Kanarya Et Grup’dan online kasap hizmeti
20/05/2021 - 14:33:00
Yarım asrı geride bırakın Kanarya Et Grup, www.kanaryakasabi.com.tr internet adresi üzerinden, sağlıklı ve kaliteli eti güvenilir şekilde müşterilerine ulaştırıyor. Büyük Kulüp’ten Kaşıbeyaz Lezzet Grubu’na kadar İstanbul’un üst düzey mekanlarına et tedarik eden Kanarya Et Grubu, www.kanaryakasabi.com.tr ile gerçek eti, en doğru fiyatlarla tüketiciye sunuyor.
Pandemiyle birlikte dijitalleşen hayat, et sektörünü de dijitale taşıdı. Yıllardan beri et sektöründe olan birçok firmanın yanında başka sektör oyuncuları dahi online üzerinden et satışına başladılar. Oysa gıda konusu çok hassas. Özellikle de konu ete gelince… İşte tam da bu noktada konu, güvenilir adreslerden alışveriş yapmaya geliyor. Yıllardan beri sektörün içerisinde yer alan, İstanbul’un en iyi mekanlarına et tedarik eden firmalardan Kanarya Et Grup Yönetim Kurulu Başkanı Burak Şahin: “Bu dönemde herkesin bir anda online üzerinden et satışına girmesi, MAP ambalajlama, ürünleri farklı gösterme, etin menşei bölgesinin yanlış gösterilmesi gibi tüketici birçok karmaşık bilgilerle karşı karşıya kaldı. Burada tüketicinin online sipariş verirken, sipariş vereceği firmaları gerçekten çok iyi seçmeleri gerekiyor.” diyor. Tüketicilerin doğru bir adresten et sipariş edebilmeleri için www.kanaryakasabi.com.tr internet sitesini açtıklarını belirten Şahin, en çok kendilerine özgü kasap köftesi ve kangal sucuğa yoğun bir talep aldıklarını ifade ediyor. Burak Şahin ile Dijital kasap uygulamasını ve yaptıkları çalışmaları konuştuk.
Firmanızdan bahsedip, sektördeki deneyiminiz ve ürünleriniz hakkında bilgi verir misiniz?
1960 yılında İstanbul’un Fındıkzade semtinde kasap dükkanı olarak babam ve firmamızın onursal başkanı Bilgin Şahin tarafından kuruldu. Fındıkzade, o zamanlar İstanbul’un sadece sur içi sınırlar içerisinden ibaret olduğu zamanlarda hareketli bir semtti. Doğrusu o hareketlilik bugün de devam etse de bütün restoranlar burada yer alırken, nüfus yoğunluğu da fazlaydı. İşte biz de o yıllarda kaliteli ürünlerimizle isim yapmaya başladık. Evine et almak isteyen kişilerin yanında restoran sahipleri de bizleri tercih eder duruma geldi. Sektörde tam tamına 60 yıldır faaliyet gösteriyoruz. 1960 yılından 1985 yılına kadar yalnızca perakende olarak sürdürdüğümüz faaliyetlerimize 1985 yılından itibaren toptan satışı da ilave ederek İstanbul’un seçkin restoran, otel ve kasaplarının et tedariğini gerçekleştiriyoruz. Onursal başkanımız Bilgin Şahin aynı zamanda 15 yıl İstanbul Perakendeci Kasaplar Esnaf Odası başkan yardımcılığı, 13 yıl da aynı odanın başkanlık görevini yürütmüştür. Meslek duayeni olan babam Bilgin Şahin’den aldığım tecrübeyle 2003 yılında Kanarya Et Grubu’nun yönetim kurulu başkanı oldum ve 2007 yılında Kanarya Et Grup ismini aldık. Kanarya Et Grup olarak kırmızı et üreticileri birliği ve kırmızı et konsey üyesiyiz. Aynı zamanda İstanbul Ticaret Borsası ve İstanbul Sanayi Odasına da üyeliklerimiz mevcuttur. Toptancılığa ağırlık verdiğimiz için Fındıkzade’deki dükkanımızı 2013 yılında kapatıp sadece et tedariği konusuna yoğunlaşmıştık. Ancak bu süre zarfında bizden perakende olarak et almak isteyen müşterilerimizi de hiç yarı yolda bırakmadık. İstedikleri zaman et ulaştırdık ve büyüyen pazar karşısında ve pandemiyle birlikte dijitalleşmenin hızlanması bizi www.kanaryakasabi.com.tr internet sitesi kurmaya teşvik ettik. Kurulalı daha 3 ay olmasına rağmen beklentimizin üzerinde bir taleple karşı karşıya kaldık. Soğuk depolara sahip araçlarımızla müşterilerimize güven içerisinde tüketebilecekleri taze kesim et sunuyoruz. Müşterilerimize sağladığımız ürünler ise büyük başta Afyon, küçük başta ise Balıkesir’in Manyas ve Gönen ilçelerinden. Kuzu, dana ve şarküteri ürünlerinin tüm çeşitlerini perakende ve toptan olarak müşterilerimize tedarik etmekteyiz. Yarım asrı aşkın süredir, müşterilerimize 12 ay boyunca aynı kalitede ürünleri sağlıyoruz. Aynı zamanda 100’ün üzerinde Türkiye’nin en üst düzey içme mekanlarına yıllardan beri et tedarik ediyoruz.
