Covid-19 salgını döneminde ihracatlarını yüzde 20 oranında artırdıklarını söyleyen Muratbey Yönetim Kurulu Başkanı Necmi Erol, “Muratbey gücünü inovasyondan alıyor. Önümüzdeki 5 yıl içerisinde inovatif ürünlerimizle ihracatın ciromuzdaki payını yüzde 40’a çıkarmak istiyoruz” dedi. Necmi Erol, süt ihracat izninin çıkmasının ardından, Çin pazarının sektör için büyük fırsatlar sunduğunu da belirtti.
Salihli Kirazı, iklim şartlarının elverişli gitmesi sayesinde bu yıl üreticisine iyi bir gelir sağladı. Mayıs’ın son haftasında hasadına başlanan Salihli Kirazı ilk günlerde 30 TL’den alıcı buldu.
Mastercard’ın araştırması, pandemi nedeniyle karantina sürecinin etkilediği yerel harcamaların yeni normalleşme sürecinde yükselişe geçtiğini, karantina döneminin tüketicilerin yerel dükkan ve mağazalara bağlılığını artırdığını gösterdi. Eve kapanma sürecinde Avrupa’da her 3 tüketiciden 2’si, Türkiye’de de tüketicilerin neredeyse yarısı, yakın çevrelerinde yeni dükkanlar keşfetti. Araştırmaya göre Avrupa genelinde de Türkiye’de de her 10 tüketiciden 6’sı, yerel dükkanların maddi sıkıntılarını geride bırakmalarına yardımcı olmak için yakın çevrelerinde harcama yapıyor.
Sektörde bir ilki gerçekleştiren ve sağlıklı yemekleri BPA’sız özel ambalajlarda tüketici ile buluşturan Yayla, Türkiye sınırlarını aşarak Legurme markası ile dünyaya da açılıyor. Legurme, Avrupalı tüketicileri Türk mutfağının lezzetleriyle tanıştırırken, ambalajlarındaki kültürel dokunuşla ülkemizin tarihi ve doğal güzelliklerini sınır ötesine taşıyor.
85 ülkeye ihracat yapan yumuşak şeker üreticisi Kervan Gıda, KAP’a yaptığı açıklama ile gümrük vergisi avantajlarından faydalanmak, coğrafi riski dağıtmak ve Avrupa modern kanalındaki Bebeto markasının konumunu güçlendirmek için stratejik hedeflerine uygun bir şirket ile hisse alımına yönelik olarak ön protokol imzaladığını duyurdu.
Ödeme teknolojileri sektörünün önde gelen kuruluşlarından Mastercard’ın Türkiye ve Avrupa’nın mutfak tercihlerine dair yayınladığı yeni raporu pandemi dönemindeki yemek alışkanlıklarını gözler önüne serdi. Avrupa genelinde, köfte, spagetti ve krep gibi alışılagelmiş yemekler en çok tercih edilen tarifler arasında. Mutfak becerilerini en çok geliştiren ülke ise Türkiye oldu. Pandemi ile canlanan evde akşam yemeği partisi trendi kalıcı olacağa benziyor.
Üç tarafı denizlerle çevrili olan Türkiye, balık üretiminde AB ülkeleri arasında 1.sırada yer almaktadır. Üretimde görülen ilginin tüketimde görülmediği ve kişi başı balık tüketiminin 6-8 kiloyu geçmediğini belirten Balıkçılık ve Su Ürünleri Genel Müdürü Dr. Mustafa Altuğ Atalay, Covid-19 salgını süreciyle birlikte zayıflayan bağışıklık sistemini kuvvetlendirmede etkili gıda olan balığın; vitaminler, proteinler, yağ asitleri, mineraller bakımında oldukça zengin olması sebebiyle uzmanlar tarafından haftada en az 2 defa tüketilmesinin gerektiğini söyledi.
Dünyanın önde gelen hızlı tüketim şirketlerinden olan Unilever, küresel dondurma pazarındaki en büyük iş birimine liderlik edecek yeni ismi Türkiye’den seçti. Unilever Orta Doğu & Türkiye Kişisel Bakım Genel Müdürü ve Unilever Türkiye Ülke Başkanı Mustafa Seçkin, Unilever Avrupa, Birleşik Krallık, İrlanda, Avustralya ve Yeni Zelanda Dondurma Genel Müdürü olarak görev yapacak.
Atıştırmalık sektörünün önde gelen şirketlerinden Mondelēz International’da Türkiye’den Avrupa’ya üst düzey bir atama gerçekleşti. 2013 yılından beri Mondelēz International Türkiye’de çeşitli görevlerde bulunan Evren Özer, şirketin Avrupa bölgesinin Ticari Kıdemli Finans Müdürü oldu.
Tat Gıda, sos kategorisindeki başarısını imzaladığı yeni anlaşmalarla global pazarlara taşımayı hedefliyor. Kategorideki iddiasını, son yıllarda hayata geçirdiği kapasite artırımı ve modernizasyon yatırımlarıyla destekleyen firma, Avrupa’nın en büyük satış perakende gruplarından Lidl ve E.Leclerc ile sos kategorisindeki ihracat cirosunu 3 katına çıkartacak satış anlaşmaları imzaladı. Bu anlaşmalarla birlikte Tat Gıda, ihracat cirosunda yüzde 46, tonajında ise yüzde 24 artış sağlayacak.