Gıda sektörünün ihracat kapısı WorldFood İstanbul
09/07/2018 - 18:27:00
World Gourmet Society’nin düzenlediği uluslararası “Best Plate Challenge” yarışmasının özel ortağı bu yıl WorldFood İstanbul oldu.
ITE Turkey tarafından bu yıl 5-8 Eylül tarihleri arasında TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi'nde 26’ıncı kez düzenlenecek olan Uluslararası Gıda Ürünleri ve Teknolojileri Fuarı - WorldFood İstanbul, gıda sektöründe üretim, işletme ve tüketime dair tüm süreçleri alanında uzman isimlerle masaya yatırırken sektördeki en güncel bilgileri ve son teknolojileri paylaşıma açarak 360 derece deneyimi hedefliyor. ‘Gıda 360 Deneyimi’ kapsamında fuarda sektöre yönelik işletme ve pazar odaklı seminerler, tabak sunumları ve yeme-içme tadımları ile renklenecek, uluslararası satın alma heyetlerinin ağırlanacağı ve B2B iş görüşmelerinin organize edileceği dopdolu bir etkinlik programı katılımcıları bekliyor.
T.C. Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, T.C. Ekonomi Bakanlığı, KOSGEB, Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF), TÜGİDER (Tüm Gıda Dış Ticaret Derneği), PAKDER (Tarım Ürünleri Hububat Bakliyat İşletme ve Paketleme Sanayicileri Derneği), MARSAP (Marmara Bölge Satınalma Yöneticileri Platformu), PLAT (Özel Markalı Ürünler Sanayicileri ve Tedarikçileri Derneği), MÜSİAD Kıbrıs ve Aşçılar Derneği tarafından desteklenen fuar gıda zincirini oluşturan tedarikçiler, perakendeciler ve tüketicilerin bir araya geldiği bir platform oluşturuyor. WorldFood İstanbul sadece sektöre özel yönetmelik, yasa ve teknik konuları değil, aynı zamanda pazar odaklı, gelecekteki yatırımlara dair konuları da kapsayarak profesyonel gelişimi destekleyecek, sektörü şekillendirecek ve gıdanın geleceğini belirleyecek.
WorldFood İstanbul, konferanslar ve yemek şovları aracılığıyla gıda sektörünün hem ekonomik hem de renkli yönünü farklı endüstri uzmanları ile ele almayı hedeflerken, “gıda ve ekonomi”, “gıda ve mevzuat”, “gıda ve pazarlama”, “gıda ve işletme”, “gıda ve trendler”, “gıda ve teknoloji”, “gıda ve inovasyon” kesişimlerinde sektörün trend konularını mercek altına alacak. “Gıda Sektörü Yol Haritası”, “Bir Sonraki Adım: Nasıl Yapıyorlar?”, “Peki Ya Şimdi: Gıdanın Geleceği” ve “Ustalardan İpuçları” bölümlerinde sektöre ışık tutacak ve yön verecek, ulusal ve uluslararası endüstri uzmanlarının konuşmacı olacağı etkinliklere ev sahipliği yapacak.
‘Şef’in En İyi Tabağı Yarışması’ ile en iyi ve en yaratıcı tabaklar ödüllendirilecek
WorldFood İstanbul, dünyanın önde gelen şef, gurme, yemek yazarı, gazetecileri ve restoran işletmecilerinin üye olduğu World Gourmet Society ile işbirliği yaparak uluslararası “Best Plate Challenge” yarışmasının özel ortağı oldu. İşbirliği kapsamında bu sene WorldFood İstanbul, Türkiye’de ilk kez düzenlenecek olan “Şefin En İyi Tabağı Yarışması” ile Türk şeflerini en iyi ve en yaratıcı tabaklarını sergilemeye davet ediyor. Yarışma ile Türkiye’nin dört bir yanındaki şeflerin uluslararası platformda tanınmaları, yerel ürünleri tanıtmaları, bölge ve kültürlerini paylaşmalarında bir köprü olunması amaçlanıyor.
Yarışmaya katılmak isteyen yüksek kaliteli, üstün niteliklerle yemek yapan ve servis eden otel/restoran/kafe şeflerin 3 dakikadan fazla olmayacak şekilde, videografikler ile en etkili şekilde hazırlanmış, tabaklarının neden yaratıcı olduğunu ve neden eşsiz bir şef olduklarını anlatan, yerel malzemeler kullanarak ülke/bölgelerini temsil eden videolarını sefineniyitabagi@ite-turkey.com adresine göndermeleri yeterli olacak. Yarışma ile ilgili daha ayrıntılı bilgiye ise; https://www.worldfood-istanbul.com/etkinlikler/sefin-en-iyi-tabagi-yarismasi adresinden ulaşılabilir.
B2B Görüşmeler ile Yeni İş Fırsatları Katılımcıları Bekliyor
Geçtiğimiz yıl 29 ülkeden 354 katılımcı ve 13.198 ziyaretçi ağırlayan WorldFood İstanbul, bu sene 30 ülkeden 400’ün üzerinde katılımcıyı 15.000’e yakın ziyaretçi ile buluşturmaya hazırlanıyor. Bu sene Suudi Arabistan, Katar, Rusya, Almanya, BAE, Azerbaycan, Avusturya, Irak, Belçika, Kazakistan ve Kolombiya ülkelerinden uluslararası satın alma heyetinin ağırlanacağı ve B2B iş görüşmelerinin organize edileceği Worldfood İstanbul, 4 gün süresince içecek, süt ve süt ürünleri, et ve tavuk ürünleri, yaş meyve ve sebze, deniz ürünleri, dondurulmuş ürünler, temel gıdalar ve yağlar, şekerli mamuller, unlu mamuller ve kuruyemiş ile gıda katkı maddeleri başta olmak üzere pek çok ürünün yer alacağı katılımcı profiline ev sahipliği yapacak.