Necdet Buzbaş
TÜGİS Yönetim Kurulu Başkanı
Meyve Suyu Endüstrisi Derneği (MEYED) Genel Sekreteri İpek İşbitiren ile sektörün içinde bulunduğu durumu, koronavirüsün etkilerini, sektörün hedeflerini ve 10 Eylül 2020 tarihinde İstanbul’da gerçekleştirecekleri Juiceful İstanbul Summit hakkında konuştuk.
Türkiye’de yılda 23 milyon ton süt üretilirken, bunun ancak %45’i sanayide işleniyor. SETBİR Yönetim Kurulu Başkanı Tarık Tezel, “Geri kalan %55 ise denetimsiz, açıkta satılan, izlenebilirliği olmayan ve büyük oranda ambalajsız veya uygun olmayan ambalaja sahip ürünler” diyor
Dünyanın en kalabalık ülkesi olan ve yılda yaklaşık 6 milyar dolarlık süt ve süt ürünleri ithal eden Çin pazarının açılmasıyla Türk süt ve süt ürünleri ihracatçıları bu ülkede kalıcı olmak istiyor. Peki bu gelişme sektöre nasıl yansıyacak, Türk süt ürünleri ihracatçılarının bu pazarda başarılı olması için ne yapması gerekiyor? Haberimizde derlemeye çalıştık.
Covid-19 salgını döneminde ihracatlarını yüzde 20 oranında artırdıklarını söyleyen Muratbey Yönetim Kurulu Başkanı Necmi Erol, “Muratbey gücünü inovasyondan alıyor. Önümüzdeki 5 yıl içerisinde inovatif ürünlerimizle ihracatın ciromuzdaki payını yüzde 40’a çıkarmak istiyoruz” dedi. Necmi Erol, süt ihracat izninin çıkmasının ardından, Çin pazarının sektör için büyük fırsatlar sunduğunu da belirtti.
Salihli Kirazı, iklim şartlarının elverişli gitmesi sayesinde bu yıl üreticisine iyi bir gelir sağladı. Mayıs’ın son haftasında hasadına başlanan Salihli Kirazı ilk günlerde 30 TL’den alıcı buldu.
Dış ticaret hacmi dikkate alındığında Doğu Avrupa ülkeleri Bulgaristan ve Romanya, Türkiye'nin en önemli ilk 20 ticaret ortağı arasında yer alıyor.
Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği son bir senede ihracatını 388 milyon dolardan 514 milyon dolara çıkardı. Bitkisel yağ ise Haziran’da yüzde 350’lik yükselişle en çok artış gerçekleşen ihracat kalemlerinden biri oldu.
Covid-19 pandemisinden sonra birçok ülkenin gıda stoklarını her zaman hazır halde tutmaya önem vereceğini belirten Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) Başkanı Zeki Sarıbekir, “Bu dönemde ambalajlı ürünlere daha fazla talep olacağını, dijital baskı ve akıllı etiketlerin yer aldığı ambalajlara yönelim oluşacağını düşünüyoruz” diyor.
Yaş meyve sebze mamulü ihracatçıları 1 Ocak-28 Ağustos döneminde yüzde 6 artışla ihracatını 1 milyar 24 milyon dolara taşıdı.