Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
TEKSÜT yüzde 15 ciro artışı hedefliyor

Türkiye’nin en büyük süt ve süt ürünleri kuruluşlarından Teksüt, İstanbul Sanayi Odası’nın açıkladığı Türkiye’nin en büyük 500 sanayi kuruluşları (2020) sıralamasında 5 sıra yükselerek, 410’uncu sırada yer aldı. Firma bu yıl ciroda yüzde 15 artış hedefliyor.
 
Haber: Özgür Çilek / Gıda Teknolojisi Dergisi
 




Teksüt ürünlerSüt  ve süt ürünleri sektöründe Türkiye’nin önde gelen kuruluşlarından Teksüt, kuruluş tarihi olan 1956 yılı itibarıyla bugün Türkiye’nin en köklü süt ve süt ürünleri firması. Balıkesir’in Gönen ilçesinde kurulan ve ilk kurulduğunda yerel ölçekte beyaz peynir üretimiyle yola çıkan firma, süreç içinde tesislerini ve ürün çeşitlerini genişleterek, bugün yine Gönen’de bulunan 27 bin metrekaresi kapalı alan olmak üzere toplam 80 bin metrekare üzerine kurulu modern fabrikasında üretimini sürdürüyor. 
 
8 kategoride 40’ı aşkın ürün
Bugün itibariyle günde 600 ton süt işleyerek, 8 kategoride 40’ı aşkın süt ve süt ürünü üreten Teksüt, ayrıca 4 kıtada 21 ülkeye ihracat gerçekleştiriyor. İstanbul Sanayi Odası’nın açıkladığı Türkiye’nin en büyük 500 sanayi kuruluşları (2020) sıralamasında 5 sıra yükselerek, 410’uncu sırada yer aldıklarını belirten Teksüt Yönetim Kurulu Üyesi Arda Aksaray, “Süt ve süt ürünleri kuruluşları arasında da ilk 5 firma arasında bulunuyoruz. Beyaz ve kaşar peynirinden krem ve süzme peynire; labne, kaymak, tereyağı, yoğurt ve ayrandan Mihaliç, Çecil, Dil, Misket, Çubuk gibi peynirlere dek çok geniş bir ürün yelpazesine sahibiz. Şu an yaklaşık 500 kişilik bir istihdama sahibiz. İstanbul Avrupa, İstanbul Anadolu, Ankara, Bursa ve İzmir’de Bölge Müdürlüklerimiz var” dedi.
 
İzmir Bölge Müdürlüğü’nü devreye soktu
Dünya genelinde yaşanan Covid-19 pandemisi sebebiyle 2020 yılının planları ve beklentileri dışında geliştiğini ifade eden Arda Aksaray, geride bıraktığımız yılı hem bu döneme uyum sağlamaya hem de 2021’i öngörmeye çalışarak geçirdiklerini söyledi. Ege ve Akdeniz Bölgelerindeki müşterilere daha iyi hizmet sunabilmek amacıyla İzmir Bölge Müdürlüğü’nü devreye soktuklarını anlatan Aksaray, “Bu kapsamda dağıtım ağımızı ve seslendiğimiz kitleyi büyütmeyi hedefledik. Aynı zamanda, yeni dönemin ruhuna da uyarak 2021 yılında e-ticaret ve hızlı market teslimatı yapan perakende satış kanallarında büyümeye ve Teksüt lezzetine daha hızlı ulaşmak isteyenlere yeni alternatifler sunmaya odaklandık” diye konuştu.
 
Orta ve uzun vadede, hem ürün penetrasyonlarını hem de ihracatlarını daha da geliştirerek, şirket büyümelerini sürdürmeyi hedeflediklerini kaydeden Aksaray, “2021 yılında ise hedefimiz bir yandan market ağını büyütmeye devam ederken, diğer yandan da online ticaret kanallarında Teksüt’ü hızlı bir şekilde sofralarda olmasını sağlamak. 2021 yılında ciromuzda yüzde 15 civarında artış olmasını hedefliyoruz” ifadelerini kullandı. 
 
Pandemide süt ürünlerinin satışı arttı
Türkiye’de koronavirüs ile mücadele kapsamında alınan tedbirler sebebiyle evlerde kalmaya devam ederken, salgın yüzünden iş ve çalışma hayatı dışında ev hayatı ile yeme içme alışkanlıklarında da köklü değişiklikler yaşandığını gözlemlediklerini belirten  Teksüt Yönetim Kurulu Üyesi Arda Aksaray sözlerini şöyle sürdürdü: “Evde çalışma koşulları gereği kısmen geç saatlerde yataktan kalktığımız ve sabah kahvaltısını bir fincan kahve ya da çay ile geçiştirdikten sonra öğle saatlerine doğru kurduğumuz kahvaltı masası öğle yemeklerinin sona ermesini sağladı. Uzun süren kahvaltı masalarının en çok tüketilen ürünleri başta peynir olmak üzere, süt, yoğurt ve kaymak oldu. Kahvaltı masaları artık öğle saatlerinde kuruluyor. Hem daha uzun masada kalınıyor hem de çalışmaya devam ediliyor. Bu sebeple kahvaltı masalarının en çok aranan ürünleri başta peynir, süt, yoğurt ve kaymak satışlarında artış yaşanıyor. Daha az hareket ettiğimiz ve kilo dengemizi bozacak yiyeceklerle kaçamak yaptığımız bugünlerde süt ve süt ürünleri bağışıklık sistemimizi destekleyen en önemli unsur.”