Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS

Etiketler: araştırma

Tüketiciler yılbaşını evde geçirmeyi tercih ediyor


Yayın: 30-12-2019
Kategori: Gıda

12 milyon Money üyesi müşterisinin yılbaşı dönemindeki harcamalarını analiz eden Migros, ek olarak gerçekleştirdiği anket ile tüketicilerin yılbaşı alışverişlerini tespit etti. Araştırma sonuçlarına göre ankete yanıt verenlerin yüzde 92’si bu geceyi kendi veya yakınlarının evinde geçirmeyi tercih ettiğini söylüyor. 
 

Toplum bilincinin gelişmesi ile yerel işletmelere ilgi artıyor



Mastercard’ın araştırması, pandemi nedeniyle karantina sürecinin etkilediği yerel harcamaların yeni normalleşme sürecinde yükselişe geçtiğini, karantina döneminin tüketicilerin yerel dükkan ve mağazalara bağlılığını artırdığını gösterdi. Eve kapanma sürecinde Avrupa’da her 3 tüketiciden 2’si, Türkiye’de de tüketicilerin neredeyse yarısı, yakın çevrelerinde yeni dükkanlar keşfetti. Araştırmaya göre Avrupa genelinde de Türkiye’de de her 10 tüketiciden 6’sı, yerel dükkanların maddi sıkıntılarını geride bırakmalarına yardımcı olmak için yakın çevrelerinde harcama yapıyor.
 

Çikolata araştırması: Haftada bir kez yemek kalbi koruyor



ABD'de yapılan bir araştırma, haftada bir kez çikolata yemenin kalp damar sağlığını koruduğunu ortaya koydu.
 

Dünyayı kurtarmak için yeni bir gıda sistemine ihtiyaç var


Yayın: 25-08-2020
Kategori: Gıda

Sabri Ülker Gıda Araştırmaları Vakfı, EAT Foundation tarafından hazırlanan ‘Daha İyi Bir Gelecek İçin Beslenme Biçimleri Raporu’ iklimden çevreye, insan sağlığından kültüre; beslenme biçimlerinin geleceği nasıl şekillendireceğini inceledi. G20 ülkelerini kapsayan araştırma, gıda sisteminin geleceğinin, gezegenin ve uygarlığın geleceğini şekillendirmede belirleyici bir rolü olduğuna vurgu yapıldı. 
 

Müşterilerin yüzde 66’sı restoranlarda dış mekânda yemek yemeyi istiyor 



Kovid-19 sürecinde restoran ve otel müşterilerinin beklentilerindeki değişimi ortaya koyan son araştırmaya göre müşterilerin önem verdiği kriterler dikkate alındığında hijyen ve temiz atmosfere verilen önem yüzde 67 ile ilk sırada yer aldı. Müşteriler kendilerine dışarıda oturma konusunda sunulacak çözümlere önem veriyor. Soğuk havalarda dışarıda otururken ısınma imkânı sunan çözümlere önem veren müşterilerin oranı yüzde 54’ü bulurken, yüzde 66’sı da restoranlarda dış mekânda yemek yemeyi tercih ediyor.
 

Cargill ve KONDA iş birliğiyle ‘Çiftçinin Zihin Haritası’ araştırması


Yayın: 26-05-2021
Kategori: Gıda

Dünyanın önemli gıda şirketlerinden Cargill; Türkiye’nin önde gelen araştırma şirketlerinden KONDA iş birliği ile Çiftçinin Zihin Haritası araştırmasını gerçekleştirdi. 1000 Çiftçi 1000 Bereket Programı tarafından yapılan araştırmaya göre, Türkiye’de çiftçiler artık teknolojinin olmadığı bir tarım düşünemiyorlar.
 

En çok dondurmayı İstanbul ve Muğla tüketiyor



Kahve Dünyası, misafirlerinin seçimlerinden yola çıkarak Türkiye’nin dondurma tercihlerini inceledi. Araştırmanın sonuçlarına göre en çok tercih edilen dondurma çeşitlerinde Bitter Çikolatalı, Kaymaklı ve Çilekli Dondurma ilk üçte yer alıyor. En çok dondurmayı İstanbul ve Muğla tüketirken, dondurma en çok pazar günü yeniyor. 
 

Toplumun yüzde 89’u gıdaların nerede ve nasıl üretildiğini bilmek istiyor



Sürdürülebilir Gıda Platformu (SGP), Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek, gıdada şeffaflık ve izlenebilirlik farkındalığını ölçümleyen, “Türkiye Gıdada Şeffaflık ve İzlenebilirlik Tüketici Araştırması” sonuçlarını açıkladı. Ipsos Türkiye iş birliğiyle gerçekleştirilen araştırma çarpıcı veriler ortaya koyuyor. Araştırma sonuçlarına göre, Türkiye’de tüketicilerin yüzde 72’si izlenebilirlik kavramını duymadığını belirtiyor. Toplumun yüzde 89 gibi büyük bir çoğunluğu ürünlerin nerede, ne şekilde üretildiğini ve ürünün hangi hammaddelerden üretildiğini bilmek istediğini ifade ederken, yüzde 83’i izlenebilirliği sağlayan markaların ürünlerine daha çok güveneceğini belirtiyor.
 

Kahve Dünyası çikolata tüketim araştırmasını açıkladı: Çikolatada favorimiz sütlü



Kahve Dünyası “Çikolatayı ne kadar tüketiyoruz? Ne zaman çikolata yemeye ihtiyaç duyuyoruz? En çok hangi çeşidini tercih ediyoruz?” gibi sorulara yanıt bulmak için bir araştırma yaptı. Araştırmaya katılanların yüzde 65’i her zaman çikolata yediğini, yüzde 99,5’i ise çikolata yemenin kendilerini mutlu ettiğini söyledi.
 

Kahve Dünyası araştırdı: Türk kahvesini sade ve sohbet eşliğinde evde içmeyi seviyoruz



Türk kahvesi kültürünü yaşatma ve bu kültürel değeri tüm dünyaya tanıtma misyonuyla hareket eden Kahve Dünyası, 5 Aralık Dünya Türk Kahvesi Günü özelinde kahve tüketim alışkanlarına dair gerçekleştirdiği araştırmalara bir yenisini daha ekledi. 15 ilden 1650 kişinin katıldığı araştırmanın sonuçları, Türk kahvesi tüketim alışkanlıklarının son 3 yıldaki değişimine de ışık tutuyor. Araştırma sonuçlarına göre katılımcılar en çok evde, sohbet eşliğinde içilen Türk kahvesinden keyif alıyorlar. Önceki yıllarda daha çok ‘orta’ içilen Türk kahvesi artık ‘sade’ olarak tercih ediliyor.