Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
MAYSA dondurma sektöründe Fretta ile satış hacmini büyütecek

2017 yılından buya Fretta markasıyla dondurmacılık ve içecek sektörüne hitap eden ürünler sunan Maysa Gıda, bu alandaki ürün portföyünü geliştirerek, ithal edilen birçok üründe Türkiye’nin ihracatçı olmasını hedefliyor.
 




Nurdan BaloğluYaklaşık 30 yıldır sütçülük katkıları üzerine hizmet veren ve sektöre inovatif ürünler kazandıran Maysa Gıda, Bilim Teknoloji Bakanlığı’nın onayladığı AR-GE Merkezi’yle her yıl farklı bir ürünü portföyüne katıyor. 1992 yılında Yayla markalı peynir mayaları üretimiyle süt sektörüne giren Maysa; Hayvansal ve mikrobiyel peynir mayaları, starter kültürler, enzim modifiye peynir tereyağı, stabilizer&emulsifiyer sistemler üretiminin yanı sıra yaptığı iş birlikleriyle eritme tuzları, doğal koruyucular ve kalıntı analiz kitleri ile sektöre değer katıyor. 
 
DONDURMA ÜRETİCİLERİNE YERLİ ÇÖZÜMLER 
2017 yılında Fretta markasıyla dondurmacılık ve içecek sektörüne hitap eden ürünleriyle yeni bir alana giriş yaptıklarını hatırlatan Maysa Gıda Genel Müdürü Nurdan Baloğlu, bu alandaki ürün portföyünü geliştirerek, ithal edilen birçok üründe Türkiye’nin ihracatçı olmasını hedeflediklerini açıkladı. Türkiye’de ve dünyada dondurma sektörü hızla büyürken,.klasik dondurma çeşitlerinin yanı sıra değişik tatlar ve yeni çeşitler reyonlarda görünmeye başlandığını belirten Baloğlu, “Firma olarak sektördeki bu gelişmeler doğrultusunda dondurma ve gelato yapımı için dondurma bazları, yapı geliştiriciler, dondurma pasteleri, hazır dondurma karışımları ürünlerimizi ilave ettik” dedi. Dondurmada son yıllarda öne çıkan tüketici trendleri hakkında bilgi veren Baloğlu, “Dondurma keyifli ve sağlıklı bir besin. Tüketici alışkanlıkları gün be gün değişiyor. Beş yıl öncesine kadar sadece vanilyalı ve çikolatadan ibaretmiş gibi görünen dondurma çeşitliliği, bugün farklı meyvelerle tatlandırılmış sorbe çeşitleri, damla sakızından bitter çikolataya kadar çok farklı lezzetlerle her türlü tüketicinin beğenisine sunulmaktadır” ifadesini kullandı.
 
KORONADA GÜNLERİNDE ALINAN ÖNLEMLER
Dünyayı etkisi altına alan koronavirusün Türkiye’de de ekonomik ve psikolojik yönden olumsuz etkileri olduğunu ve  olmaya da devam edeceğini kaydeden Nurdan Baloğlu, “Pandeminin ülkemizde çıktığı ilk günden itibaren şirket içi önlemleri üst düzeyde uyguladık. Gıda üreticisi bir firma olmanın en büyük avantajı firma dizaynının hijyenik koşullara uygun olması ve personelin hijyen konusundaki duyarlılığı. Tabii ki şirket içi önlemleri maksimum seviyeye çıkardık. Şirket dezenfeksiyon işlemlerinin yanı sıra personelimizi ve ailelerini sürekli eğitimlerle konu hakkında doğru bilgilendirmeye çalıştık. Bu dönemde halkın güvenli ve sağlıklı gıdaya ulaşması çok önemliydi. Halkımıza karşı olan sorumluluğumuzun bilincinde sürekli ve kontrollü hizmet vermeye devam ettik” şeklinde konuştu.
 
"BU YIL DONDURMACILIK ENDÜSTRİSİNE ODAKLANIYORUZ"
Koronavirüs salgınından sonra hayata geçirmeyi planladıkları yeni projeleri hakkında konuşan Maysa Gıda Genel Müdürü Nurdan Baloğlu, “Bu sene öncelikli iki hedefimiz var. Bunlar; yurt dışında operasyonel anlamda yatırımlarımıza hız vermek ve yine yurt dışında ürünlerimizi hak ettiği yere taşımak. Özellikle de dondurmacılık piyasasında Fretta markalı ürünlerimizle arzu ettiğimiz satış hedeflerine ulaşmak istiyoruz” diye konuştu.
 
“YOĞURT TÜKETİMİNDE ZİRVEDEYİZ”
Korona günlerinde bağışıklık sisteminin güçlendirilmesi, protein ve probiyotik içeren bir beslenme uygulanmasının öneminin herkes tarafından bir kez daha anlaşıldığını vurgulayan Nurdan Baloğlu, bu bağlamda perakende sektöründe bu eğilimde satışların ön plana çıktığını ifade etti. Türk toplumunun sütten daha çok yoğurt ya da peynir tüketme eğiliminde olduğuna dikkat çeken Baloğlu, “Ülke olarak kişi başına düşen yoğurt tüketiminde en yüksek seviyeye sahibiz. Özellikle dost bakterilerle ilgili gün yüzüne çıkan gerçeklerle tüketim daha da hızlanmaktadır” dedi.
 
Haber: Özgür Çilek
 
Gıda Teknolojisi Dergisi
 
 
Twitter: @zgrilek1