GCA’dan yeni logo ve slogan: "Ambalajın Cam Zamanı"
11/10/2023 - 18:45:00
Türkiye’de cam ambalaj endüstrisinin güçlü oyuncularından GCA, yenilikçi ve teknoloji odaklı kimliğini yansıtmak amacıyla yeni bir logo ve slogan tasarladı. Yeni logo şirketin sektördeki dinamizmini ve ileriye dönük vizyonunu ön plana çıkarırken, bu dönüşümü “Ambalajın Cam Zamanı” sloganıyla pekiştiriyor. GCA Genel Müdürü Dr. Abdullah Gayret, “Yenilenen kimliğimizle birlikte, sektördeki öncü konumumuzu daha da güçlendirerek, cam ambalajın sınırlarını zorlamaya ve inovasyonla şekillendirmeye devam edeceğiz” diyor.
Röportaj: Özgür Çilek / Gıda Teknolojisi Dergisi
* Bu röportaj Gıda Teknolojisi Dergisi'nin Eylül - Ekim sayısında yayımlanmıştır.
Önemli Not: 11-14 Ekim tarihlerinde TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi'nde düzenlenen Avrasya Ambalaj İstanbul Fuarı'nda 5. Salon'da 521 numarada bulunan GCA standını ziyaret edebilirsiniz.
Sayın Gayret ilk olarak yeni logo ve slogan sürecinize ilişkin bilgi alabilir miyiz?
GCA olarak 2015 yılından bu yana katma değerli ürünlerimizle cam ambalaj sektöründe fark yaratan çalışmalara imza atıyoruz. Dijitalleşmeyi odağımıza aldığımız çalışmalarımızla iş ortaklarımızın ihtiyaçlarını kendi işimiz gibi analiz ederek çözmeye gayret gösteriyoruz. Müşteri deneyimini merkezimize alarak, geleneksel ölçüm yöntemleriyle değil modern yöntemlerle müşterilerimizin sesini dinliyor, verdikleri geri bildirimleri iş modelimize yansıtıyoruz. Bu vizyon çerçevesinde cam ambalaj sektöründeki yenilikçi öncülüğümüzü ve inovasyon tutkumuzu yansıtan yeni bir logo ve slogan tasarlamaya karar verdik. Yeni logomuzda yer alan kavanoz ve şişe ikonları, üretim alanımızı ve cam ambalaj sektöründeki geniş yelpazemizi simgelerken, cam ambalajın sadece estetik değil; aynı zamanda çevre dostu, sürdürülebilir, özgün ve son teknoloji bir çözüm olduğunu vurguluyoruz. Cam ambalaj görseline meşaleyi anımsatan bir görünüm vererek, markamızın cam dönüşümüne öncülük ederek yolu aydınlattığını aktarmak istedik.
Şirketimizin yenilikçi ve teknoloji odaklı kimliğini yansıtan yeni logomuz, modern tasarım anlayışıyla birleşerek sektördeki dinamizmimizi ve ileriye dönük vizyonumuzu ön plana çıkarıyor. Bu yenilikçi ve çağdaş dönüşümümüzü ise “Ambalajın Cam Zamanı” ile taçlandırdık. GCA olarak yenilenen kimliğimizle birlikte sektördeki öncü konumumuzu daha da güçlendirerek, cam ambalajın sınırlarını zorlamaya ve inovasyonla şekillendirmeye devam edeceğiz.
İLK KAMPANYA KÜTAHYA’DA GERÇEKLEŞTİRİLİYOR
Yeni logo ve sloganınızın kampanyaları olacak mı?
Ekim ayının ilk iki haftasında, tarihi ve kültürel dokusuyla, üretim tesislerimizin bulunduğu Kütahya sokaklarını, GCA’nın “Ambalajın Cam Zamanı” sloganıyla buluşturacağız. Bu özel kampanyamızla cam ambalajın sadece bir saklama aracı olmadığını, aynı zamanda estetik, fonksiyonellik ve sürdürülebilirlikle buluştuğu bir sanat eseri olduğunu vurgulamak istiyoruz. Kütahya’nın kalbinde gerçekleştireceğimiz bu etkinlik hem yerel halkın hem de ziyaretçilerin camın doğa dostu yapısını, sonsuz geri dönüşüm potansiyelini ve markalar için sağladığı değeri deneyimleyebilmeleri için bir fırsat sunacak. Aynı zamanda dijitalde de etkin bir süreç yürüteceğiz. Global, sektörel ve yerel basın yayın organlarında kampanyamızı tanıtan ilanlar, tanıtıcı reklam içerikleri ve röportajlarımızla geniş bir tanıtım ağı oluşturmayı hedefliyoruz. Bu sayede hem Kütahya’da gerçekleştireceğimiz fiziksel etkinliklerle hem de dijital platformlardaki varlığımızla yeni logo ve sloganımızı geniş bir kitleye ulaştırmayı amaçlıyoruz.
“YURT İÇİNDE VE YURT DIŞINDA SEKTÖRÜMÜZE ÖNCÜLÜK ETMEYİ AMAÇLIYORUZ”
GCA olarak cam ambalaj sektöründe kendinizi nerede konumlandırıyorsunuz?
