Türkiye’de altı üretim tesisi ve günlük 5 bin ton süt işleme kapasitesiyle süt ve süt ürünleri sektörünün en büyük işletmelerinden biri olan Ak Gıda’nın, Sakarya üretim tesisinden Avrupa Birliği’ne ihracat gerçekleştirmek için yaptığı başvuru onaylandı. Böylece Ak Gıda, ürettiği İçim markalı labne ve taze peynir çeşitlerini Avrupalı tüketicilerle buluşturabilecek.
Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Davut Er, 2020/21 ihracat sezonuna başarılı bir giriş yapan zeytin ve zeytinyağı sektörünün, ambalajlı ürün ihracatını artırarak 2025'te 1,5 milyar dolar ihracat rakamına ulaşmatırmayı hedeflediklerini söyledi.
Türkiye’nin dünya lideri olduğu kuru kayısı ihracatında, 2020-21 sezonunun yarısı geride kaldı. 6 aylık kuru kayısı ihracatı 162 milyon dolara ulaştı. Sezon sonu hedefi 300 milyon doları aşmak.
Türkiye’nin un ve unlu mamullerde dünyadaki 208 ülkenin 200’üne ihracat yaptığına dikkat çeken Orta Anadolu Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Uysallı, “Bu sene hedef pazarlar olarak Asya ve Güney Amerika ülkelerini belirledik, ihracatımızın 2021 içinde %7-12 seviyelerinde artışla devam edeceğini umuyoruz” diyor.
Necdet BUZBAŞ
TÜGİS Yönetim Kurulu Başkanı
Harun Çallı
Ambalajlı Süt ve Süt Ürünleri Sanayicileri Derneği (ASÜD) Yönetim Kurulu Başkanı
Türk şekerleme ve çikolata sektörü dünyanın ağzını tatlandırdı. Türk çikolata ve şekerleme ihracatçıları, pandeminin gölgesinde geçen 2020 yılında 1 milyar 276 milyon dolarlık ihracat yapma başarısı gösterdi. Sektör, 2021 yılında 1,5 milyar dolar ihracat hedefliyor.
Naci Kaplan
Beyaz Et Sanayicileri ve Damızlıkçıları Birliği Derneği (BESD - BİR) Başkanı
Cennet meyvesi olarak tanımlanan kuru incirden 2020/21 sezonunda elde edilen ihracat geliri yüzde 2’lik artışla 158 milyon dolara ulaştı.