Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS

Etiketler: ihracat

Ambalaj sektörü istikrarlı büyümesini sürdürüyor



Zeki Sarıbekir
Yönetim Kurulu Başkanı
Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) 

KOSKA geleneksel lezzetleri Güney Amerikalılarla buluşturdu



Türkiye’nin 100 yıllık markaları arasında yer alan Koska Helvacısı Mahir Gıda, sevilen lezzetlerini 44 ülkeye ihraç ediyor. 2018 yılı itibariyla Güney Amerika’da perakende ve toptan satış kanallarında pazara yerleştiklerini açıklayan firmanın Yönetim Kurulu Üyesi & AR-GE ve Üretim Yöneticisi Adil Dindar ile bu alanda yaptıkları çalışmaları ve yeni yıla ilişkin hedeflerini konuştuk.    

Süt ürünlerinde öncelikli gündem tüketimi artırmak



Süt üretiminde dünyada ilk 10 ülke arasında yer alan Türkiye, tüketimde ise istenilen seviyeye ulaşamıyor.  Ülkemizde içme sütü tüketimi Avrupa ortalamasının çok altında. Avrupa’da yılda kişi başı ortalama 60 litre içme sütü tüketilirken, Türkiye’de yalnızca 34 litre süt içiliyor. SETBİR Yönetim Kurulu Başkaını Tarık Tezel, iç tüketimdeki artışın ihracatı da olumlu etkileyeceğini belirtiyor.
 

Makarna ihracatından 251 milyon dolar gelir



Makarna üretim ve ihracatında önemli bir konumda bulunan Türkiye, yılın ilk 5 ayında yüzde 9 artışla 251 milyon 852 bin 338 dolar dış satım geliri elde ederken, ulaştığı ülke sayısını da 160'a çıkardı.

Kişi başına 4,6 kg çikolata ve şekerli ürün tüketiyoruz



Türkiye’de kişi başına 3.1 kg çikolata ve 1.5 kg şekerleme tüketilirken, tüketiciler en çok sütlü çikolatayı tercih ediyor. Son yıllarda bitter çikolataya olan talepte de artış söz konusu.
 

Ambalajdan ülke ekonomisine 1,3 milyar dolar katkı



2017 yılında 787,1 milyon dolar seviyesinde olan Türkiye ambalaj sektörünün yarattığı dış ticaret fazlası, geçtiğimiz yıl yüzde 67,9 artışla 1,32 milyar dolara yükseldi. 
 

Gıda ihracatçıları hava kargo tarifelerinde indirim istiyor



Türkiye’nin taze meyve sebze ihracatında Rusya ve Avrupa pazarlarına bağımlılığını azaltmak isteyen ihracatçılar, özellikle Uzakdoğu ülkelerine ihracatta hava kargo nakliye fiyatlarında indirim istiyor.
 

Ette açığı kanatlı kapatacak


Yayın: 07-01-2020
Kategori: Beyaz Et

Kanatlı eti sektörünün 2025 yılı üretim hedefinin 3,47 milyon ton, kişi başı tüketim hedefinin ise 32,9 kg olduğunu açıklayan Koca, BESD - BİR Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Sait Koca, “Amacımız Türkiye’deki et açığını beyaz et ile kapamak” diyor.
 

2019'da gıda ve tarımda öne çıkanlar



Türkiye Gıda ve İçecek Sanayii Dernekleri Federasyonu (TGDF) Dijital Veri Paneli’nin güncel raporu yayınlandı. Raporda, Kasım ayında yapılan 100 milyon dolarlık mandalina ihracatı dikkat çekti.
 

Süt ve süt ürünlerinde KDV düşerse herkes kazanır



Harun Çallı
Ambalajlı Süt ve Süt Ürünleri Sanayicileri Derneği (ASÜD) Yönetim Kurulu Başkanı