Necdet Buzbaş
Yönetim Kurulu Başkanı
Türkiye Gıda Sanayi İşverenleri Sendikası (TÜGİS)
Türkiye’nin sevilen peynir markalarından Ekici, ihracat yaptığı ülkelere ABD’yi de ekledi. ABD ile birlikte ihracat yaptığı kıta sayısını 4’e çıkaran Ekici’nin yeni ihracat rotası ise Çin ve Avrupa Birliği ülkeleri olacak.
Sağlıklı ve temiz içeriğe sahip olan ürünlere ilginin arttığı son yıllarda, her 4 kişiden 1’i sağlıklı atıştırmalık tüketmeye başladı. Tüketicilerin yüzde 40’ının sağlıklı atıştırmalığı ana öğün olarak tükettiğinin altını çizen Zbarz Yönetim Kurulu Başkan Vekili Ebrul Gülkan, sağlıklı atıştırmalık sektörünün 2028 yılında 38 milyar dolara ulaşacağını söyledi.
Geçtiğimiz yıl Ülker ve Godiva ürünlerini Avrupa’da, bu yılın başında da Birleşik Arap Emirlikleri’nde tüketicilerin beğenisine sunan eStar, coğrafi genişleme stratejisinin bir diğer adımı olarak şimdi de Ülker’in en sevilen ürünlerini uygun seçeneklerle ABD ve İngiltere’de satışa sundu.
Türkiye’nin önemli peynir markalarından Ekici, Avrupa Birliği’ne yaptığı süt ve süt ürünleri ihracat başvurusu kabul edildi. Avrupa’da ilk olarak marka tescili aldığı ülkelerde “Ekici” ismiyle marketlerde yerini alacak Ekici Peynir, ilerleyen dönemde pazar hacmini genişletmeyi de hedefliyor.