Türkiye’nin üretim ve ihracatında dünya lideri olduğu kuru incirin, 2021/22 sezonunda “ilk gemi tarihi” olarak da bilinen ilk ihracat tarihini belirlemek için İhracatçı Birliklerine üye kuru incir ihracatçısı firmalar, Ticaret Bakanlığı ve TİM temsilcileri, Kuru İncir Danışma Niteliğinde Genel Kurul Toplantısında online olarak bir araya geldi.
Muratbey, Türkiye'nin markalaşma programında Turquality® seviyesine yükseldi. Muratbey Yönetim Kurulu Başkanı Necmi Erol, “Muratbey olarak, Türk ekonomisine ve katma değerli ürün ihracatına sağladığımız destek her geçen gün artarak devam ederken bu program sayesinde uluslararası alanda rekabet gücümüzü çok daha iyi yerlere taşıyacak olan birçok kazanımı elde etmiş olacağız” dedi.
Avrupa Birliği’ne yapılacak ihracatta çimento, alüminyum, demir çelik, gübre ve elektrik ürünlerinde karbon vergisi başlıyor.
Türk su ürünleri ve hayvansal mamuller sektörü her gün 3 öğün dünya sofralarını süsledi, son bir yıllık dönemde ihracatını yüzde 28 arttırarak 2 milyar 350 milyon dolardan 3 milyar dolar 6 milyon dolara tırmandı. Sektör tarihinde ilk kez 3 milyar dolar barajını aştı.
Dijitalleşmeyle başlayan ama pandemiyle hızlanan e-ticaret arttıkça ambalaja daha fazla ihtiyaç duyulacağını belirten Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) Başkanı Zeki Sarıbekir, “Çünkü e-ticarette ürün iyi bir şekilde ambalajlanmalı ve güvenli bir şekilde tüketiciye gitmeli. Bu nedenle önümüzdeki yıllarda perakende sektörleri için ambalajın öneminin daha da artacağına inanıyoruz” diyor.
Röportaj: Özgür Çilek / Gıda Teknolojisi Dergisi
Verde Yağ, yaptığı büyük ölçekli yatırımlar ve genişleyen ihracat ağıyla uluslararası zeytinyağı sektöründe yerini sağlamlaştırıyor.
Türkiye 2021 yılında kestane ihracatından 50 milyon dolar hedefliyor. Türkiye’nin kestane ihracatının yüzde 80’den fazlasını ise Egeli ihracatçılar gerçekleştiriyor.
Kovid-19 pandemisi dünyada ve Türkiye’de çok sayıda sektörü olumsuz yönde etkilerken, başta gıda olmak üzere pek çok üründe tüketim ve alışveriş alışkanlıklarını değiştiriyor. Bu değişimden olumlu biçimde nasibini alan kategorilerin başında da çikolata ve şekerli mamullerin oluşturduğu atıştırmalık ürünler geliyor. Kapanmada evde geçirilen zamanlarda tüketicilerin sakız, şeker, çikolata ve bisküvi gibi ürünlere olan ilgisi artarken, tanınan ve güvenilir markaları tercih ettikleri belirtiliyor.
Haber: Özgür Çilek / Gıda Teknolojisi Dergisi
Mandalina türleri arasında en çok tercih edilen satsuma mandalinanın hasatı 24 Ekim 2021 tarihinde başlarken, ihracat yolculuğu 27 Ekim 2021 Çarşamba günü başlayacak.
Türkiye’de bugün itibariyle çalışma kapsamları farklılık gösteren 104 özel gıda kontrol laboratuvarı var. Bu laboratuvarların büyük çoğunluğu uluslararası geçerliliği bulunan TÜRKAK tarafından akredite edilmiş olup büyük çoğunluğu Kalibrasyon ve Deney Laboratuvarları Derneği (TURKLAB) üyesi. Özel gıda laboratuvarlarının gıda sanayi açısından önemlerini, zorlu pandemi dönemindeki faaliyetlerini, yaşadıkaları sorunları ve taleplerini TURKLAB Yönetim Kurulu Başkanı Halit Karaboğa ile konuştuk.
Röportaj: Özgür Çilek / Gıda Teknolojisi Dergisi