Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
IMCD süt ürünlerinde dünya trendlerini Türkiye’ye taşıyor

Süt ve süt ürünlerinde dünya trendlerini geleneksel ürünlerin kalitelerini daha da yukarı taşıma amaçlı çalışmalar yaptıklarını belirten IMCD Türkiye Gıda Bölüm Müdürü Berna Belli, “Son dönemlerde şeker oranı düşürülmüş ancak lezzetinden ödün verilmeden ve sağlıklı ürün konseptine uygun devam eden formülasyonlarla ilgili çalışmalar gerçekleştiriyoruz” diyor.
 




Sütlü ürünler - IMCDIMCD tüm Avrupa, Kuzey ve Güney Afrika, Amerika, Avusturalya, Malezya, Çin ve Hindistan’daki ofisleri, uygulama laboratuvarları ve lojistik ağı ile özel ve fonksiyonel kimyasalların ve katma değer sağlayan katkı maddelerinin teknik satış, pazarlama ve dağıtımını yapan Hollanda merkezli bir firma. Dünya çapında gıda, ilaç, kozmetik, deterjan, boya, tekstil ve daha birçok sektöre hizmet veren şirketin ortak paydası, ürün portföylerinin katma değeri yüksek, girdiği nihai ürüne fonksiyonel özellikler ve değer katan yardımcı maddelerden oluşturması. 2004 yılında girdiği Türkiye pazarında özel kimyasallar ve fonksiyonel gıda katkı maddeleri distribütörlüğünde lider konuma ulaştıklarını belirten IMCD Türkiye Gıda Bölüm Müdürü Berna Belli ile şu an itibariyle devam eden çalışmalar ile süt ve süt ürünleri sektörüne sundukları çözümler hakkında konuştuk.
 
IMCD olarak 2004 yılından bu yana bulunduğunuz Türkiye pazarındaki konumunuzdan bahsederek, gıda sanayine yönelik sunduğunuz ürün ve hizmetlerden bahsedebilir misiniz?
2004 yılında Türkiye’de faaliyetlerine başlama kararı alan IMCD, globaldeki bilgi birikimini ve deneyimini dinamik Türkiye piyasasına aktararak hızla sektöründe lider konuma doğru ilerlemiştir. Çalıştığımız sektörlerde her zaman öncü ve yenilikçi ürünleri portföyümüze katarak iş ortaklarımıza devamlı, kapsamlı ve yeni çözümler sunmaktayız. Süt ve süt ürünleri, unlu mamuller, şekerleme ve çikolata ile içecek ve et sektörü gibi geniş bir yelpazede fonksiyonel ürünler tabanındaki tüm deneyimlerimizi iş ortaklarımızla paylaşırken, aynı zamanda onlardan da öğreniyor ve hızlı adımlarla ilerleyişimizi sürdürüyoruz.
 
“FONKSİYONEL ÜRÜNLERLE HİZMET VERİYORUZ”
Süt ve süt ürünlerine yönelik portföyünüzde bulunan başlıca ürünleriniz ve bunların kullanım alanlarıyla ilgili bilgi verebilir misiniz? Bu bağlamda ürünlerinizi rakiplerinden ayıran özellikleri açıklayabilir misiniz?
Süt ve süt ürünleri sektöründe yem bileşenlerinden soframızda tükettiğimiz peynire kadar tüm zincirde fonksiyonel ürünlerle hizmet vermekteyiz. Probiyotik liflerde Sensus ile, enzimler ve dogal koruyucular sınıfında dünyanın en geniş çapta bilinen ve teknik gücü yüksek partnerimiz DSM ile, proteinlerde dünyanın en güçlü üreticileri arasında gösterilen DMV ile, stabilizörlerin hemen hemen her alanında Ashland, Ideal Foods, Futura gibi sektörünün güçlü firmaları ile, doğal renklendiricilerde CHR Hansen ile, doğal süt ürünleri ekstraktlarında Butter Buds ile ve doğal tatlandırıcı ve aromalar sınıfında Pure Circle ile çalışmaktayız. Bahsi geçen tedarikçilerimizin haricinde proje bazlı çalıştığımız pek çok iş ortağımız bulunmakta ve gün geçtikçe alanımızı genişletmekteyiz.
 
