Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Dimes ihracatta 100 milyon lira gelir hedefliyor

Covid-19 pandemisinin olumsuz etkilerinin yaşandığı 2020 yılında 100’den fazla ülkeye 62 milyon liralık ihracat gerçekleştiren Dimes, bu yıl sonu ihracat hedefini 100 milyon lira olarak belirledi.  






Ozan DirenTürkiye’nin ilk yerli sermayeli meyve suyu markalarından ve önde gelen içecek şirketlerinden Dimes, meyve suyu özelinde Türkiye’nin ilk AR-GE merkezine sahip kuruluşu olma özelliğine sahip. Marka bilinirliği yüzde 99 olan firma, indirim marketleri hariç olmak üzere meyve suyu pazar toplam verilerine göre yüzde 100 kategorisinde %33, çocuk kategorisinde %34, sıkma kategorisinde de %45 payı ile pazarın lider markaları arasında yer alıyor. Yüzde 100 kategorisinde indirim marketleri hariç toplam pazardaki payı 2019 yılında %28 iken, 2020 yılında 5 puan artış ile %33’e yükselen Dimes, tüm kategoriler toplamında indirim marketleri hariç olmak üzere meyve suyu pazar toplam verilerine göre yaklaşık pay ile ikinci sırada yer alıyor.
 
Covid – 19 pandemisi sürecinde çalışma düzeniyle ilgili birçok şeyi, hızlı ve doğru bir şekilde yeniden yapılandırdıklarını açıklayan Dimes Genel Müdürü Ozan Diren, “Pandemi koşullarının tüm organizasyonel yapıları değiştirdiği bir süreçte, bizleri bir arada tutan ortak değerlerimizi yaşatarak, bunları ön plana alarak başarılı olduk.İç pazarda 2020 yılı hedefimiz ciro bazında yüzde 27 düzeyinde büyüme elde etmekti ve hedefimiz doğrultusunda ilerledik. Bu dönemde büyüme, Türkiye’de bizim var ettiğimiz, daldaki meyveye en yakın ürün olan Sıkma ve yüzde 100 kategorilerinde tonaj artışı ile geldi. Sıkma ve yüzde 100 kategorilerinde tonaj bazında yüzde 27 düzeyinde bir büyüme gerçekleştirdik.  Aynı zamanda, bu dönemde hane içi tüketimler arttığı için, 1 lt‘lik meyve suyu kategorisinde de büyüme kaydettik” dedi. 
 
“Hacim ve ciro bazında büyümeye devam edeceğiz”
Pandemi döneminde yatırımlarda da hız kesmediklerini ve hedefleri doğrultusunda, AR-GE, makine, teknoloji ve pazarlama olarak yaklaşık 30 milyon TRY düzeyinde yatırım gerçekleştirdiklerini anlatan Ozan Diren, “2021 yılında iç pazarda hacim bazında yüzde 15 – 20 bandında büyümeyi; ciro bazında büyümemizin de, geçen yılın hatırı sayılır düzeyde üzerinde gerçekleşmesini hedefliyoruz. Yatırımlarımıza 2021 yılında da hız kesmeden devam edeceğiz. 2021 yılında, yine AR-GE, makine, teknoloji ve pazarlama olarak yaklaşık 33 milyon TRY düzeyinde yatırım planlıyoruz” diye konuştu. İhracatta yılı yüzde 51 büyüme ve 62 milyon TRY düzeyinde gelirle tamamladıklarını dile getiren Diren, “2020 yılında dünya genelinde 100’ü aşkın ülkeye yaklaşık 14 bin ton ihracat gerçekleştirdik. Çok geniş bir coğrafyada güçlü distribütör iş birliklerimiz var. Farklı coğrafyalarda, farklı kültürlere ve tüketim alışkanlıklarına hitap ediyoruz. İhracatta 2021 hedefimiz, geçen yıldan daha da iddialı: ihracat tarafında yüzde 70 büyüme ve 100 milyon TRY üzerinde ihracat geliri hedefliyoruz. Bu konuda gerekli adımları da atıyoruz” ifadelerini kullandı.
 
“Pandemi meyve suyunun önemini gösterdi”
Pandemi döneminin sağlıklı koşullarda el değmeden üretilmiş ambalajlı gıda ürünlerinin önemini artırdığına dikkat çeken Dimes Genel Müdürü Ozan Diren, vitamin içeren, bağışıklığı güçlendiren meyve suyunun değeri ve beslenme açısından öneminin, özellikle bağışıklık sisteminin güçlü tutulması gereken bu dönemde daha iyi anlaşıldığını söyledi. Son 2-3 yıldır hacim bazında daralma trendi gösteren meyve suyu pazarının artan tüketim bilincinin de etkisiyle bu yıl daha stabil bir seyir gösterdiğini kaydeden Diren, “Diğer taraftan, pandemi nedeniyle restoran ve kafelerden, okul kantinlerine ve otellere toplu tüketimde bir kesilme oldu ve bu durum, sektör genelinde stok fazlası riski getiriyor. Bu bağlamda 2021 yılının özellikle ilk yarısında pazarın yatay seyretmesini, pandemi nedenli sıkıntıların büyümede baskı oluşturmasını ön görüyoruz. Pandeminin genel seyrinde aşı konusunda olumlu gelişmeler olmasını öncelikle insan hayatı ve sağlığı için ümitle bekliyoruz. Bu olumlu gelişmeler, sektörümüze ve paydaşlarımıza da olumlu yansıyacaktır” şeklinde değerlendirmelerde bulundu.
 
Türkiye’de ve dünya genelinde sıkma ve yüzde 100 kategorilerinin yanı sıra, son dönemde ürün portföylerine ekledikleri ve içeriği tamamen meyveden oluşan, içilebilir meyve püresi olarak tanımlanabilecek Smoothie’ler gibi besleyici özellikleri ön plana çıkan kategorilere olan ilginin giderek arttığını belirten Ozan Diren, “Pandemi süreci bu ilgiyi daha da yukarıya taşıdı. Öte yandan pandemi nedeniyle evlerde geçirilen zamanlar halkımızın keyifli yanı ön plana çıkan içecek ürünlerine talebini de artırdı. Bu süreçte içecek şirketi vizyonumuzla tüketime sunduğumuz ve gerçek sütle ürettiğimiz soğuk kahvemiz OBSESSO’ya olan ilgide de artış oldu” dedi.