Türkiye’nin önemli ketçap, mayonez ve sos üreticilerinden Assan Foods, mevsimin ilk hasadı domateslerin Susurluk Fabrikası’na gelişini çiftçilerle birlikte kutladı. Gelenekselleşen kutlama töreninde, Assan Foods bünyesinde pandemi döneminde kesintisiz süren, uzman bir İtalyan şirketinden hizmet alınarak geliştirilen 13 milyon TRY yatırımla oluşturulan son teknoloji domates yıkama havuzu da devreye alındı.
2011 yılından beri İskefe Holding çatısı altında sağlık, ilaç ve gıda endüstrilerine yenilebilir helal gıda jelatini ve kolajen üretim faaliyetlerinde bulunan Halavet Gıda, Avrupa’nın jelatin üretim kapasitesi en büyük üretim tesisi olan ikinci fabrikasını T.C Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank’ın katılımıyla Bolu Gerede’de faaliyete açtı.
86 yıllık geçmişiyle Türkiye’nin en köklü kuruluşları arasında yer alan Şişecam, Avrupa’nın düzcam üretim üslerinden biri haline getirdiği Ankara Fabrikası’ndaki ikinci fırınının resmi açılışını Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla gerçekleştirdi.
Pek çok farklı sektörde faaliyet gösteren işletmenin üretim proseslerinde ihtiyaç duydukları suyun hazırlanmasında 38 yıldır çözümler sunan Burkut, geliştirdiği sistemlerle su verimliliğini %90’ın üzerine çıkarmayı başardı. Son yıllarda proses suyu hazırlanma projelerinin yanı sıra atık suyun geri kazanılması için de projeler üretip sistemler kurduklarını açıklayan Burkut Su Tekniği A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Kaya Jason Burkut’la gıda ve içecek endüstrisinde su kalitesinin önemini ve bu alanda sundukları yenilikleri konuştuk.
Röportaj: Özgür Çilek / Gıda Teknolojisi Dergisi
Türkiye, Orta Asya, Güney Asya ve Orta Doğu'da 12 ülkede 33 şişeleme ve 3 meyve işleme tesisi, 10 binden fazla çalışanıyla faaliyet gösteren Coca-Cola İçecek A.Ş.’nin (CCI) Özbekistan’daki dördüncü fabrikası, 112 milyon dolarlık yatırımla Semerkant’ta hizmete girdi. Şirketin ülkedeki yatırımı 500 milyon dolara ulaşacak.
Koska Mahir Gıda Yönetim Kurulu Üyesi ve Fabrika Müdürü Adil Dindar, Adapazarı’ndaki fabrika inşaatının bitmek üzere olduğunu ve üretimde kapasite artışına gittiklerini açıklarken, böylelikle ülke sanayisine ve istihdamına katkı yapmak istediklerini belirtiyor. Dindar ile yüzyılı aşkın geçmişe sahip Koska markasının önemini, geleneksel lezzetleri genç kuşaklara sevdirmeye yönelik çalışmalarını ve gündemlerinde bulunan konuları konuştuk.
Röportaj: Özgür Çilek / Gıda Teknolojisi Dergisi
* Bu röportaj Gıda Teknolojisi Dergisi'nin Temmuz - Ağustos 2024 sayısında yayımlanmıştır.