Ürün gruplarımızdan da çok net görülebildiği gibi, son derece fonksiyonel ve çoğu ‘temiz etiket’ konseptine uygun E kodsuz ürünlerden oluşan portföyümüz ve bunu iş ortaklarımıza ulaştıran güçlü teknik ekibimiz, bizi liderliğe taşıyan ve fark yaratmamızı sağlayan en büyük faktörlerin başında gelmektedir.
 
Berna Belli - IMCD“SÜT PROTEİNLERİNDE DE İDDİALIYIZ”
IMCD Türkiye olarak süt ürünleri sanayicilerine yönelik bu yıl içinde sunduğunuz ya da sunmayı planladığınız çözümlerinizden bahsedebilir misiniz?
2018 yılının bizim açımızdan en büyük gelişmelerinden bir tanesi, dünyanın en büyük kuruluşlarından olan Friesland Campina Grup’a ait Hollandalı DMV firmasının Türkiye temsilciliğini devralarak süt proteinlerinde de varlık göstermeye başlayacak olmamızdır. Sporcu takviye ürünleri ve atıştırmalık ürünler gibi en hızlı büyüyen sektöre lifler, stabilizörler, tatlandırıcılar ve aromalar dışında yeni bir ürünle bu sene itibariyle destek verebileceğiz. Portföyümüze kattığımız bu ürün sınıfı, IMCD Türkiye’nin iş ortaklarına daha kapsamlı çözümler sunmasına destek olacaktır.
 
“SAĞLIKLI BESLENME YAKLAŞIMINA KATKI YAPIYORUZ”
Süt ve süt ürünlerinde günümüzün trendleri ve tüketici eğilimleri nelerdir?
Süt ve süt ürünlerinde geleneksel ürünlerin kalitelerini daha da yukarı taşıma amaçlı çalışmalarımıza ek olarak son dönemdeki odağımız, şeker oranı düşürülmüş ancak lezzetinden ödün verilmeden ve sağlıklı ürün konseptine uygun devam eden formülasyonlarla ilgili çalışmalarımız olmaktadır. İnsanların zamanla diyetlerine uygun olan besleyici, doyurucu ama eş zamanlı olarak sağlıklarına katkıda bulunacak ürünlere yönelmeleriyle birlikte yoğurt, kefir ve süt tabanlı ürünlerin üretiminde ve
çeşitliliğinde ciddi artışlar gözlemlenmiştir. IMCD olarak portföyümüzde bulunan prebiyotik lifler, proteinler, enzimler, şeker ikameleri ve doğal aroma geliştiricilerle Avrupa’da başlayan ve Türkiye’de de hızla yayılan sağlıklı beslenme konseptine uygun formülasyonlar geliştirilmesine katkı sağlamaktayız. Bu formüller sayesinde keyif veren atıştırmalıkların yavaşca sağlık kaynağına dönüşüyor olmalarına katkıda bulunuyoruz.
 
TÜRKİYE’DE SÜT SEKTÖRÜ GELİŞMEYE AÇIK
Türkiye’de süt ürünleri sektörünün günümüzdeki durumu hakkında neler düşünüyorsunuz?
Süt sektörünün şu anki durumuyla ilgili olarak hem olumlu hem de gelişmeye açık bulduğumuz yerler var diyebiliriz. Olumlu bulduğumuz yön; üreticilerimizin artık daha geniş ve yenilikçi bir bakış açısıyla farklı ürün denemelerini gündemlerine aldığını görmemizdir. Eskiden üreticiler risk alıp klasik çeşitlerin dışına çıkma korkusu yaşarken, şu an biraz daha yapılmamışı yapıp pazarda öncü olma kaygısı taşıyarak, çok daha sıcak bir şekilde yenilikleri karşılamaları bizim fonksiyonel alanda yaptığımız çalışmalara şevkle devam etmemizi sağlamaktadır. Gelişime açık bulduğumuz yerler ise, bu yaklaşımın ağırlıklı olarak ekonomik sebeplerle halen sınırlı sayıda üretici tarafından gösterilmesi ve AR-GE departmanlarının yeteri kadar desteklenememesidir. Toplam fonksiyonel etkiler ve ürüne sağlanan katma değerler göz ardı edilerek halen birim fiyat odaklı yaklaşım gösterilmek zorunda kalınması gelişimin önünü tıkayan en büyük sebeplerin başında gelmektedir.
 
