Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS

Etiketler: ihracat

Dardanel, Yunan deniz ürünleri üreticisi Kallimanis’i satın aldı



Dardanel’in Yunanistan’ın köklü deniz ürünleri markası Kallimanis’i satın alma süreci resmi olarak tamamlandı. Sektöründeki uzmanlığı ve bilgi birikimini Kallimanis’in 65 yıllık tecrübesiyle birleştiren Dardanel, bu satın alma ile yeni ihracat pazarlarına açılmak için önemli bir adım attı.

Sezonun ilk limonu 15 Eylül’de ihracat yolcusu



Sezonun ilk limon hasadı, mayer cinsi erkenci limon ile başlıyor. Narenciyenin en erken hasat edilen ürünü olan mayer limonunun 8 Eylül'de hasadı 15 Eylül'den itibaren de ihracatı bekleniyor.

Ambalaj ihracatında yıl sonu hedefi 7,5 milyar dolar



Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) Yönetim Kurulu Başkanı Zeki Sarıbekir, 2022 sonunda Türkiye’nin ambalaj ihracatının 7,5 milyar dolar olmasını öngördüklerini belirtiyor.
 
Röportaj: Özgür Çilek / Gıda Teknolojisi Dergisi
 

Oğuz Gıda, 2023 yılında 4 milyar TL ciro hedefliyor



Türkiye’nin en büyük içecek üretim kapasitesine sahip şirketlerinden Oğuz Gıda, pazar payını ikiye katlayarak 2023 hedefini 4 milyar TL ciro olarak açıkladı.
 

Kervan Gıda’nın yeni pazarlama direktörü Esra Gür oldu



Türkiye’nin önde gelen yumuşak şeker üreticilerinden Kervan Gıda, halka arz sonrası hızlandırdığı organizasyonel dönüşüm faaliyetleri çerçevesinde büyümesini sürdürüyor. Son olarak Kervan Gıda’nın pazarlama direktörlüğüne sektörün deneyimli isimlerinden Esra Gür atandı.
 

Meyve suyunda hedef 1 milyar doların üzerinde ihracat



Meyve Suyu Endüstrisi Derneği (MEYED) tarafından düzenlenen ve endüstrinin en önemli yıllık buluşması olan uluslararası Juiceful Istanbul Summit zirve etkinliği, 22 Eylül 2022 Perşembe günü, Renaissance Polat Istanbul Hotel’de gerçekleşti. Etkinlikte bir konuşma yapan MEYED Yönetim Kurulu Başkanı Ozan Diren, Türkiye meyve suyu ihracatının yarım milyar dolar düzeyine yaklaştığını ve yüzde 95’ler düzeyinde dış ticaret fazlası ürettiğini ifade ederek, “Doğru tarım politikaları ve sanayi dinamikleri sağlandığı takdirde endüstrimizin 1 milyar dolar ihracat hedefimizin yakın gelecekte gerçekleştireceğine inanıyoruz” şeklinde konuştu.
 

Teksüt, Bulgaristan ve Bosna Hersek’e ihracata başladı 



Türkiye’de bayi ağını genişleterek ve e-ticaret platformlarını kullanarak yaygınlığını artıran Teksüt, katıldığı yurtdışı fuarlar ve pazarlama çalışmaları ile ürün gönderdiği ülke sayısını 39’a çıkardı. Teksüt Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mert Özmen, dünyada peynir denince ilk akla gelen ülkelerden Fransa’da, Teksüt olarak bulunmaktan dünya gıda sektörüne yön veren Paris SIAL fuarında ödüllü Teksüt ürünleriyle yer almaktan gurur duyduklarını belirtti.
 

Bakanlıktan baharatta kanserojen madde iddiasına ilişkin açıklama



Tarım ve Orman Bakanlığı, Singapur'a gönderilen Türk markalı baharat ürünlerinde kanserojen madde bulunduğu iddialarına ilişkin açıklama yaptı.
 

Zeki Sarıbekir: "Ambalaj sektörü ihracatta çemberi genişletiyor"



Türkiye’nin ambalaj ihracatının 2022’de 8 milyar dolar seviyesine ulaştığını ifade eden Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) Başkanı Zeki Sarıbekir, 2023’te de ihracatta Türkiye’yi ve dünyayı farklı gelişmelerin beklediğini dile getirdi.
 

Dimes 2023'te ihracatta iki kat büyüme hedefliyor



Türkiye’nin önde gelen içecek markalarından Dimes, 100’den fazla ülkeyi kapsayan ihracat pazarlarında stratejik yönetimle istikrarlı agresif büyümesini sürdürmeyi hedefliyor. 2022 yılı ihracatı, bir yıl öncesine oranla yüzde 110 büyümeyle 170 milyon TRY düzeyinde gerçekleşen Dimes, 2023 yılında yine iki kat büyüme parolasıyla ve 350 milyon TRY ihracat hedefiyle hareket ediyor.