Tat Gıda, sos kategorisindeki başarısını imzaladığı yeni anlaşmalarla global pazarlara taşımayı hedefliyor. Kategorideki iddiasını, son yıllarda hayata geçirdiği kapasite artırımı ve modernizasyon yatırımlarıyla destekleyen firma, Avrupa’nın en büyük satış perakende gruplarından Lidl ve E.Leclerc ile sos kategorisindeki ihracat cirosunu 3 katına çıkartacak satış anlaşmaları imzaladı. Bu anlaşmalarla birlikte Tat Gıda, ihracat cirosunda yüzde 46, tonajında ise yüzde 24 artış sağlayacak.
Türkiye, 2022 yılında 77 milyon dolar olan susam ihracatını 2023 yılında yüzde 62’lik artışla 124,5 milyon dolara çıkardı. Türkiye’nin susam ihracatındaki yeni hedefi 250 milyon dolara ulaşmak.
2023’te gerçekleştirdiği 3 milyon 663 bin ton un ihracatıyla tüm zamanların dünya tarihindeki en çok un ihracatını gerçekleştiren Türkiye, ocak ayında ihracatını yüzde 22, şubat ayında da yüzde 60 artırarak 2024’te yaklaşık 4 milyon ton un ihracatı gerçekleştireceğinin ilk sinyallerini verdi.
Fahrettin Ulusoy tarafından 1969 yılında kurulan Ulusoy Un, bugün Türkiye’nin lider un üreticilerinden ve ihracatçılarından biri konumunda bulunuyor. Küçük bir zahire dükkanından global bir şirkete dönüşen Ulusoy Un, Capital Dergisi'nin 2022 yılı Capital500 araştırmasına göre, ciro bakımından Türkiye’nin de dördüncü büyük gıda şirketi.
Türkiye’de ambalajlı su tüketiminin önündeki en büyük engellerin başında, hanelerde kullanımı yaygınlaşan arıtma sistemleri olduğuna dikkat çeken Ambalajlı Su Üreticileri Derneği (SUDER) Yönetim Kurulu Başkanı Yaşabey Kalebaşı, yaptırdıkları bir araştırmaya göre sadece İstanbul’da evlerin %40’ında filtre sisteminin kullanıldığını belirterek, “Bugün arıtma cihazları 1 litre suyu arıtmak için yaklaşık 5 litrelik atık su oluşturuyor. Filtrelerin değişim süresine göre bu rakam çok daha da artabiliyor. Filtre sistemi sudaki bütün değerleri yok ediyor. Yani vücut boş bir suyu tüketmiş oluyor” diyor.
Haber: Özgür Çilek / Gıda Teknolojisi Dergisi
* Bu haber, Gıda Teknolojisi Dergisi'nin Mart - Nisan 2024 sayısında yayınlanmıştır.
Türkiye, üretiminde dünya lideri olduğu kirazda, ilk hasattan sonra geçen 2 haftalık süreçte kiraz rekoltesi ve kalitesindeki pozitif ilerlemenin etkiyle ihracat hedefini 250 milyon dolardan 300 milyon dolara yükseltti.
Türkiye’nin sevilen peynir markalarından Muratbey, 2023 yılında en çok ihracat yapan şirketler arasında yer alarak ödüllendirildi. Muratbey Yönetim Kurulu Başkanı Necmi Erol, “Ar-Ge çalışmalarımız sonucu geliştirdiğimiz özel peynirlerle birlikte 300’ü aşkın ürün çeşidini Avrupa Birliği, Ortadoğu ülkeleri, ABD ve Türki Cumhuriyetler ağırlıklı olmak üzere 5 kıtaya ihraç ediyoruz. Bu pazarlarda istikrarlı olarak büyümeye de devam ediyoruz” dedi.
Meyve Suyu Endüstrisi Derneği (MEYED) Genel Sekreteri İpek İşbitiren, 2023 yılında yaptığı 500 milyon dolara yakın ihracatla Türkiye ekonomisine katkı sağlayan meyve suyu sanayinin öncelikli hedefinin bölgesel bir güç haline gelmek olduğunu belirtiyor. İşbitiren ile gerçekleştirdiğimiz söyleşide; meyve suyu sektöründe yaşanan son gelişmeleri, gündemdeki konuları ve dernek olarak yaptıkları çalışmaları konuştuk.
Röportaj: Özgür Çilek / Gıda Teknolojisi Dergisi
* Bu röportaj Gıda Teknolojisi Dergisi'nin Mart - Nisan 2024 sayısında yayımlanmıştır.
Ticaret Bakanlığı, bütün ve parça dahil olmak üzere, tavuk eti ihracatının 1 Mayıs'tan 31 Aralık'a kadar, aylık bazda azami 10 bin ton, toplamda ise bu yıl sonuna kadar 80 bin ton olacak şekilde sınırlandırdı.
Süt ve peynir çeşitlerini farklı ülkelere gönderen Teksüt, ihracat çalışmalarına hız kesmeden devam ediyor. Dünyada 43 ülkeye ihracat yapan firma, 2021 yılından beri Çin’e ürünlerini gönderiyor. Teksüt Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mert Özmen, "Çin pazarında peynir ile başladığımız yolculuğa süt ve diğer ürünlerimizi de eklemeyi hedefliyoruz" diyor.