Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Kerevitaş’ın yılın ilk yarısındaki cirosu 10,8 milyar TL oldu

Türkiye’de dondurulmuş gıda ve yağ sektörünün öne gelen şirketlerinden Kerevitaş’ın, 2024’ün ilk yarısındaki cirosu 10,8 milyar TL olarak gerçekleşti. Şirketin ilk 6 aylık dönemde brüt karı ise 132,5 milyon TL artarak 2,3 milyar TL oldu. Kerevitaş, bu dönemde gerçekleşen 1 milyar TL’lik ihracat rakamıyla güçlü pozisyonunu koruyarak ülke ekonomisine katkı sunmaya devam etti. 




Mert AltınkılınçDondurulmuş gıda ve yağ sektörü büyürken, Kerevitaş markalarının pazardaki başarıları devam etti. Türkiye’yi dondurulmuş gıdayla tanıştıran ilk markalardan SuperFresh, ilk 6 ayda yüzde 41 ciro payı ile sektördeki liderliğini korudu. Yağ pazarında ise Ülker Bizim Yağ yüzde 34,8’lik, Ülker Teremyağ ise yüzde 55,5’lik ciro payıyla pazardaki konumunu güçlendirdi.
 
İnovasyon odağında yenilikçi ürünler sektöre yön veriyor 
Pazarın potansiyeli ve değişen tüketim alışkanlıklarına yönelik Ar-Ge ve inovasyon yatırımlarını önceliklendiren Kerevitaş, bu dönemde yeni ürün tanıtımlarıyla da pazardaki yerini güçlendirdi. Bizim Yağ, 2024 yılında inovasyon stratejisi doğrultusunda ilk yarı yılda liderliğini güçlendirecek 3 güçlü lansman gerçekleştirirken; SuperFresh’in yenilikçi lansman, relansman, kanala özel olarak toplam 19 yeni ürünü raflarda yerini aldı. Aynı zamanda güçlü ve odaklı iletişim kampanyaları ve projeleriyle birçok ilk’e imza atarak sektöre yön vermeye devam etti. 
 
Mert Altınkılınç: “Sürdürülebilir gıdanın yarını için çalışıyoruz” 
Kerevitaş CEO’su Mert Altınkılınç, 2024’ün ilk 6 ayına ilişkin finansal sonuçlarının sürdürülebilir başarı hedeflerini güçlendirdiğini vurgulayarak sözlerine şöyle devam etti: “Kerevitaş olarak güçlü finansal performansımızı bu yıl da sürdürüyoruz. Yurt içinde en çok haneye ulaşan güçlü markalarımızla sektör liderliğimizi korurken, yurt dışında da 6 kıtada 60’ı aşkın ülkeye yaptığımız ihracatla Türkiye ekonomisine katkı sağlamaya devam ediyoruz. Faaliyet gösterdiğimiz tüm alanlarda stratejik kanal kategori bakış açımız doğrultusunda satış gelirlerimizdeki artışı sağlarken, tüketicilerimiz ve müşterilerimizin değişen beklenti ve ihtiyaçlarına yüksek kaliteli ürünlerimizle yanıt veriyoruz. Operasyonlarımızın her aşamasında verimliliği gözetirken değer zincirimizi uçtan uca kapsayan bir anlayışla, geniş ekosistemde dönüştürücü bir rol üstlendiğimizin bilinciyle çalışıyoruz. Sorumlu üretim anlayışımızla gıdanın sürdürülebilirliğini sağlamayı en büyük önceliğimiz olarak görüyor, sürdürülebilir gıdanın yarını için çalışıyoruz.”