Ürün etiketleri, önemli bir pazarlama unsuru ve yasal gerekliliktir. Etiketlerin otomatik uygulanması; üretim süreçlerine hız kazandırır, operasyon verimliliğini arttırır. Üretim hacminin artışına katkı sağlayan otomatik etiketleme makineleri, gıda endüstrisi için önemli bir aktördür.
Gıda ve içecek sektörü 2022 yılının birinci çeyreğinde 6,4 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Sektör, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 26,2 oranında artış gösterdi. Bu kapsamda, Federal Fuar & Kongre Yönetimi tarafından düzenlenen F İstanbul Gıda, İçecek, İşleme ve Ambalaj Fuarı, 5-7 Temmuz tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleştirilecek. Avrupa, BDT, Kuzey Afrika ve Orta Doğu pazarını hedef alan fuar, sektör ilgililerini profesyonel alıcılarla buluşturacak.
Ulusal ve uluslararası fuar başarılarına imza atan SO Fuar Grubu 5-7 Temmuz tarihleri arasında gerçekleşecek F İstanbul Gıda, İçecek, İşleme ve Ambalaj Fuarı ile sektöre yeni bir yön vermeyi hedefliyor. SO Fuar Grubu Kurucusu ve F İstanbul Fuarı koordinasyonunu yürüten Özgür Sofuoğlu, F İstanbul’u gelecek yıllarda önemli bir marka haline getirmek istediklerini dile getiriyor.
Röportaj: Özgür Çilek / Gıda Teknolojisi Dergisi
F İstanbul Gıda, İçecek, İşleme ve Ambalaj Fuarı 5-7 Temmuz 2022 tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleşti. Türkiye ekonomisi için önemli bir köprü oluşturmayı hedefleyen fuar, sektör ihracatında önemli paya sahip Avrupa, BDT, Kuzey Afrika ve Orta Doğu başta olmak üzere önemli sektör profesyonellerini buluşturdu.
Dünyanın önde gelen gıda işleme ve ambalaj çözümleri şirketlerinden Tetra Pak, 11. MEYED Juiceful İstanbul Zirvesi’nde yerini alıyor. Tetra Pak, yıllardır destek verdiği zirvede, paketleme ve meyve suyu alanında tüketici trendlerindeki değişimleri ve sektörel uyum fırsatlarını ele alacak.
Günümüzde tüketicilerin büyük çoğunluğu planlamadan alışveriş yapıyor. Dolayısıyla ambalaj tasarımı, tüketici üzerinde güçlü bir etki yaratmanın anahtarı olarak görülüyor. Yapılan araştırmalara göre tüketicilerin %64’ünün, ambalajını beğenirse ürünü araştırmadan satın alma eğiliminde bulunduğunu aktaran Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik, ambalaj tasarımının yadsınamayacak bir satış gücü olduğunu vurguluyor.
Türkiye’nin ambalaj ihracatının 2022’de 8 milyar dolar seviyesine ulaştığını ifade eden Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) Başkanı Zeki Sarıbekir, 2023’te de ihracatta Türkiye’yi ve dünyayı farklı gelişmelerin beklediğini dile getirdi.
İlki geçtiğimiz yıl yapılan F İstanbul Gıda İhracat Fuarı’nın ikincisi, 12-14 Temmuz 2023 tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi Yeşilköy’de gerçekleştirilecek. Gıda sektöründeki son iş fırsatlarını, sektörün önde gelen firmalarını ve iş insanlarını bir araya getirmeye hazırlanan fuar, gıda sektöründeki en son trendlerin sergilendiği, yeni ürünlerin tanıtıldığı ve iş birliği olanaklarının keşfedildiği zengin bir deneyim sunmayı hedefliyor.
Gıda güvenliğine ilişkin doğru bilgilendirmenin altını çizen çalışmalara imza atan Türkiye Gıda Sanayii İşverenleri Sendikası (TÜGİS), gıdaların ambalajlanmasının önemine dikkat çekti. Bu kapsamda TÜGİS Bilim Kurulu Üyesi Prof. Dr. Nevzat Artık, tüketicinin tam olarak gıda ambalajına neden ihtiyacı olduğuna yönelik yorumlarını kamuoyuyla paylaştı. Konuyu değerlendiren TÜGİS Yönetim Kurulu Başkanı Kaan Sidar ise, “Güvenli gıda ambalajlarını en yalın haliyle; ‘ürünü koruyan, taşıyan, güvenli şartlarda depolanmasını sağlayan ve tüketiciye ürün içeriği hakkında bilgi veren’ şeklinde özetlemeliyiz” dedi.
Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) Başkanı Zeki Sarıbekir, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100’üncü yılı olan 2023 yılında ambalaj sektörünün pazar büyüklüğünü 30 milyar dolara, kişi başı ambalaj tüketimini 380 dolara ve ambalaj ihracatını ise 10 milyar dolara çıkarmayı hedeflediklerini belirtiyor. Sarıbekir ile ambalaj sektöründe yaşanan son gelişmeleri konuştuk.
Röportaj: Özgür Çilek / Gıda Teknolojisi Dergisi
* Bu röportaj Gıda Teknolojisi Dergisi'nin Temmuz - Ağustos sayısında yayımlandı