Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS

Etiketler: ambalaj

Ambalajdan ülke ekonomisine 1,3 milyar dolar katkı



2017 yılında 787,1 milyon dolar seviyesinde olan Türkiye ambalaj sektörünün yarattığı dış ticaret fazlası, geçtiğimiz yıl yüzde 67,9 artışla 1,32 milyar dolara yükseldi. 
 

BRC IoP v6 Ambalaj ve Ambalaj Malzemeleri Küresel Standart Eğitimi 18-19 Eylül'de yapılacak


Yayın: 27-08-2019

2 gün sürecek eğitimde, BRC IoP v6 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi’ni kurmak isteyen işletmelerle BRC IoP Standardı’nın gerekliliklerinin temel bilgilendirme şeklinde paylaşılması ve eğitim sonrasında sistem kurma çalışmalarına başlayacak işletmelerin standart gerekliliklerini uygulayabilmeleri hedefleniyor.
 

Baharatçılar tek çatı altında toplandı 


Yayın: 20-11-2019
Kategori: Gıda

Türkiye’nin baharat üreticileri tek çatı altında birleşti. Tüketici güvenliğine öncelik veren üreticiler, Ambalajlı Baharat Üreticileri Derneği adlı yeni bir oluşumda bir araya geldi. Derneğin amacı güvenilir ürün seçenekleri konusunda tüketici farkındalığını artırmak yanında, sürdürülebilir üretim uygulamalarını destekleyerek Türkiye’yi küresel tedarikçi konumuna getirmek olarak açıklandı.
 

2020’de balda tağşişle mücadelede önemli gelişmeler bekliyoruz



Özen Altıparmak
Arı Ürünleri İle Sağlıklı Yaşam Platformu Derneği (BALDER) Yönetim Kurulu Başkanı
 

Tetra Pak Türkiye’de yeni dönem



Dünyanın önde gelen gıda işleme ve ambalaj çözümleri şirketi Tetra Pak, İran ve Türkiye faaliyetlerini birleştirerek Türkiye’den yönetme kararı aldı. Tetra Pak’ın Türkiye ve İran Genel Müdürlüğü görevine, şirkette uzun bir geçmişe sahip olan Konstantin Kolesnik getirildi. Tetra Pak bünyesinde değişik ülkelerde birçok görevde bulunan Kolesnik, yeni görevini İstanbul’dan sürdürecek.
 

Zeki Sarıbekir: Koronavirüs ambalajlı gıdanın önemini hatırlattı



Covid-19 pandemisinden sonra birçok ülkenin gıda stoklarını her zaman hazır halde tutmaya önem vereceğini belirten  Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) Başkanı Zeki Sarıbekir, “Bu dönemde ambalajlı ürünlere daha fazla talep olacağını, dijital baskı ve akıllı etiketlerin yer aldığı ambalajlara yönelim oluşacağını düşünüyoruz” diyor.
 

Uludağ İçecek AR-GE Müdürü Tuğba Şimşek: Pandemi tüketicileri ambalajlı içeceklere yönlendiriyor



Covid-19 salgınıyla birlikte ambalajlı ve güvenilir markalara talebin arttığına dikkat çeken Uludağ İçecek AR-GE Müdürü Tuğba Şimşek, “Güvenli içecek ve hijyen şartları bu dönemde tüketicilerin kafe ve restoranlarda aradığı ilk özellik. Artık bir kafeye veya restorana gittiğinde tüketici açık limonatayı bardaktan içmek istemiyor. Kapalı içeceğin gözünün önünde açılmasını hatta kendisinin açmasını tercih ediyor” diyor.”
 

Uzmanlar güvenli süt tüketimine dikkat çekiyor



Bağışlık sistemini kuvvetlendirmeden, zihinsel ve fiziksel gelişimi desteklemeye kadar birçok faydası bulunan süt, uygun koşullarda üretilmediği ve yeterli ısıl işlem görmediğinde sağlık için tehlikeli hale geliyor. Açıkta satılan ve kaynağı belli olmayan sütlerin insan sağlığı açısından taşıdığı risklere dikkat çeken uzmanlar, hijyen ve gıda güvenliği bakımından ambalajlı sütün tercih edilmesi gerektiğini belirtiyor.
 

Sabancı Üniversitesi tarafından geliştirilen ‘nano-kil katkılı ambalaj’ lisanslandı



Sabancı Üniversitesi ve Sabancı Üniversitesi Nanoteknoloji Araştırma ve Uygulama Merkezi (SUNUM)’da geliştirilen patentli, gıdaların raf ömrünü uzatan nano-kil katkılı gıda ambalaj teknolojisi, TreeT BUBA Tarım ve Teknoloji şirketi tarafından lisanslandı. Böylece önümüzdeki dönemde gıdaların raf ömrünü uzatan ambalaj filmleri tüketicinin kullanımına sunulabilecek. 
 

Salgın dönemi, ambalajlı ve sağlıklı kuruyemişe olan talebi artırdı


Yayın: 06-01-2021
Kategori: Gıda

Salgın döneminin, tüketicilerin ambalajlı, sağlıklı kuruyemiş ve kuru meyveye olan ilgisini önemli ölçüde artırdığına dikkat çeken Peyman CEO’su Kaan Baral, “Pandeminin etkisi nedeniyle, tüketicilerin sağlıklı atıştırmalıklara ve paketli kuruyemişlere olan yönelimi gelecek dönemde de aratarak devam edecektir” dedi.