İçeceklerde günümüzün trendleri
27/04/2018 - 12:07:00
Zeynep Meşhur
Aromsa A.Ş. İçecek AR-GE ve Uygulama Laboratuvarı Şefi
Günümüzde hızla değişen beslenme ihtiyaçları gıda taleplerinin de çeşitlenmesine neden olmaktadır. Artık tüketiciler, kalite ve lezzetten ödün vermeden; daha doğal, az kalorili ve farklı fonksiyonelliği olan yiyecek ve içecekleri tercih etmektedir. Değişen tercihlere uygun olarak üreticiler, yeni ürün çalışmalarına hız vermiştir. Ürünlerin içerik, ambalaj, etiket ve üretim şekilleri de bu çalışmalara bağlı olarak değişmiştir.
Ambalaj ve etiketler çok önemli
Tüketiciler, ürün etiketlerindeki bilgilerin yeterince açıklayıcı ve anlaşılabilir olmasını talep etmektedir. Etiketin üzerinde ürünün organik, sürdürülebilirliği destekleyen ve doğa dostu olması gibi bilgilerin yer alması tercih edilmektedir. Günümüzde, organik ve “ev yapımı” tadında ürünler, tek porsiyonluk ürünler, “clear label” etiketler ve paket içini gösteren ambalaj çeşitleri tüketiciler tarafından daha çok ilgi görmektedir. Üretici firmalar, bu trendler doğrultusunda, tüm yiyecek ve içecek çeşitlerinde mümkün olduğunca doğal hammaddeler kullanmaya başladılar. Ayrıca, yiyecek ve içeceklere ilave edilen antioksidan (Fenol), Probiyotik, vitamin (A, B, C, D, E ve K), mineral (kalsiyum-magnezyum), lif ve protein takviyeleri ile günlük ihtiyaç duyulan besin öğeleri ve desteklerinin sağlanması amaçlanmaktadır.
Fonksiyonel ürünlere talep artıyor
Bağışıklık sistemini güçlendiren, kilo almaya-vermeye yardımcı fonksiyonel yiyecek ve içecekler tüketicilerin gözünde farklı bir boyut kazanmıştır. Bu sebeple, fonksiyonel içecekler (gazlı-gazsız içecekler, meyve suyu ve maden suyu), meyve-kuruyemiş barları ve yoğurt çeşitleri gibi hızlı tüketim ürünleri spor salonlarında, diyet merkezlerinde ve eczanelerde satılmaya başlamıştır. Yeni trendler, değişen alışkanlıklar, internet ve sosyal medya üzerinden yapılan tanıtımlar sayesinde bu ürünler tüm marketlerde de büyük ölçüde yer almaktadır.
Amerika ve Avrupa’da büyük bir sorun haline gelen obeziteye karşı, Türkiye’de de önlemler alınmaktadır. İçeceklerde kullanılan şeker miktarının azaltılması veya tamamen çıkarılması sonucunda ürünlerin karbonhidrat değeri düşürülmüştür. Kalori düşürme çalışmaları birçok içecek grubunda devam etmekte ve bu ürünlere olan talep hızla artmaktadır. Kalorisi düşürülmüş ürünlerin tasarım aşamasında besin değerini arttırmak için zerdeçal, kinoa, chia, buğday çimi suyu gibi doğal hammaddeler kullanılmaya başlanmıştır.
Peki Aromsa neler yapıyor?
Yukarıda bahsedilen trendler doğrultusunda, Aromsa olarak müşterilerimize her türlü araştırma, teknik ve proses desteğinde bulunuyoruz. İçecek Uygulama ve AR-GE Laboratuvarlarımızda ürünlerin, reçete çalışmalarını yapıyor ve farklı lezzetlerde müşterilerimize sunuyoruz. Sektördeki trendleri yakından takip ediyor, bu kapsamda çalışmalarımıza yön veriyoruz. Yeni ve farklı tatlar, çiçek ve meyve kombinasyonları üzerine çalışmalarımıza devam ediyoruz.