Robertet aromalarıyla gıda sektörüne katma değer yaratıyoruz
19/12/2018 - 18:02:00
Aroma sektörünün talep ve ihtiyaçlarına hizmet vermek üzere kurulmuş olan Naturarom Aroma ve Gıda Sanai A.Ş., 2017 yılından itibaren sektörün önde gelen firmalarından Fransız Robertet’in Türkiye distribütörlüğünü yapıyor. Robertet’in global tecrübesi sayesinde dünyadaki yeni sektörel gelişmeleri müşterileriyle zamanında paylaşarak ürünlerine değer katmalarına yardımcı olduklarını belirten Naturarom Firma Ortağı Önder Bilgiç ile gıda üreticilerine sundukları ürünleri ve geleceğe dönük hedeflerini konuştuk.
Fransız Robertet firmasının Türkiye distribütörü olan Naturarom, doğru aroma ile doğru müşteriyi buluşturarak müşterilerinin ürün kalitelerini artırmayı hedefliyor. Robertet’i ve Naturarom’u tanıtarak Türkiye pazarındaki çalışmalarınız hakkında bilgi verebilir misiniz?
Fransız Robertet firması geçmişten bugüne dört nesili kapsayan, doğal ham maddelerin sürdürebilirliği için hevesli bir ailenin yükselişini temsil ediyor. İnovasyon ilkesini benimseyip ilerlemeyi planlıyorlar ve üretim zinciri boyunca sürekli güçlenip şirketi günümüze taşıyorlar. Ürünlerin tasarım süreçlerinin aşamalarını bütünleştiren Robertet, 200 yıllık tecrübesiyle tohumun ekiminden hasadına, öğütülmesinden ekstraksiyon ve rafinasyonuna kadar aromanın tüm yaratıcı süreçlerini bütünsel bir yaklaşımla bir araya getirmektedir. Biz Naturarom olarak 2017 yılından itibaren Robertet firmasının distrübütörlüğünü yapmaya başladık. Robertet aroma firmasının global tecrübesi sayesinde dünyadaki yeni sektörel gelişmeleri müşterilerimizle zamanında paylaşarak, ürünlerine değer katmaya yardımcı olmakta ve hızlı tedarik avantajı sağlamaktayız.
Robertet aromalarının özellikleri
Robertet aromalarının özelliklerinden söz edebilir misiniz? Aromalarınız hangi gıda ve içecek ürünlerinde kullanılıyor ve üreticilerine hangi noktalarda avantajlar sağlıyor?
Aromalarımız; fırıncılık ürünleri, şekerleme ürünleri, çikolata, sakız, snack grubu ürünler, meyveli içecekler, nargile aromaları gibi birçok sektöre hitap etmektedir. Bu noktada üreticinin prosesinde yardımcı girdi olarak düşünülerek doğal tat ve kokuyu yakalamayı destekler. Ayrıca gıda ve ilaç endüstrilerinde son üründeki istenmeyen tat ve kokuyu maskelemek amacıyla da kullanıldığı için bu noktada üreticiye avantaj sağlamaktadır. Robertet aromanın dünyanın 14 farklı lokasyonunda bulunan iş tanımları “Tat Uzmanı” olan 25 kişilik tat ekibi müşterilerimize hayranlık yaratan içerikler ve farklı damak zevklerini bir araya getiren aromalar oluşturmaktadır. Robertet aromanın misyonu sezileri sayesinde yeni aromalar formüle ederek gıda sektöründe farklı duygular üretmek. Aynı zamanda tat uzmanlarının misyonu; sonsuz araştırma isteği ve sürpriz yaratma becerisinden doğar. Tat uzmanları orijinal karışımlar ve beklenmedik kombinasyonların evrimleri ve uygulamaları konusunda bizlerle birlikte çalışmaktadırlar. Otantik notalar veya yeni referanslar onların gelişmiş tat alma duyularının imzaları sayesinde oluşmuştur. Gastronomi ve gıda endüstrisindeki büyük markalara yıllardır katkı sağlamaktadır.
“Aromalarımızın farklı işlevleri var”
Aromalarınızın gıda ve içecek sektöründe kullanım alanlarıyla ilgili bazı örnekler verebilir misiniz?