Türkiye’de cam ambalaj üretimi sektöründe bir elin parmaklarını geçmeyecek sayıda oyuncu bulunuyor. Biz hem yurt içinde hem de yurt dışında sektörümüze öncülük etmeye gayret gösteriyoruz. GCA olarak ülkemizde ve dünyada hem gıda ve içecek sektörüne hem de cam ambalaj sektörüne fayda sağlayacak değerli sivil toplum kuruluşlarında aktif olarak görev alıp bu derneklere elimizden gelen desteği vermeye çalışıyoruz. Yurt içinde Türkiye’deki önemli ambalaj sanayicilerini 1992 yılından beri bünyesinde bir araya getiren Ambalaj Sanayicileri Derneği’nin (ASD) yönetim kurulundayız. Ayrıca ülkemiz genelinde ambalajlı su üreticilerinin ve ambalajlı su sektörüne yönelik faaliyet gösteren tedarikçi kuruluşların bir araya gelerek oluşturdukları sektörel bir sivil toplum örgütü olan SUDER’in (Ambalajlı Su Üreticileri Derneği) üyesiyiz.
Bununla birlikte ambalaj atıklarının ekonomik ve düzenli geri kazanımı için sanayi, yerel yönetim ve tüketicilerin katkı ve katılımlarıyla sürdürülebilir bir geri kazanım sisteminin kurulmasına yardımcı olmak amacıyla kurulmuş ÇEVKO Vakfı’nın ise yönetim kurulu üyesi olarak destek veriyoruz. Son olarak Türkiye’de maden suyu sanayisinin gelişmesi, büyümesi ve çağdaş seviyede tutulmasına yardımcı olacak faaliyetlerde bulunarak üyeleri arasında dayanışma ve iş birliğini sağlamak amacıyla kurulan MASUDER’in de (Türkiye MadenSuyu Üreticileri Derneği) üye ve destekçisiyiz. Bunların dışında dünya çapında sektörümüzü temsil eden GCA, FEVE’nin (Avrupa Cam Ambalaj Üreticileri Federasyonu) yönetim kurulu üyesi ve FEVE ile birçok projeyi aktif olarak yürütüyor. Bununla birlikte Gürok Grup çatısı altında da TÜSİAD, TEV, TOBB, TİM ve Sürdürülebilirlik Akademisi üyeliklerimiz bulunuyor.
“CAM AMBALAJLI ÜRÜN KULLANIMI YÜKSELİŞTE”
Sürdürülebilirlik yatırımlarınız hakkında bilgi alabilir miyiz?
Tüketiciler, markaların sürdürülebilirlik konusundaki ilerlemelerini ambalajlarında da açıkça belirtmelerini istiyor. Avrupa Cam Ambalaj Üreticileri Federasyonu (FEVE) tarafından yapılan bir araştırmaya katılanların %65’i bir ürünün cam ambalajda olması halinde kalitesini daha güvenilir bulduklarını belirtiyor. Bu bulgular tüketicilerin cam ambalajı sağlıklı, geniş çapta geri dönüştürülen bir günlük ambalaj malzemesi olarak giderek daha fazla benimsediklerini kanıtlıyor. Üç yıl öncesinde göre cam ambalajlı ürün kullanımını artıran kişilerin oranı Avrupa’da %28 iken Türkiye’de %49. Avrupa’da alışverişçilerin %79’u camı geleceğin materyali olarak görürken, bu oran Türkiye’de %94 seviyesinde. Türkiye’de kişi başına düşen cam ambalaj tüketim oranı 2022’de 100 adetler seviyesindeyken Amerika’da 130, Batı Avrupa’da ise 230 civarında.
Yani algısı yüksek olmasına rağmen Türk tüketicisinin cam ambalajda tükettiği ürün adedi Amerikalıların gerisinde ve Avrupalıların yarısının altında. Avrupa’da tüketiciler, markaların sürdürülebilirlik konusundaki ilerlemelerini ambalajlarında açıkça belirtmelerini isterken, maalesef bu sürdürülebilirlik ve geri dönüşüm bilinci ülkemizde bu kadar gelişmiş bir noktada değil. Bu durumun temel nedeninin Türkiye’de cam ambalajların geri dönüşümü konusunda yeteri kadar çalışma yapılmaması olduğunu düşünüyorum. Bu konuda 2024 başında devreye geçmesi planlanan Depozito Yönetim Sistemi’nin yarar sağlayacağına inanıyoruz. Geri dönüşüm konusunda ise imza attığımız devam eden önemli bir projemiz var. Projemizin adı EKOMAT.
“ÜLKEMİZE AMBALAJIN GERİ DÖNÜŞÜM KÜLTÜRÜNÜ KAZANDIRMAK İSTİYORUZ”
EKOMAT Projesi’ni biraz daha detaylandırabilir misiniz?
