Burger King kurumsal imajında değişikliğe gidiyor
08/01/2021 - 12:34:00
Burger King, 20 yıl aradan sonra kurumsal imajında köklü bir değişikliğe gidiyor. 1954'ten bu yana hızlı servis restoran (QSR) sektöründe hizmet veren marka, müşteri deneyiminin tüm detayları için tamamen yeni bir görsel kimlik tasarımı sunarak geleceğe yeni bir adım atmayı hedefliyor.
Dünyanın önde gelen fast food devlerinden biri olan Burger King, 20 yıl aradan sonra kurumsal imajında köklü bir değişikliğe gidiyor. 1954'ten bu yana hızlı servis restoran (QSR) sektöründe hizmet veren marka, müşteri deneyiminin tüm detayları için tamamen yeni bir görsel kimlik tasarımı sunarak geleceğe yeni bir adım atıyor. Gerçek ve lezzetli ürünlerden ilham alınarak 20 yıl sonra tekrar tasarlanan kurumsal kimlik, Burger King değerlerini en iyi şekilde temsil etmeyi hedefliyor. Alevde ızgara ateşinin yaşayacağı bu dönüşüm; logo, ürün ambalajları, restoran tabelaları ve dekoru, çalışan üniformaları ve tüm 360 derece pazarlama faaliyetlerini kapsayacak. Dünya çapında hizmet veren tüm Burger King restoranlarının birkaç yıl içinde yeni marka kimliğine geçişi tamamlaması hedefleniyor.
Yaratılan Yeni Kimlikte Lezzet ve Kalite Birleşti
Burger King®’in özelliklerini taşıyan tasarımlarda, farklı lezzetleri ve kaliteden ödün vermeyen, eğlenceli duruşu ön plana çıkıyor. Burger King’in bağlı olduğu Restaurant Brands International’ın Tasarım Başkanı Raphael Abreu, yeni kimlik çalışmasını şu sözleriyle ifade ediyor: "Tasarım, kim olduğumuzu ve neye değer verdiğimizi anlatmak için sahip olduğumuz en önemli araçlardan biri. Ürünlerimiz için arzu yaratmak ve misafir deneyimini en üst düzeye çıkarma da tasarım hayati bir rol oynuyor. İnsanların ürünlerimizi istemesini sağlamak için tasarımı kullanmak istedik. Tasarım dilimiz, Burger King® ürünlerinin alevde ızgara ateşinin mükemmelliğini ve hepsinden önemlisi tadını yansıtıyor”
Burger King misafirleri, 2021 yılının başından itibaren yeni tasarım dünyasını görmeye başlayacak. Türkiye’de hızlı servis restoran zinciri sektörü lideri TAB Gıda bünyesinde faaliyet gösteren Burger King® de bu değişime hazırlanıyor. Markanın Türkiye operasyonlarını başarıyla yürüten TAB Gıda’nın Pazarlama Direktörü Caner Alpaslan, Burger King’in kurumsal imajındaki değişimle ilgili “Burger King’in yeni görsel kimliği ile tüm görsellerde, en çok değer verdiğimiz lezzet vurgusuna dikkat çekiliyor. Kaliteli hizmet anlayışımızı yansıtan ve alevde ızgara ateşi lezzetine yapılan bu vurgunun, tüketicilerimizin de hoşuna gideceğini düşünüyoruz” dedi.
Logo: 1999 yılındaki lansmanından bu yana güvenli, hijyenik koşullarda hazırlanmış, lezzetli ürünleri yansıtan logo, daha modern ve dijital dostu bir tasarıma geçiş yapıyor. Yeni minimal logo, Burger King markasının görsel mirasını ve markanın güncel evrimini, kendinden emin, basit ve eğlenceli bir tasarım diliyle yansıtıyor.
Renk: Yeni logoda kullanılan renklerde, ikonik Burger King’in alevli ızgara ateşinden ve taze malzemelerden ilham alınıyor. Renklere eşlik eden fotoğrafların dili, tüketicilerin tüm duyularının harekete geçmesine yardımcı oluyor.
Yazı Karakteri: Burger King'in yeni tescilli marka yazı karakteri, “Flame” (Alev) olarak adlandırılıyor. Kullanılan yazı karakteri, Burger King ürünlerinin şekillerinden (yuvarlak, cesur, nefis) ve markanın eğlenceli kişiliğinden ilham alıyor.
Üniformalar: Yeni ekip üniformaları, çağdaş ve rahat stili ile ön plana çıkıyor. Burger King çalışanları, marka kimliğine yakışır şekilde “Alevde Izgara Ateşi Ustaları” olarak konumlandırılıyor.
Ambalaj: Yeni ambalajlar, cesur renkler ve içeriklerin eğlenceli çizimlerini sergiliyor.