Bilio.com’un, internetten yeni yıl hediyesi almaya sıcak bakan 11 bin kişi ile yaptığı ankete göre, internet alışverişi yapanların %83’ü öncelikle fiyat karşılaştırması yapıyor.
1980'li yılların başı ile 1999'ların sonu arasında doğmuş kişiler Y kuşağı olarak tanımlanıyor. Türkiye’de 20 milyonun üzerindeki 15-34 yaş nüfusun yüzde 80'i kentlerde, kalan 5 milyonu yani yüzde 20'si ise belde ve köylerde yaşıyor. Yani Y kuşağı büyük oranda kentli bir kesim. Peki bu insanlar alışveriş yaparken ya da gıda tüketiminde nelere dikkat ediyor, öncelikleri arasında neler bulunuyor? Dünyanın önde gelen araştırma kuruluşlarından Nielsen’in Türkiye Genel Müdürü Didem Şekerel Erdoğan ile gıda ürünlerinde 2017 trendlerini ve Y kuşağının satın alma davranışlarını konuştuk.
23 Nisan ve 1 Mayıs tarihleri itibarıyla sokağa çıkma yasağı öncesinde en çok alınan ürünler alkolsüz içecekler, kahvaltılık ürünler ve ekmek oldu. Trendbox’ın İstanbul’da 1.000’den fazla noktadan aldığı verilere göre, 20-24 Nisan haftası un listeye giremedi. Yasaktan önceki günler 22 Nisan Çarşamba ve 30 Nisan Perşembe alışverişin en çok tercih edildiği günler oldu.
Yeni e-ticaret sitesi Eker Market’i tüketicilerle buluşturan Eker, online alışverişe özel fırsatlar sunuyor. Eker’in yazın gelişine özel hazırladığı yaz fırsatı paketinde, büyük ailelerin severek tükettiği lezzetler bir araya geliyor.
Araştırma şirketi Nielsen, tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 pandemisi sürecinde ülkemizdeki tüketicilerin alışveriş tercihlerine ilişkin verileri paylaştı. Türkiye özelinde kategori detaylarını aktaran Nielsen Türkiye Genel Müdürü Didem Şekerel Erdoğan, pandeminin ilk 10 haftasında ciro artışı bakımından temel gıda, hijyen ve ev bakım kategorilerinin başı çektiğini belirtti.
Küçük esnafın nabzını tutan ‘Türkiye Geleneksel Kanalın Nabzı: REM Esnaf Barometresi’nin Ekim 2020 dönemi sonuçları açıklandı. Rapora göre orta büyüklükteki marketlerde yemek kartı ve hediye çeki kullanımı toplam tahsilatın içinde yüzde 8’e yükseldi. Uzaktan çalışmaya geçenler yemek kartlarını markette alışverişte kullandı.
Avrupa'nın önde gelen gıda inovasyonu girişimi olan EIT Food, 10 Avrupa ülkesinde 5 bin tüketicinin katıldığı çalışmada, pandemi dönemindeki sokağa çıkma yasağının gıda satın alımı ve tüketimi üzerinde derin bir etkisi olduğunu ortaya koydu.
Yemeksepeti Banabi, 2020 yılında 24 ilden verilen market siparişlerini inceledi ve kullanıcıların alışveriş alışkanlıkları ile ilgili birçok ilginç detayı ortaya koydu.
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, 2022 yılında uygulanacak poşet fiyatları görüşmek üzere konunun taraflarıyla toplantı düzenledi. Görüşmede zincir marketler yüzde 100 zam talep etti.
Günümüzde tüketicilerin büyük çoğunluğu planlamadan alışveriş yapıyor. Dolayısıyla ambalaj tasarımı, tüketici üzerinde güçlü bir etki yaratmanın anahtarı olarak görülüyor. Yapılan araştırmalara göre tüketicilerin %64’ünün, ambalajını beğenirse ürünü araştırmadan satın alma eğiliminde bulunduğunu aktaran Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik, ambalaj tasarımının yadsınamayacak bir satış gücü olduğunu vurguluyor.