SEÇKİN MEKANLARA ET TEDARİĞİ
Et tedariğini sağladığınız bilinen mekanlar hangileridir?
Kaşıbeyaz Lezzet Grubu, Beyti, Hacıbozanoğulları, THY Do&Co, Büyük Kulüp Derneği, Sheraton Hotels & Resorts, Radisson Blu Çeşme, Radisson Blu Pera, Anadoludan, Bread&Burger, Big Mamma’s, The Food Club, Gurme Bahçeşehir, Seyret Nakkaştepe, Çavuşoğlu Kebap Baklava, Şaşkın Et, Namlı Gurme et tedariğini sağladığımız firmalardandır.
Dijital kasap hizmetinden bahseder misiniz? Nasıl hizmet veriyorsunuz?
2020 yılının kasım ayında dijital platformda, markamızın ilk kuruluş ismi olan Kanarya Kasabı olarak faaliyet göstermeye başladık. Pandemi sürecinde müşterilerimizin talebi doğrultusunda yeni bir iş modeli oluşturarak e-ticaret hizmetine geçtik. Müşterilerimiz, https://www.kanaryakasabi.com.tr adresinden Google Play veya AppStore mobil uygulamalarından ya da +05392670000 Whats App hattımızdan siparişlerini bizlere iletebilmektedirler. Şu an için sadece İstanbul içine kendi soğutuculu araçlarımızla ve kendi sevkiyat personelimizle soğuk zinciri kırmadan 0 - +4 °C ‘de lojistik hizmeti sağlamaktayız. Ürünlerimizi kesinlikle MAP (Gazlı paketleme) yöntem kullanmadan, normal tabak kapama yöntemiyle paketliyoruz. Ayrıca ürünlerimiz günlük olarak veteriner hekim kontrolünde hijyen kurallarına uygun olarak uzman kasaplar tarafından hazırlanarak eğitimli personel tarafından sevk edilmektedir. İşletmemizde Covid-19 önlemleri uygulanarak üretim yapılmaktadır. İşletmemiz ve sevkiyat araçlarımız düzenli olarak her gün uzman ekipler tarafından dezenfekte edilmektedir. İşletmemizde ISO 9001:2015, ISO 22000:2018 ve helal belgesi bulunmakta olup bu belgelere uygun olarak izlenebilirlik yapılmaktadır. Ayrıca dana ve kuzu ürünlerimiz, personel ve kullanılan ekipmanlar her ay mikrobiyolojik ve kimyasal analizlere tabi tutulmaktadır.
Online kasap hizmetinde en çok hangi ürünlere talep var?
Tüketicilerimiz her ürünümüzü tercih etmekte ancak bu dönemde vakitlerinin büyük bir bölümünü evde geçirdikleri için aperatif olarak pişirebildikleri pirzola, şiş gibi ızgaralık ürünleri daha fazla satın alıyorlar. Özellikle Kanarya Kasabı’na özgü, kasap köftemiz ve kangal sucuğumuz müşterilerimiz tarafından çok talep görmekte.
"PANDEMİ ONLINE’A GEÇİŞ SÜRECİMİZİ HIZLANDIRDI"
Pandemi dönemini nasıl geçirdiniz/geçiriyorsunuz? Et sektörü nasıl etkilendi?
Pandemi sürecinin ilk dalgasında her ne kadar restoranlar, lokantalar kapalı olsa da insanlar bu süreçte eve kapandıkları için perakende sektörü çok hareketli geçti. Bu dönemde perakende sektörü satış rekorları kırdı, piyasa hareketlendi. Pandemi sürecinin ikinci dalgasında ise daha stabil bir durumla karşılaştık. Et tüketimi normal düzeyinde seyretmekte ancak bu dönemde e-ticarete ilgi arttı. Et sonuçta bir gıda hammaddesi olduğu için diğer sektörler kadar olumsuz etkilenmedi. Ama lokantaların, kafelerin ve otellerin kapalı olması ağırlık olarak toptan iş yapan sektör aktörlerini sıkıntılı bir süreç geçirmesine neden oldu. Bizim açımızdan bakarsanız ise pandemi online’a geçiş sürecimizi hızlandırdı. Satışlarımız gayet iyi biliyor. İnsanları sağlıklı etle buluşturuyoruz. Et tedariği kısmında ise geçen döneme göre daha stabil durumda olsak da kısıtlamaların kalkmasıyla birlikte orada da hızımız artacaktır. Bu dönemde herkesin bir anda online üzerinden et satışına girmesi, MAP ambalajlama, ürünleri farklı gösterme, etin menşei bölgesinin yanlış gösterilmesi gibi tüketici birçok karmaşık bilgilerle karşı karşıya kaldı. Burada tüketicinin online sipariş verirken, sipariş vereceği firmaları gerçekten çok iyi seçmeleri gerekiyor.
KALİTELİ ET NASIL ANLAŞILIR?
İyi, doğal ve kaliteli et nasıl anlaşılır? Et alırken nelere dikkat etmeliyiz?
Etin renginin, açık kırmızı yani pembeye yakın bir renk olması, o etin kaliteli ve iyi beslenmiş genç bir hayvanın eti olduğunu gösterir. Makbul olan da budur. Et alırken etin taze olması, renginin parlak olması ve yumuşaklığı açısından da hafif bir yağ dokusunun olması tercih edilmelidir. Eğer alacağınız et bu koşulları barındırıyorsa etin kaliteli olduğunu anlayabilirsiniz.