SuperFresh’den Tarımın Kadın Yıldızları’na destek
19/09/2024 - 17:07:00
Türkiye’nin önde gelen dondurulmuş gıda markalarından SuperFresh’in, tarımda fırsat eşitliğini sağlamak ve kadın iş gücünü görünür kılmak amacıyla yürüttüğü “Tarımın Kadın Yıldızları” projesi, Sustainable Brands Türkiye 2024 etkinliğinde ele alındı. Kerevitaş CEO’su Mert Altınkılınç, "2022'de başlattığımız bu projeyle kadın çiftçilerimizi destekliyoruz. 3 yılda 0 artış hedeflediğimiz kadın çiftçi oranına 1 yılda ulaştık. Kadın çiftçilerimize onarıcı tarım odağında yapay zeka, finansal ve ekolojik okuryazarlık ile girişimcilik eğitimleri veriyoruz" dedi.
“Sürdürülebilir gelecek için fırsat eşitliğini destekliyoruz”
Kerevitaş olarak çevresel performansın yanı sıra fırsat eşitliği ve kapsayıcılık odağında kararlılıkla çalıştıklarını kaydeden Altınkılınç, “Sosyal sürdürülebilirlik alanında dönüştürücü etkimizi pekiştirecek projeler geliştirmek en önemli hedeflerimiz arasında yer alıyor. Türkiye’de bu alanda çalışan kadınların %80’i ailelerine ait tarlalarda ücretsiz çalışıyor. Bu iş gücünün potansiyelini ortaya çıkarmak ve kadınları desteklemek amacıyla Tarımın Kadın Yıldızları projesini başlattık” dedi.
“Tarımın Kadın Yıldızları kısa zamanda dikkat çeken ve ilham veren bir yolculuğa dönüştü”
“150 bin ton ürün hacmiyle Türkiye’nin en büyük tedarikçilerinden biriyiz. 2022’de Tarım ve Orman Bakanlığı’nın desteğiyle başlattığımız projeyle, desteklediğimiz kadın çiftçi oranını 3 yılda 0 artırmayı hedefledik, bu hedefimize 1 yılda ulaştık. Projemiz kısa sürede globalde de 8 ödüle layık görüldü. Geçtiğimiz Eylül’de BM’deki özel oturumda örnek proje olarak sunuldu. Doğru yolda olduğumuzu gösteren bu ödüller bizi daha da yüreklendirdi. Bu sebeple bu yıl projenin ikinci etabında deyim yerindeyse ‘vites büyüttük’ ve daha fazla sayıda kadın çiftçiye ulaşma hedefiyle çalışmalarımızı hızlandırdık. Yeni dönemde, tohum seçiminden hasada kadar her aşamada yanında olduğumuz kadın çiftçilerimize proje paydaşımız Tabit ile birlikte yapay zeka, finansal ve ekolojik okuryazarlık ile girişimcilik eğitimleri vermeye devam edeceğiz” diye ekledi.
Altınkılınç, IPSOS ve Boğaziçi Üniversitesi ile yaptıkları Sosyal Etki Araştırması hakkında şunları söyledi: “Araştırma ile projenin ortaya koyduğu güçlü etkinin yanı sıra Türkiye’de tarıma bakış, tarımda kadının rolü gibi önemli konularda içgörüler elde ettik. Bu araştırmaya dahil olan kadınların tamamı, Tarımın Kadın Yıldızları’nın hayatlarında önemli ve olumlu bir değişim yarattığını, finansal teşviklerin ekonomik özgürlüklerini ve özgüvenlerini artırdığını belirtti. Yeni dönemde Tabit’in başarılı saha çalışmalarını ve geniş çiftçi ağını, SuperFresh’in gücüyle birleştirerek daha çok kadın çiftçimizi ‘Tarımın Kadın Yıldızları’ arasına katacağımıza inanıyoruz” ifadelerini kullandı.