Doğanay’dan şalgam pazarında yüzde 22'lik büyüme
15/03/2021 - 17:15:00
Türkiye şalgam pazarında 2020 yılını bir önceki yıla göre %22’lik bir tonaj büyümesi ile kapattıklarını belirten Doğanay CEO’su Cem Kurt, “Yeni dönemde hedefimiz, şalgamı bugüne kadar hiç tatmamış, tatmış ancak bir sofra içeceği olarak konumlandırmamış tüketicilerimize de şalgamın bir sofra içeceği olduğu bilincini kazandırmak” dedi.
Şalgam kategorisini Türkiye’de ilk olarak inşa eden markalardan Doğanay, şalgamın lezzetini ve geniş kullanım alanlarını tüketicilere anlatıyor. Magnezyum, potasyum, fosfor, kalsiyum ve demir gibi minerallerce zengin olan şalgamda sağlığa faydaları bilinen birçok vitamin ve besin elementi de bulunuyor. Fermantasyon yöntemi ile elde edilen şalgamdaki laktik asit, sindirimi kolaylaştırıyor, vücudun minerallerden daha fazla yararlanmasında rol oynuyor ve mideye iyi geliyor. Ancak, her üründe olduğu gibi, şalgam seçerken de iyi içeriğe sahip ürünleri seçmek önemli. Doğanay, Anadolu topraklarından çıkan şalgamı en sağlıklı ve kaliteli hali ile tüketicilerine sunuyor. Probiyotik bakterilerle fermente olan, şeker ve gluten içermeyen, hazmı kolaylaştıran Doğanay Şalgam, kalorisiz olma özelliği ile formuna dikkat edenler için de önemli bir alternatif oluşturuyor.
40 Yılı Aşkın Kalite
Doğanay, 40 yılı aşkın tecrübesi, tarladan sofraya kadar üretim sürecinde gösterdiği hassasiyeti, Tarım ve Orman Bakanlığı onaylı iyi tarım belgeli ekim sistemi ile mor besinlerden gelen gücü tüketicilere taşıyor. Yemeklerde, ara öğünlerde, acı, tatlı her türlü yiyeceğin yanında tüketilebilen tescilli vitamin deposu Doğanay Şalgam, yüksek teknoloji ile donatılmış modern tesislerinde el değmeden üretilmesiyle ekstra güven sağlıyor. Sağlıklı yaşamın anahtarlarından biri olan şalgam, Doğanay güvencesiyle tüketicilerle buluşuyor.
Doğanay CEO’su Cem Kurt, “1960 yılından beri bulunduğu gıda sektöründeki faaliyetlerini, 1997 yılından bu yana şalgam üretimiyle taçlandıran Doğanay, bugün ölçülebilen şalgam pazarının açık ara lideri konumunda. Doğanay olarak yeni dönem hedefimiz, şalgamı bugüne kadar hiç tatmamış, tatmış ancak bir sofra içeceği olarak konumlandırmamış tüketicilerimize de şalgamın bir sofra içeceği olduğu bilincini kazandırmak. Araştırmalara baktığımızda, Türkiye’de son altı ayda şalgam içen tüketicilerin oranının yüzde 60’a vardığını görüyoruz. Hedefimiz bu oranı ciddi anlamda artırmak” şeklinde konuştu. Türkiye şalgam pazarında 2020 yılını bir önceki yıla göre %22’lik bir tonaj büyümesi ile kapattıklarını, Doğanay’ın kısa ve orta dönem hedefleri arasında ihracatın payını artırmanın da bulunduğunu belirtti. Kurt, “En doğal ve sağlıklı içeceklerden biri olan Doğanay Şalgam’ın tüm dünyadan tüketicilere sunmak kısa dönem hedeflerimiz arasında. Şu anda 35 ülkeye ihracatımız var, yıl sonuna kadar gireceğimiz yeni pazarlar ile birlikte bu sayıyı artıracağız” dedi.