devam edecek. 
 
“KAZANDIĞIMIZI YATIRIMA HARCIYORUZ”
Her yıl gelirlerinin tamamına yakınını işletme faaliyetlerinin iyileştirilmesi, daha teknolojik hale getirilmesi ve daha güvenli, çevreye ve insana daha duyarlı hale getirilmesi için işletmelerine harcadıklarını anlatan Abdullah Eriş, “Her gün büyük bir değirmeni çalıştırıyoruz. 2016 yılında olduğu gibi bu yıl da var olan fabrikaları iyileştirmek için yatırım yapacağız. Bu fabrikaları genişleteceğiz. Erişler Gıda, sektöründe şu ana kadar denenmemiş olan güvenlik teknoloji programlarını ve yatırımlarını da sürdürüyor. Yeni üretim teknolojileri ile makine ve ekipman yatırımı yapacağız. Un ihracıtı rakamlarımızı daha da yükseltebilmek için çalışacağız” diye konuştu.