Türkiye narenciye ihracatının önemli firmalarından Özler Tarım, TOMRA Food’un sunduğu teknolojilerin de katkısıyla sadece yerel değil dünya pazarıyla rekabet ediyor.
Pınar Süt, kuruluşunun 50’inci yılında, ihracat faaliyetlerine Orta Doğu ve yakın coğrafyada bölgesel güç olma stratejisi doğrultusunda devam ediyor. Türkiye’deki toplam markalı süt ürünlerinin yüzde 17,5’inin ihracatına imza atan Pınar Süt, toplam 35 ülkeye gerçekleştirdiği ihracat faaliyetleriyle Türkiye ekonomisine destek sağlıyor. Firma, 2022 yılında İsveç, Tayland, Arnavutluk ve Sierra Leone’ye ihracata başladı.
2023 Küresel En İyi 100 Şekerleme Şirketi arasında 66’ncı sıraya yükselen yumuşak şeker üreticisi Kervan Gıda, 2022 yılını bir önceki yıla göre %251 artışla 395 milyon TL net kârla kapattı. Kervan Gıda, yeni yatırımların da katkısıyla 2022 yılında cirosunu da 2 artırarak toplamda 4,8 milyar TL ciroya ulaştı.
Dondurulmuş gıda, konserve ve margarin sektörlerinin önemli oyuncularından Kerevitaş, 2022 yılında konsolide cirosunu yüzde 153 artışla 12,3 milyar TL’ye yükseltti. Kerevitaş yurt dışı pazar payını da büyüterek ihracatını yüzde 111 ile rekor bir düzeyde artırdı.
Dardanel 2022 yılı faaliyet sonuçlarını açıkladı. Şirket bir önceki yıla göre; net satışlarını 1,1 milyar TL’den 2,8 milyar TL’ye (4 artış), dönem kârını 22,6 milyon TL zarardan 75,1 milyon TL kâra (%432 artış), aktif toplamını 1,4 milyar TL’den 3,5 milyar TL’ye (0 artış) ve özkaynak toplamını 872 milyon TL’den 1,944 milyar TL’ye (2 artış) yükseltti.
Güvenilir Ürün Platformu ve Gıda Perakendecileri Derneği’nin Hatay’da düzenlediği toplantıda üreticiler, dalda kalan limonun ihraç edilmesi gerektiğini hatırlatarak ‘ürünümüzü dünyaya satın’ çağrısı yaptılar.
Meyve Suyu Endüstrisi Derneği – MEYED’in geçtiğimiz günlerde yapılan olağan genel kurulunda Ozan Diren yönetim kurulu başkanlığına seçildi. Böylelikle Ozan Diren üst üste iki dönem MEYED Başkanılığı yapacak. Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı olarak belirlenen isim de Aromsa Genel Müdürü Murat Yasa oldu.
Türkiye’nin önemli peynir markalarından Ekici, Avrupa Birliği’ne yaptığı süt ve süt ürünleri ihracat başvurusu kabul edildi. Avrupa’da ilk olarak marka tescili aldığı ülkelerde “Ekici” ismiyle marketlerde yerini alacak Ekici Peynir, ilerleyen dönemde pazar hacmini genişletmeyi de hedefliyor.
Türk zeytincilik sektörü, 2022-23 sezonunun ilk yarısında ihracatını yüzde 144’lük artışla 220 milyon dolardan 537 milyon dolara yükseltti. Zeytincilik sektörü, 2022-23 sezonunda 1 milyar dolar ihracat hedefliyor.
Türkiye'den yılın ocak-nisan döneminde yapılan çay ihracatı yüzde 39 artarak 11 milyon 365 bin 591 dolara ulaştı.