Kervan Gıda ilk çeyrekte satış gelirlerini yüzde 208 artırdı
13/05/2022 - 14:23:00
85 ülkeye ihracat yapan yumuşak şeker üreticisi Kervan Gıda, 2022 yılı 1. çeyrek konsolide satış gelirini 2021 yılının aynı dönemine oranla yaklaşık yüzde 208,5 oranında artırdı. Artan satış gelirleri ve verimlilik artırmaya yönelik istikrarlı dönüşüm çalışmaları sayesinde şirketin konsolide FAVÖK (Faiz, Amortisman, Vergi Öncesi Kar) marjı da yüzde 14,0 olarak gerçekleşti. Kervan Gıda Genel Müdürü Burhan Başar, şirketin artan maliyetlere ve ekonomik koşullara rağmen karlılığını koruduğunu ve büyüme eğrisini devam ettirdiğini vurguladı
İlk çeyrek sonuçlarını değerlendiren Kervan Gıda Genel Müdürü Burhan Başar, yakın coğrafyadaki savaşın da etkilediği zor ekonomik koşullara ve globalde artan hammadde, lojistik ve enerji fiyatlarına rağmen şirket karlılığının beklentiye uygun olduğunu belirtti.
“Yalınlaşarak büyüyeceğiz”
Burhan Başar, yaklaşık 3000’den fazla çalışan ve 7 üretim merkezinden oluşan faaliyetlerin tümünde verimlilik artışının esas olduğunu ve şirketin odağının yalınlaşarak büyümek olduğuna dikkat çekti. Başar, “Rekabet koşulları zorlu küresel pazarda avantaj kazanmak için sadece satış gelirlerini artırmakla yetinmiyoruz. İşimizi en iyi şekilde yapmaya olan gayretimizle sürdürülebilir ve karlı bir büyüme sağlamak, kayıpları bulmak ve ortadan kaldırmak, tüm süreçlerde yalınlık prensibini oluşturmak için büyük bir dönüşüm sürecini başarıyla yönetiyoruz” dedi.
Hedef ilk beşe girmek
Türkiye’nin en yüksek yumuşak şeker üretim kapasitesine sahip Kervan Gıda, “2022 Küresel En İyi 100 Şekerleme Şirketi” listesine 82’inci sıradan girerek yıla yüksek moralli bir giriş yapmıştı. Burhan Başar, Kervan Gıda’nın kuruluşundan bu yana büyüme odaklı olduğunu ve bir sonraki hedeflerinin, kendi kategorilerinde dünyanın ilk beşine girmek olduğunu söyledi.