Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Pepsi’den yüzde 100 geri dönüştürülmüş pet şişe

Pepsi’nin raflarda yerini alan yüzde 100 geri dönüştürülmüş pet ambalajdan üretilen 1 litrelik şişeleri Türkiye’de içecek sektöründe bir ilk olma özelliğini taşıyor. PepsiCo 2025 yılı itibariyle ise, Türkiye organizasyonundaki Pepsi, Yedigün ve Fruko gibi içecek markalarının pet ambalajlarının tümünü 0 geri dönüştürülmüş plastik ambalajdan elde edilecek.
 




Pepsi geri dönüÅ�türülmiÅ� Å�iÅ�eDünyada sürdürülebilirlik alanında önde gelen şirketlerden biri olan PepsiCo’nun içecek markalarından Pepsi, içecek sektöründe bir ilke imza attı. 1970’li yıllarda icat edilen pet şişeyi kullanan ilk marka olan Pepsi’nin 1 litre pet şişelerinin yüzde 100’ü bugün geri dönüştürülmüş plastikten üretiliyor. Halen 22 küresel pazarda, yüzde 100 geri dönüştürülmüş plastik (rPET) ambalajda ürünlerini sunan PepsiCo geri dönüştürülmüş PET kullanımında lider firmalardan biri konumunda bulunuyor. 
 
Türkiye’deki birçok üründe yüzde 20’ye yakın geri dönüştürülmüş PET kullanan PepsiCo, 2021 başı itibariyle r-PET içeriği yüzde 50 olan PET şişe kullanımını devreye alırken, içecek sektöründe de bir ilki gerçekleştirerek gazlı içecek ürünlerinde kullandığı 1 litre pet şişelerini yüzde 100 geri dönüştürülmüş plastikten üretiyor.
 
PepsiCo 2025'te tüm içecek şişelerini geri dönüştürülmiş plastik ambalajdan üretecek
Pepsi, Yedigün ve Fruko 1 litre pet şişelerde yüzde 100 geri dönüşüm tasarımlarına geçerek geri dönüştürülmüş plastik kullanımının önemini vurguladıklarını ve bu konuda farkındalık yaratmaya çalıştıklarını belirten PepsiCo Türkiye İçecek Kategorisi Pazarlama Direktörü Aslı Önder, “Önümüzdeki dönemde çıtayı daha da yükseğe çekmeyi amaçlıyoruz. Hedefimiz 2025 yılı itibariyle Türkiye organizasyonunda içecek kategorisindeki PET ambalajların tümünü geri dönüştürülmüş plastik ambalajdan elde etmek” dedi. 
 
PepsiCo olarak ambalajların atık olmadığı bir dünya kurmak için çalıştıklarını vurgulayan Aslı Önder şöyle devam etti: “Tüm ambalajlarımızda geri dönüştürülmemiş plastik kullanımını azaltmaya yönelik olarak hedefler koyuyoruz. Hedefimiz “Sıfır Atık”. Yani kullandığımız tüm paket malzemelerinin, döngüsel ekonominin bir parçası olması. Türkiye’deki 6 fabrikamızın hepsi sıfır atık olarak faaliyet gösteriyor. Fabrikalarımızın tamamı 2021 yılında Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın Sıfır Atık Belgesi ile sertifikalandırıldı. Tarladan fabrikaya uzanan döngüsel ekonomi modelini, geri dönüştürülmüş malzemelerden sıfır atık prensibine kadar uzanan 360 derecelik bir vizyonla yönetiyoruz.”
 
Türkiye içecek kategorisindeki PET ambalajlarının yüzde 25’ini geri dönüştürülmüş plastik ambalajdan elde eden PepsiCo’nun bazı ürün gruplarında bu oran, yüzde 50’ye varıyor. Önümüzdeki dönemde bu hedefi daha da yukarı çıkarmak için çalışmalarına devam etmeyi hedefleyen PepsiCo, bu yıl hayata geçirilecek olan zorunlu depozito iade sistemini destekliyor ve bu uygulamayı döngüsel ekonomi adına atılacak önemli bir adım olarak görüyor.