Türkiye’nin 2018 yılında Japonya’ya 184 milyon dolar gıda ihracatı yaptığını açıklayan Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı ve Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Birol Celep, “2019 ve 2020 yıllarında 217 milyon dolar seviyesine ulaştı. 2020 yılında ise Ege Bölgesi’nden Japonya’ya gıda ihracatımız 74 milyon dolar olarak gerçekleşti. Su ürünleri, kuru meyve, hububat, bakliyat ve yağlı tohumlar, meyve sebze mamulleri, zeytin, zeytinyağı Asya-Pasifik pazarında güçlü olduğumuz sektörler. Japonya’ya gıda ihracatımızı 1 milyar dolara çıkarabiliriz” dedi.
Çin'e süt ürünleri ihracatında yükseliş sürüyor. Türk süt ürünleri sektörü, 2021 yılının Ocak – Şubat döneminde gerçekleştirdiği 9,3 milyon dolarlık ihracatla Çin’i en fazla ihracat yaptığı ülkeler listesinde zirveye taşıdı. Sektör, Çin’e ihracat vizesini 2020 yılında almıştı.
31 Ekim 2021 tarihine kadar zeytinyağı dökme olarak ihraç edilemeyecek. Sadece kutulu, ambalajlı ihraç edilmesine izin veriliyor.
Aydın Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Fevzi Çondur, Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü, Tarım ve Orman Bakanlığı'nın talebi üzerine 20 yıl aradan sonra zeytinyağının dökme olarak ihraç edilmesine karşı getirilen yasağa ilişkin açıklamada bulundu.
Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD) ve Meyve Suyu Endüstrisi Derneği (MEYED) iş birliğiyle gerçekleştirilen “Meyve suyu üretiminde ihracat başarıları” toplantısında konuşan MEYED Yönetim Kurulu Başkanı İlker Güney, “Sektör olarak ihracatta sessizce elde ettiğimiz başarılar var. Güney Kore’deki vergi düzenlemelerini lehimize çevirdik. Meyve suyu sanayisinde teknoloji olarak dünya ile yarışabilir seviyedeyiz. 350 milyon dolara varan ihracatımız var” dedi.
Türkiye’nin önde gelen peynir markalarından Muratbey, ülke ekonomisine olan katkısını her geçen gün artırıyor. İnovasyon ve kaliteyi odak noktasına alan Muratbey son 3 ayda Çin, Azerbaycan, İsveç ve Kosova’yı da ihracat ağına kattı.
Hububat bakliyat yağlı tohumlar sektörü 2021’in ilk üç ayında Türkiye geneli ihracatını yüzde 12’lik artışla 2 milyar dolara, Ege Bölgesi ise ihracatını yüzde 6 artışla 141 milyon dolara çıkardı.
Türkiye’nin 350 milyon dolar meyve suyu ihracatı gerçekleştirdiğini ve yaratılan katma değerde ürüne göre 4 ila 7 arasında değişen bir seviyeye ulaşıldığını belirten Meyve Suyu Endüstrisi Derneği (MEYED) Genel Sekreteri İpek İşbitiren, “Bu memnuniyet verici tabloda gururla ifade etmek isteriz ki, sektörün dış ticaret fazlası her sene ortalama %95 mertebesinde seyretmektedir ve Türkiye ihracatının başarı hikâyesinin devamlılığında adı geçen sektörlerden biri haline gelmiştir” diyor. İşbitiren ile Covid-19 pandemisinin devam ettiği bugünlerde sektörün son durumunu, sorunlarını ve geleceğe dönük öngörülerini konuştuk.
Covid-19 pandemisinin olumsuz etkilerinin yaşandığı 2020 yılında 100’den fazla ülkeye 62 milyon liralık ihracat gerçekleştiren Dimes, bu yıl sonu ihracat hedefini 100 milyon lira olarak belirledi.
Pandemi sürecinde Türk zeytinyağının ortalama ihraç fiyatı arttı. Türk zeytinyağının ortalama ihraç fiyatı 2020/21 sezonunun ilk yarısında dolar bazında yüzde 16 artışla 2 bin 397 dolardan, 2 bin 786 dolara yükseldi. Türk zeytinyağı ton başına 390 dolar katma değerli ihraç edildi.