GCA olarak teknolojik gelişmeleri takip ederek çevresel kirlenmeyi önlemeye, atıkları mümkün olduğu kadar geri kazanmaya, geri kazanımı olmayan atıkları çevreye zarar vermeden bertaraf etme misyonuyla hareket ediyoruz. Çünkü geri dönüşüm sadece sürdürülebilirlik açısından değil aynı zamanda ekonomik açıdan da büyük bir öneme sahip. Bu nedenle her yönüyle çevreyi koruyan, halkın sürdürülebilirlik konusunda bilinçlenmesi ve geri dönüşümü günlük hayatının bir parçası olarak uygulamasını hedefleyen bu projeyi iş ortaklarımızla birlikte hayata geçirdik. Cam, plastik ve metal içecek ambalajlarının depozito iade makineleriyle 0 geri dönüşümünü sağlamak amacıyla gerçekleştirdiğimiz projemiz kapsamında Yalova’nın 15 farklı noktasına 34 adet EKOMAT depozito iade cihazı konumlandırdık. Vatandaşların cam, metal ve plastikleri geri dönüşüme kazandırarak mobil uygulama üzerinden para değerinde puanlar kazandığı proje; hem ekonomiye katkı sağlıyor hem de karbon ayak izinin azaltılmasına destek oluyor.
Ambalaj malzemelerini geri dönüşüme kazandırmak üzere tüketicide bilinci artırmayı hedefleyen EKOMAT projemizle örnek model oluşturduk. Yerel yazılımı sayesinde verileri anında izleyebilme özelliğiyle “geri dönüşümün dijital dönüşümü” niteliğindeki bu projemizdeki amacımız, ülkemize ambalajın geri dönüşüm kültürünü kazandırmak.
Son dönemde katıldığınız ya da katılacağınız fuarlar hakkında bilgi verebilir misiniz?
GCA, yenilikçi kimliğini uluslararası arenada da tanıtmak ve global iş ortaklarıyla buluşmak için fuarlarda aktif olarak yer alıyor. Bu sene 2-4 Ekim’de Luxe Pack Monaco 2023 Fuarı’na katıldık. 11-14 Ekim’de İstanbul Avrasya Ambalaj 28. Uluslararası Ambalaj Endüstrisi Fuarı’na katılıyoruz. Bu fuarlar bizim için hem yeni pazarları keşfetme hem de mevcut iş ortaklarımızla bir araya gelme fırsatı sunuyor.
Gelecek hedeflerinizden bahsedebilir misiniz?
Şirket olarak cam ambalaj sektörüne öncülük etme hedefiyle çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Yenilikçi ürünler, sürdürülebilir çözümler ve dijitalleşme odağımızla, müşteri deneyimini sürekli olarak geliştirmeyi amaçlıyoruz. Uluslararası pazarlarda varlığımızı artırmak, yeni teknolojileri benimsemek ve sürdürülebilirlik konusundaki bilincimizi derinleştirmek gibi hedeflerle, cam ambalajın sınırlarını zorlamaya ve inovasyonla şekillendirmeye devam edeceğiz.
“PREMIUM CAM ŞİŞE ÜRETİMİMİZ ARTACAK”
Cam sektöründe dijital trendleri yakalayan bir marka olma vizyonuyla yatırımlara devam ettiklerini ve üretim pazar payı oranlarını sektör ortalamalarının üzerine çıkarmayı hedeflediklerini belirten GCA Genel Müdürü Dr. Abdullah Gayret sözlerini şöyle sürdürdü: “İhracatın toplam işimiz içindeki oranını artırarak ülkemize ciddi bir katkı sağlamayı planlıyoruz. Ayrıca 2023 bizim için dijital dönüşümü işimizin merkezine aldığımız çok özel bir yıl. Yapay zekâ algoritmalarıyla desteklenmiş görüntü işleme sistemlerini ve üst düzey otomasyon yazılımlarını bir araya getirdiğimiz akıllı üretim teknolojilerini kendi bünyemizde geliştirerek hayata geçiriyoruz.
Bununla da yetinmeyip müşterilerimize daha iyi deneyimler yaşatmak üzere yakın dönemde sevkiyat randevu sistemimizi, engelsiz web sitemizi hayata geçirdik. Çünkü teknolojinin hızla ilerlemesiyle birlikte müşterilerin beklentileri de değişiyor. Artık müşteriler, ürün veya hizmet satın alırken sadece kaliteli bir ürün veya hizmet değil aynı zamanda iyi bir müşteri deneyimi de bekliyorlar. Bu noktada dijital çözümler, müşteri memnuniyetini artırmak için önemli bir araç haline geldi. Biz de GCA olarak iş ortaklarımıza kattığımız değeri arttırmak için dijitalleşmeden yararlanıyoruz. Öte yandan, 2023 yılında da yurt içi ve yurt dışı piyasalara gıda, içecek ve özellikle premium cam şişe kategorilerinde dünya standartlarında cam şişe ve kavanoz üretmeye devam edeceğiz. Önümüzdeki sene özellikle global piyasalardaki premium cam şişe projelerimizi ve dolayısıyla premium cam şişe ürünlerinin toplam üretimimiz içindeki oranını artırmayı temenni ediyoruz."