Dünya meyve üretiminde 2002 yılında 12’nci sırada yer alan Türkiye’nin 2014 yılında 5’inci sıraya yükseldiğini anımsatan Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Bitkisel Üretim Genel Müdür Vekili Mesut Akdamar, “2002 yılında ülkemizin meyve üretimi 14 milyon ton iken, geçtiğimiz yıl %43,5 artışla 20 milyon tona ulaştı” dedi.
Tadım, yerli beyaz ay çekirdeği üretimi konusunda Önder Çiftçi listesinde bulunan ana tedarikçisi çiftçileri, sürdürülebilir ve doğru tarım uygulamaları hakkında destekleyerek uzun vadeli bir iş modeli oluşturuyor.
Dünyanın lider gıda şirketlerinden Nestlé, COVID-19 aşısının bulunması ve geliştirilmesine yönelik araştırmalar yürüten, dünyanın saygın küresel oluşumu Salgın Hazırlık İnovasyonları Koalisyonu’na (CEPI), 1 milyon İsviçre frangı (yaklaşık 7 milyon TL) bağış yaptı.
Erikli, kapılarını açmanın mutluluğunu yaşayan Türkiye genelindeki 10 bin küçük işletmeye, karantina sonrası en iyi şekilde işlerine dönebilmeleri için Haziran ayı boyunca ödeme kolaylığı ve ürün paketleri desteği sundu.
Sütaş, 2019 yılı boyunca gerçekleştirdiği sürdürülebilirlik çalışmalarını ve kaydettiği gelişmeleri kamuoyu ile paylaştı. Sürdürülebilirlik çalışmalarıyla, bir yandan 28,5 milyon ağaca eşdeğer katkı sağlarken, bir yandan da iş modeliyle 7000 kişiye istihdam ve 27 bin üretici aileye düzenli gelir sağladı.
Visa, pandemi döneminde iş modellerini dönüştürmek zorunda kalan yeme-içme sektörüne kapsamlı iş birlikleri ile destek oluyor. TURYİD (Turizm, Restoran Yatırımcıları ve Gastronomi İşletmeleri Derneği) ile sektörü desteklemek üzere ortak çalışma başlatan Visa, bir yandan da mevcut iş birliklerine ek olarak Fuudy ve GastroClub ile de ortak kampanyalar yürüterek yemek siparişlerinin dijitalleşmesine öncü olan projeleri hayata geçiriyor.
Coca-Cola Türkiye, Covid-19 salgınından en çok etkilenen sektörlerden biri olan yeme–içme sektörüne yönelik verdiği desteklere devam ediyor. 21 Haziran tarihinde başlayan yeni proje kapsamında, 56 şehirdeki toplam 689 işletmeye ve 14 ulusal zincir restorana, Google Programatik Ağı üzerinden tanıtım desteği verilecek. Google Programatik Ağı’nda mekanların yeniden açıldığı bilgisi ve Coca-Cola ile avantajlı menülerin duyurusu yapılacak.
Migros, Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü’nün (FAO) “Uluslararası Meyve ve Sebze Yılı” kampanyasına; meyve sebzelerin mevsiminde tüketilmesi, korunma koşulları gibi tüketicileri bilgilendirmeye yönelik çalışmaları ile birlikte yemek tariflerini paylaştığı “Tam Zamanında” adlı projesiyle destek oluyor. Migros ayrıca mağazaları ve sosyal medya hesapları aracılığıyla kampanyanın iletişim çalışmalarını geniş kitlelerle buluşmasını sağlıyor.
CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, depremin etkilediği 10 ildeki bitkisel üretimin, ülke genelindeki üretimin yüzde 20’sine tekabül ettiğini belirterek, depremzede çiftçiye gübre, ilaç ve mazot desteği sınırlı değil üretim verimliliğini sağlayacak biçimde yapılmalıdır” dedi.
Kahramanmaraş merkezli depremlerin ilk gününden beri yaraların sarılması için çalışan Puratos Türkiye, hayata geçirdiği ‘Puratos Türkiye Ekmekçilik ve Pastacılık Sektörü Yeniden Yapılanma Fonu' ile bölgedeki ekmekçilik ve pastacılık işletmelerinin ayağa kalkıp yeniden üretim yapabilmesi için gerekli ekipmanları sağlamak üzere kaynak ayırıyor.