Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Doruk Un, Fortune 500 listesinde 261. sıraya yükseldi

Doruk Un, Fortune Dergisi’nin hazırladığı Fortune 500 listesinde 261. sırada yerini aldı. Finansal kurumlar ve holdingler dışındaki tüm sektörleri kapsayan, Türkiye’nin katma değer yaratan 500 güçlü şirketini sıralayan listede Doruk Un, net satışlarını yüzde 102 artırarak geçtiğimiz yıla göre 43 sıra yükseldi. En fazla ihracat yapan şirketler sıralamasında ise 107 sıra birden yükselerek 103. sıraya yerleşen Doruk Un, “Türkiye’nin en büyük 2. un şirketi” ünvanını 2023 yılında da korumayı başardı. 




Doruk Un fabrikaTürkiye’nin en büyük şirketlerinin listelendiği Fortune 500 listesi açıklandı. Türkiye’nin buğday ve buğday bazlı ürünler alanında önemli oyuncularından biri olan Doruk Un, bu yıl da listeye yükselerek 261. sıradan giriş yaptı. “Türkiye’nin ve dünyanın iş ve ekonomi alanında yayın yapan en güvenilir ve en çok takip edilen yayınlarından Fortune Dergisi’nin hazırladığı 500 listesinde bu yıl da yükselerek yer almaktan büyük gurur ve mutluluk   duyuyoruz” diyen Doruk Un Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Gürsel Erbap, “Sürdürülebilir tarım ve verimlilik esaslı üretim, tarladan sofraya değer zinciri oluşturma hedefiyle çalışmaya, her yıl yeni AR-GE ve üretim yatırımlarıyla şirketimizi ve sektörü geliştirecek adımlar atmaya devam ediyoruz. Türkiye topraklarına, ekonomisine, tarım emekçilerine katkıda bulunacak yeni projelerle sektörde liderliğimizi devam ettirmek en büyük hedeflerimizden biri. Şirketimizin başarısında emeği olan tüm çalışanlarımıza da bu vesileyle tekrar teşekkür ediyorum" dedi.
 
2023 cirosu 8,14 milyar TL
Sergilediği güçlü performans sonrasında 2023’te bir önceki yıla göre TL bazında yüzde 100 büyümeyle 8,14 milyar TL, dolar bazında ise yüzde 35 büyümeyle 329 milyon dolar ciro elde ederek rekor kıran Doruk Un, gündemine aldığı yeni yatırımlarla 2024 yılında da hız kesmeden büyümesine devam ediyor. Bu yıl toplamda 8,5 milyon TL AR-GE yatırımıyla perakende markası Panpan ile sağlıklı un portföyünü tüketicilerle buluşturan firma, perakende pazarında tüketim alışkanlıklarını değiştirmeye odaklandığı bu yılın sonunda en az yüzde 20 büyümeye odaklandı. 
 
Yıllık 438 bin ton buğday kırma kapasitesi, yıllık 350 bin ton un üretimiyle Türkiye’nin en büyük un ihracatçılarından biri olan Doruk Un, kapasitesinin yüzde 65-70’lik kısmını ihracat pazarlarında değerlendiriyor ve 41 ülkeye ihracat gerçekleştiriyor. Doruk Un, evsel kullanımdan fırın ve restoranlara, otellerden baklava ve hamurculara kadar geniş bir skalada ihtiyaca ve kullanım amacına özel ürünler geliştiriyor. Kendi tohumunu geliştiren tek un üreticisi unvanını da elinde bulunduran Doruk Un, perakende markası Panpan ile 2024’te iç pazarda yüzde 56 tonaj artışı hedefinde…