2017 yılı itibariyle ABD’ye ihracata başlayan Muratbey, Burgu, Sürmeli, Topi başta olmak üzere, tel peynir gibi sevilen yenilikçi ürünlerini bu ülkeye gönderiyor.
Süt ve süt ürünlerinde 10 farklı kategoride plastik kasa üreten Güloğlu Plastik, AR-GE çalışmalarını ve yatırımlarını artırıyor. Ürünlerinin hafif, ergonomik ve kolay istiflenebilir olma özellikleriyle taşıma ve depolama sırasında kullanıcılara büyük kolaylıklar sağladığını belirten firmanın Genel Müdürü Gülçin Güloğlu, “Plastik kasalarımızın hem sağlık açısından uygunluğunu hem de verimliliğini yükseltmeyi hedef alan bir kalite anlayışımız var” diyor.
Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) 12. Olağan Genel Kurul toplantısı 14 Haziran 2017’de gerçekleştirildi. Zeki Sarıbekir oybirliği ile ASD Başkanı seçildi.
İçinde bulunduğumuz 2017 yılı ilk çeyreğinde küresel süt tedarikinde artış gözleniyor.
Dergimizin bu ayki sayısındaki Portre bölümünde Şölen CEO’su Elif Çoban’a misafir olduk. Güçlü rakipleri rağmen Şölen’i sektörünün lider markalarından biri yapan Çoban ile başarı hikayesini, kadı yönetici olmanın avantajlarını ve geleceğe dar hedeflerini konuştuk.
Son 6 yıldır istikrarlı büyümesini sürdüren Türkiye ambalaj sektörü 2017 sonunda 20 milyar dolar, 2023’te ise 30 milyar dolar pazar büyüklüğü hedefliyor. Gerçekleştirdiği ihracatla dış ticaret açığının kapanmasına katkı sağlayan sektör, Avrasya’nın ambalaj merkezi olma yolunda kararlı adımlarla ilerliyor.

Türkiye’nin ilk ihraç ürünlerinden kuru incirin 2017/18 sezonu ilk ihraç tarihi 11 Ekim 2017 olacak. Kuru incirleri taşıyan gemiler 11 Ekim 2017 tarihinde İzmir Limanı’ndan dünyanın dört bir tarafına yola çıkacak.
Dimes, dünyanın en büyük gıda ve içecek fuarı Anuga 2017’de soğuk kahve markası Obsesso’yu uluslararası pazara ilk kez tanıttı.
2016 yılında 4,5 milyar TL’Iik hacme ulaşan şekerli ve çikolatalı mamuller sektörünün bu yıl yüzde 10 büyümesi bekleniyor. Sektör, geçen yıl 2,2 milyar dolar olan ihracatını da bu yıl 2,7 milyar dolara çıkarmayı hedefliyor.
Orta Doğu pazarı ağırlıklı olmak üzere AB ülkeleri, ABD, Japonya ve Kanada’nın da aralarında bulunduğu 38 ülkeye ihracat yaptıklarını belirten Koska Helvacısı Mahir Gıda Yönetim Kurulu Üyesi & AR-GE ve Üretim Yöneticisi Adil Dindar, “Koska markasını globalleştirmek en büyük hedefimiz. Zaten 100 yılı aşmış bir Türk markası olarak o yöne doğru emin adımlarla ilerlemekteyiz” diyor.