Belçika’daki gıda uygulama labaratuvarınıda ve İstanbul’da 2014 yılında faaliyete geçirdiğiniz gıda laboratuvarınızda başta süt ürünleri olmak üzere gıda sektörüne yönelik hangi çalışmalar yapılıyor? Bazı somut çalışmalarınızdan örnekler verebilir misiniz?
Belçika Mechelen’de bulunan merkez uygulama laboratuvarımızda et ürünlerinden süt ürünlerine, çikolata – şekerlemelerden içecek sınıflarına kadar çok geniş çapta denemeler gerçekleştirebiliyor ve bunu pilot tesis boyutlarına kadar taşıyabiliyoruz. Laboratuvarlarımıza ek olarak uzmanların değerlendirmelerini rahatça yapabileceği panel testi odalarımız ve bölgesel üniversite iş birliklerimiz de geniş çapta uzmanlığımızı artırmamızı ve büyümemizi ivmelendiren temel etkenlerdendir. 2014 yılında Türkiye’de faaliyete geçen laboratuvarımızı 2018’de yeni ofisimize taşınmamızla beraber daha büyük bir alana taşıma kararı aldık. Ürün gamımız genişleyip deneme çeşitliliğimizin artmasıyla birlikte çok daha organize bir laboratuvar kurma kararı aldık ve şu anda kurulumunu gerçekleştiriyoruz.
 
Bu laboratuvarımızda öncelikli olarak ağırlıgımız, en yoğun çalıştıgımız süt ve süt ürünleri ile pastacılık-unlu mamuller sektörü için denemelerimizi gerçekleştirmek olacak. Siparişi verilen yeni cihazlarımızda pilot tesis boyutlarında peynir üretim denemeleri ile diğer ekipmanlarımızda kek türevleri gibi pastacılık sınıfı son ürünleri üretebilecek ve aynı mekanda bulunan seminer odalarımızda da teknik eğitimlerimizi gerçekleştirebileceğiz. Örnek vermek gerekirse; çok kısa sürede tüm iş ortaklarımıza değişik peynir türevleri tattırabilmeyi planlıyoruz.
 
Kısa ve orta vadede IMCD Türkiye olarak projelerinizi ve hedeflerinizi bizimle paylaşabilir misiniz?
IMCD her geçen gün daha da hızlı bir ivme ile gelişen bir firma. Dolayısıyla hem kısa vadede hem de uzun vadede yenilikçi ve doğal ürünleri müşterilerimizin hizmetine sunmaya devam etmeyi planlıyoruz. Bize göre misyonumuz; gıda sektörünün ihtiyacı olan bileşenleri sunmaya devam ederken, gelecekteki ihtiyaçların ne olacağını belirleyecek çalışmaları da beraberinde başlatmak ve sürekli geliştirmektir. Bu kapsamda ürün gamımızı daha da güçlendirecek ve formülleri daha da doğal hale getirecek yeni çalışmalarımızı mevcut kılıp, yakın zamanda piyasada farklı bileşenlerle yer almaya devam edecegiz. Amacımız, iş ortaklarımıza hizmetimizi hep daha doğal, daha fonksiyonel ve daha sürekli kılmaktır. Bu doğrultuda çalışmalarımızı yoğunlaştırmayı sürdürecegiz.