'Temiz etiket‘ teriminin henüz net bir tanımı olmamakla birlikte, genellikle yapay bileşen içermeyen ve asgari düzeyde işlenmiş yiyecek ve içecekleri ifade ettiği kabul ediliyor. Ürünlerinde temiz etiketin standart olmasını bekleyen tüketici sayısı artarken, BENEO Teknoloji Merkezi Başkanı Rudy Wouters, unlu mamuller ve atıştırmalık üreticileri için bir sonraki adımın ne olabileceğini anlatıyor.
Dünyanın önde gelen bilgi hizmetleri ve tüketici zekası şirketlerinden NielsenIQ, Türkiye'de sigara ve alkol hariç FMCG (Hızlı Tüketim Ürünleri) pazarının 2023 yılında %81 oranında ciro büyümesi kaydettiğini paylaştı. NielsenIQ Türkiye Genel Müdürü ve EEMEA E-Ticaret Başkan Yardımcısı Didem Şekerel Erdoğan; FMCG'de büyümenin devamlılığı için omnichannel (çoklu kanal) ve çoklu okazyon deneyiminin önemine dikkat çekti, markaların ve perakendecilerin, tüketicilerin yeniden tanımlanan değerlerine uyum sağlamalarının ve dijital raf analitiğinde uzmanlaşarak omni/çoklu kanal deneyimine hakim olmalarının yakın gelecekte başarının anahtarı olduğunu belirtti.