Aromalar son tüketici tarafından direkt olarak kullanılmaz. Kullanım miktarı, ürünün ihtiyacına göre farklılık gösterebilir. Örneğin; sakız üretiminde kullanılan sıvı damla sakızı aromamız sakız mayasının özelliğine uygun teknikte hazırlanıp, gıda maddesinin zayıf olan aromasını kuvvetlendirmek ve lezzeti güçlendirmek amacıyla kullanılabilir. Yine meyveli soslarda kullanılan meyve aromaları, meyvelerin doğal aromasında meydana gelen mevsimsel değişiklikleri düzeltmek ve işlem sırasında kaybolan aromayı geri kazanmak amacıyla kullanılır.
Naturarom olarak İstanbul Esenler Giyimkent'te AR-GE merkezinizdeki teknik personelinizin yanı sıra distribütörlüğünü yaptığımız Robertet’in dünyaya yayılmış 14 adet AR-GE laboratuvarı ile müşterilernize anında ve verimli çözüm önerileri sunmaktayız. AR-GE ve inovasyon olarak ne türden çalışmalar yapıyorsunuz?
AR-GE merkezimizdeki donanımlı teknik personelimiz ile birlikte Robertet aroma firmasının global tecrübesi sayesinde tüketicilerimizin beklentilerini en iyi şekilde karşılamaktayız. Robertet referanslığında ürün geliştirme ve üretim süreçlerimizi sürekli iyileştirmekteyiz. Gıda sektöründeki teknolojik süreçleri takip ederek ve katma değerimizi yükselterek, bunu müşterilerimize yansıtacak inovasyonları yakından takip etmekteyiz. Trend tatların duyusal analizlerini yaparak müşteriye en uygun aroma seçimleri yapıyoruz. Aplikasyon laboratuvarımızda son ürünlerde aroma denemeleri yaparak uygun tadları yakalamaya çalışıyoruz.
“Türkiye gıdada güçlü bir pazar”
Robertet firmasının ve Naturarom olarak sizin Türkiye gıda sektörüne yönelik değerlendirmelerinizi öğrenebilir miyiz?
Yerel bazda bakıldığında Türkiye’nin gıda endüstrileri oldukça güçlü. Fakat daha büyük bir ölçekte bakıldığında uluslararası markaların pazarda pay edinmeleri için Robertet firmasının Naturarom sayesinde Türkiye’deki mevcudiyetini artırmak kendisine de büyük bir avantaj sağlamaktadır.
“Tüketiciler farklı lezzetler keşfetmek istiyor”
Gıda ve içeceklerde günümüzde öne çıkan tüketici trendleri nelerdir? Firma olarak bu trendleri nasıl takip ediyorsunuz? Bu konuda Robertet’in uluslararası network’ü size hangi açıdan destek sağlıyor?
Genellikle tüketiciler tükettikleri gıdaların içeriğini ve nasıl üretildiğini öğrenmeye meraklıdırlar. Tüketiciler sağlıklı gıda olarak pazarlanan ürünler yerine, içinde ilginç malzemeler ve lezzet bileşenlerinin yer aldığı tanınmış ve bol lezzetli ürünleri tüketmek isterler ve bu şekilde de yeni lezzet trendleri belirlemiş olurlar. Biz de bu trendleri müşterilerimizin taleplerine göre kendi ürün portföyümüze eklemeye devam ediyoruz. Bu konuda da Robertet firması kendi bünyesinde çalışmalar yapıyor ve onayladığı tüketici trendlerini data olarak bizimle paylaşarak değişik tatlar sunma imkanı sağlıyor.
Yakın, orta ve uzun vadede firma olarak hedefleriniz ve ajandanızda bulunan projelerniz hakkında bize bilgi verebilir misiniz?
Yakın vadedeki hedefimiz, ürün çeşitliliğimizi artırmak, kendimizi sürekli geliştirmek ve müşterilerimize bunları yansıtmaktır. Orta vadede hedefimiz, sürdürülebilir kalitemizden ödün vermeden kontrollü şekilde büyümek, uzun vadedeki hedefimiz ise kalıcılığımızı sağlayarak sektör liderleri arasında olabilmek ve bölgesel bazda marka bilinirliğini oluşturmak.
Son olarak neler eklemek istersiniz?
İlginizden dolayı çok teşekkür ederim.