Bünyesinde Sinangil ve Gluten Yok markalı ürünler dahil 200’ü aşkın un çeşidini barındıran Eksun Gıda, 2023 yılı ilk çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı. Eksun Gıda’nın 2023 yılının ilk üç aylık döneminde cirosu geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 41 artarak 1,1 milyar TL’nin üzerinde gerçekleşti.
Migros, 2023’ün ilk çeyreğine ilişkin finansal sonuçlarını açıkladı. Fiziki ve online mağazalarıyla beraber yaygınlığını genişleten Migros, rekabetçi fiyatları ve güçlenen bilançosuyla yatırımlarını ve pazar payını artırdı. Migros’un konsolide satışları yılın ilk 3 ayında 27,2 milyar TL’ye ulaştı. Sürdürülebilir büyüme stratejisi çerçevesinde, verimlilikten elde ettiği kaynakların da katkısıyla, yatırımlarına devam eden Migros, 2023 yılında 4 milyar TL yatırım yapmayı planlıyor.
Anadolu Efes, dinamik faaliyet ortamı ve değişken makroekonomik göstergelerin olduğu ikinci çeyrekte de güçlü performansını sürdürdü. İkinci çeyrek konsolide net satış gelirleri, %54,9 oranında artış ile 38 milyar TL seviyesinde gerçekleşti. Bu çeyrekte elde edilen güçlü net karın etkisiyle şirketin ilk yarı konsolide net karı, 3,3 milyar TL seviyesine ulaştı.
Allianz Trade 2023-2025 Küresel Ekonomik Görünüm Raporu’nu yayınladı. Ticari alacak sigortasında dünya lideri olan Allianz Trade’in uzman ekonomistleri ticaret, finans ve ekonomi dünyasına ışık tutan raporları arasına 2023-2025 Küresel Ekonomik Görünüm Raporunu da ekledi. Rapordaki dikkat çekici verilere göre resesyon teğet geçilebilir ancak büyüme 2024 ve 2025'te ortalamanın altında kalacak. Öte yandan sermaye piyasalarında makro ve mikro dinamikler arasında mücadele devam ediyor.
Su ve içecek pazarının kuvvetli oyuncularından Pınar, 2023 yılının ilk dokuz ayında ciroda yüzde 64 büyüme sağladı. Pınar Su ve İçecek Genel Müdürü Koral Kalpaklıoğlu, sürdürülebilir büyüme için yeni yılda da yatırımlara devam edeceklerini söyledi.
Yemeksepeti, marka ve pazarlama stratejilerini ileri taşıyacak stratejik atamalarla kadrosunu güçlendiriyor. 2023-2024 yıllarında göreve başlayan yeni liderler, Yemeksepeti'nin iletişim ve pazarlama stratejilerine taze bir soluk getirerek, şirketin marka imajını ve pazarlama performansını daha da güçlendirmek için çalışmalar yapacak.
Dünyanın önde gelen bilgi hizmetleri ve tüketici zekası şirketlerinden NielsenIQ, Türkiye'de sigara ve alkol hariç FMCG (Hızlı Tüketim Ürünleri) pazarının 2023 yılında %81 oranında ciro büyümesi kaydettiğini paylaştı. NielsenIQ Türkiye Genel Müdürü ve EEMEA E-Ticaret Başkan Yardımcısı Didem Şekerel Erdoğan; FMCG'de büyümenin devamlılığı için omnichannel (çoklu kanal) ve çoklu okazyon deneyiminin önemine dikkat çekti, markaların ve perakendecilerin, tüketicilerin yeniden tanımlanan değerlerine uyum sağlamalarının ve dijital raf analitiğinde uzmanlaşarak omni/çoklu kanal deneyimine hakim olmalarının yakın gelecekte başarının anahtarı olduğunu belirtti.