Meyve suyu, sağlık ve 2020 trendleri
29/04/2020 - 15:19:00
Ceyda Çelik
Aromsa Kurumsal İletişim ve Pazarlama Müdürü
Meyve suları bu ürünler arasında kayda değer önem teşkil ediyor. Ülkemizde yıllık yaklaşık 20 milyon ton olan meyve üretiminin yaklaşık 1 milyon tonu meyve suyu endüstrisinde kullanılıyor. Türkiye’de kişi başına düşen yıllık meyve suyu tüketimi yaklaşık 10 litre düzeyindedir. Diğer ülkelere bakacak olursak, kişi başı meyve suyu tüketimi ABD'de 40 litre, Almanya'da 30 litreden fazla, Avusturya ve Fransa'da 25 litre seviyesindedir. Bu veriler, Türkiye’de tüketimin ABD ve Avrupa'dan çok daha az olduğunu göstermektedir. Ülkemizde en çok tercih edilen meyve suyu çeşitleri arasında ilk sırada şeftali, sonrasında karışık meyve suları, vişne, kayısı ve portakal yer alıyor. Avrupa ülkelerinde ise ilk sırada portakal yer alırken onu elma suyu takip ediyor. Ekonomik olarak katma değerli bir ürün olan meyve suları, sağlık ve beslenme açısından değerlendirildiğinde vitamin, mineral ve antioksidan kaynağı olarak da karşımıza çıkan yenilikçi ürünlere dönüşmektedir.
Trendler ve lezzetler
Meyve sularında narenciye grubu, zencefil ve egzotik meyvelerden gelen spesifik tatların popülaritesi artıyor. Fesleğen, kişniş, lavanta, mürver çiçeğinin daha da ön planda olması bekleniyor. Karşımıza en çok çıkan zencefil olurken başka tatlarla kombin olarak kullanıldığını görüyoruz. Pitaya, hindistan cevizi gibi egzotik meyvelerin yanında greyfurt, mandalina, kan portakalı, meyer limon, yuzu gibi narenciye çeşitleri de içeceklerde sıkça yer alıyor. Zerdeçal, pancar ve matcha renk vermek ve görselliği geliştirmek için tercih ediliyor. Milenyum kuşağı geleneksel meyve suyu çeşitleri yerine , eski tatları kaybetmeden yeni ve beğenilen lezzetlerin oluşturulmasını tercih ediyor. Portakal, greyfurt ve ananas gibi meyve sularına zerdeçal, çiya tohumu, yaban mersini, zencefil eklenerek oluşturulan daha yenilikçi ürünleri destekliyorlar. Maceracı ürünler peşinde olanlar için ise farklı baharatlar kullanılarak daha dikkat çekici ve yenilikçi ürünler sunuluyor.
Milenyum kuşağının vazgeçilmez rengi olan pembe, moda, dekorasyon ve tekstilden sonra yiyecek- içecek sektöründe de yerini almaya başladı. Karpuz, elma, çilek, pembe greyfurt, pancar gibi meyve ve sebzeler, içeceklerde beğenilen pembe tonlarını oluşturulması ve lezzetli, yaratıcı meyve suyu çeşitlerinin üretimi için kullanılıyor.
Dünya genelinde ülkelerin öz kaynaklarını kullanarak salgın ile mücadele ettiği bugünlerde, gıda sektörü de üretime devam etmek için yerel üreticilere ve hammaddelere yöneliyor. Dayanışma, sabır ve umutla bu zorlu ve belirsiz süreci birlikte mücadele ederek aşabiliriz. İnsanların birbirine daha fazla saygı, sevgi ve empati ile yaklaştığı, tüm dünya kaynaklarının daha verimli kullanıldığı, dünyamızın geleceği için herkesin üzerine düşen görevler olduğu bilinci ile yaşamaya ve üretmeye devam edeceğimiz günler olması dileğiyle…