Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS

Etiketler: gıda

Migros’tan yeni marka



Müşterilerinin hayatını kolaylaştıran yenilikler sunan Migros, bir ilki daha gerçekleştirdi. Müşterilerinin sofralarına her zaman sağlıklı, güvenli ve kaliteli ürünler ulaştıran Migros, Migros Ev Lezzetleri markasını kurdu. Migros müşterileri bundan sonra Türk sofralarının vazgeçilmez lezzetlerini dakikalar içerisinde sofralarına koyabilecek.
 

91 firmaya ait 113 hileli ürün açıklandı



Tarım ve Orman Bakanlığı, taklit, tağşiş yapıldığı veya ilaç etken maddesi ilave eden 91 firmaya ait 113 parti ürünü açıkladı. Bakanlıktan yapılan açıklamada, "Böylece ilk kamuoyu duyurusunun yapıldığı 2012 yılından bu yana 1609 firmaya ait 3605 parti ürün tüketicilerin bilgisine arz edilmiştir" denildi.
 

COVID-19 aç insan sayısını 130 milyon artırabilir



FAO Temsilci Yardımcısı Dr. Ayşegül Selışık, tarım ve gıda sektöründe en çok tedarik zincirlerini etkileyen COVID-19 pandemisinin, dünyadaki aç insanların sayısını 130 milyon daha artırabileceğine işaret etti.
 

6. Sürdürülebilir Gıda Zirvesi’nde gıdanın geleceği konuşuldu



Sürdürülebilirlik Akademisi ve Türkiye Gıda İşverenleri Sendikası (TÜGİS) tarafından, T.C. Tarım ve Orman Bakanlığı’nın destekleriyle altıncısı düzenlenen Sürdürülebilir Gıda Zirvesi, yurt içi ve yurt dışından önde gelen gıda markaları, girişimciler, yatırımcılar, kamu ve sivil toplum temsilcilerini bu kez ‘ekran başında’ buluşturdu. Pandemi nedeniyle herkese açık ‘online’ etkinlik olarak yapılan zirvede, pandemi sonrasında gıda ve tarım sektörlerini bekleyen gelişmeler ve çözüm önerileri tartışıldı.
 

WorldFood İstanbul Fuarı için geri sayım başladı



Geleneksel ve dijital fuar yaklaşımlarının entegre olarak kullanılacağı, 28. WorldFood İstanbul, keyifli ve yeni etkinlikleriyle kapılarını açmak için hazırlıklarını sürdürüyor. Fuarda sağlık ve güvenlik tedbirlerinin en üst seviyede uygulanacağını hatırlatan Hyve Group Bölge Direktörü Kemal Ülgen, ekonomik durgunluğu fuarlarla aşılacağının altını çiziyor.

Türkiye'nin gıda tedarik zinciri pandemide olumlu bir sınav verdi



Türkiye’nin gıda ve gastronomi kültürünü dünyaya duyuran, dünyanın ve bölgenin güçlü iş birliği platformları arasında yer alan Uluslararası Gıda Ürünleri Teknolojileri Fuarı – WorldFood Istanbul’un, “Gıdaya Erişim: Kriz zamanlarında Gıda Tedarik Zinciri” başlıklı panelinde tarımın geleceği ele alındı.
 

Evde kalmak tüketim alışkanlığımızı değiştirdi



CNR Food İstanbul Fuarı, bu yıl etkinlikleriyle de dikkatleri üzerine çekti. ‘Pandemide Markalaşma’ konusunun ele alındığı panelde, pandemi sürecinde evinde kalan insanların tüketim alışkanlıklarının değiştiği belirtilirken, bu süreçte ağırlıklı olarak markalı ürünlerin tercih edildiğine dikkat çekildi. Markalı ürünlere olan yoğun ilgi patent başvuru sayısını rekor bir seviyeye taşırken, geçen yıl 110 bin adet olan patent başvuru sayısının bu yıl 160 bine ulaşacağı vurgulandı.
 

28. WorldFood Istanbul katılımcılarından 13 ülkeye ihracat



Yenilikçi ve sürdürülebilir çözümlerinin ses getirdiği 28. WorldFood Istanbul Uluslararası Gıda Ürünleri Teknolojileri Fuarı’nda, yerli katılımcılarla alıcılar yeni iş birliklerine imza attı.
 

KERSIA çiftlikten çatala gıda güvenliği zincirine değer katıyor



Gıda, tarım ve hayvancılık işletmelerine sunduğu temizlik ve dezenfeksiyon ürün ve uygulamalarıyla çiftliktan çatala gıda güvenliği zincirinde değer yaratan Kersia Türkiye’nin faaliyetlerini, Covid-19 sürecinde yaptıkları çalışmaları ve geleceğe yönelik hedeflerini Genel Müdür Veli Yayla ile konuştuk.
 

Yerel ürüne ilgi arttı, gıda alım gücü temel öncelik haline geldi



Avrupa'nın önde gelen gıda inovasyonu girişimi olan EIT Food, 10 Avrupa ülkesinde 5 bin tüketicinin katıldığı çalışmada, pandemi dönemindeki sokağa çıkma yasağının gıda satın alımı ve tüketimi üzerinde derin bir etkisi olduğunu ortaya koydu.