Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS

Etiketler: israf

İsrafa dur demezsek, 2050’de 3 tane dünya bile yetmeyecek



İnsanlığın en önemli sorunları arasında yer alan gıda israfı, israfın önlenmesi için yapılan çalışmalar ve gıda bankacılığı konuları WorldFood 2016’da alanında uzman isimlerce masaya yatırıldı. 
 

Grundig’ten gıda israfına karşı etkin mücadele


Yayın: 05-09-2017
Kategori: Gıda

Avrupa’nın önde gelen ev elektroniği üreticisi Grundig, IFA’da gıda israfına dikkat çekmek amacıyla bir etkinlik düzenledi. Etkinlikte Grundig’in 6 ülkede 3 bin kişiyle yaptırdığı sürdürülebilirlik ve gıda israfıyla ilgili araştırmanın sonuçları açıklandı. Araştırmaya göre tüketiciler 50 yıl içinde küresel bir gıda krizi yaşanması endişesi taşıyor, sürdürülebilir çözümlere ihtiyaç duyuyor.
 

TÜSİAD Başkanı Erol Bilecik: Yılda 1,3 milyar ton gıda israf ediliyor


Yayın: 12-01-2018
Kategori: Gıda

Düzenleyici kuruluşlar, bakanlıklar ve yerel yönetimlerden temsilciler Gıda Atık ve Kayıp Stratejik Yol Haritası: Üst Düzey İstişare Toplantısında bir araya gelerek gıda atık ve kayıplarının gıda sektörü üzerindeki etkilerini masaya yatırdı.
 

Diyetisyen Dilara Koçak: “Hayatım denge üzerine kurulu”


Yayın: 16-07-2020
Kategori: Gıda

Diyetisyen Dilara Koçak, kitap yazıyor, diyetisyenlik yapıyor, sosyal medyada oldukça aktif, programlar hazırlıyor ve bunun dışında FAO Dünya Gıda ve Tarım Örgütü’yle birlikte sürdürülebilir bir dünya için çalışıyor. Bürotime için hazırlanan “İçten Gelen İşler” sohbetlerinde gazeteci yazar Elif Ergu’ya hayatını anlatan Dilara Koçak, sürdürülebilir beslenme ve gıda israfı konusunda da açıklamalarda bulundu.
 

Yasemin Gürleroğlu: “Odağımızda sürdürülebilirlik var”



Global Marketing Summit 2022’de “Gıdanın Yarını ve Gıda İsrafında Markaların Rolü” panelinde konuşan Banvit BRF Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü Yasemin Gürleroğlu;  “Araştırmalarımız tüketicilerimizin %80’inin çevre dostu seçeneklere daha fazla öncelik verdiğini ve %60’ının da sürdürülebilirlik kavramına uygun davranmaya çalıştığını gösteriyor. Bu nedenle Banvit BRF olarak sürdürülebilirliği hem üretim hem de toplumsal yatırımlarımızın odağında görüyoruz” dedi.
 

Gıda alışverişi yaparken dikkat



Sadece etiket okuyarak bütçenize katkı sağlayabilir, alerjik reaksiyonlarınızı azaltabilir, çevreyi ve dünyayı koruyabilirsiniz. Etiket okuma alışkanlığıyla beslenme planınıza uygun raf ömrüne sahip gıdaları seçerek bütçenize katkı sağlayabilirsiniz. Gıdada etiket okumak alerjik reaksiyon riskini azaltıyor.

Karma Grup'un "Raf Ömrü Analizleri Eğitimi" büyük ilgi gördü



Karma Grup tarafından Prof. Dr. Atıf Can Seydim'in rehberliğinde düzenlenen Raf Ömrü Analizleri Eğitimi, 8 Mart Cuma günü Crowne Plaza Istanbul Asia'da gerçekleştirildi. Katılımcıların gıdalarda raf ömrü analiz yöntemlerine dair derinlemesine bir bakış açısı kazandığı eğitimde ayrıca Altı Üstü Kabare ekibi bu anlamlı günü eğlenceli bir hale getirdi

Yaşabey Kalebaşı: "Arıtma cihazları 5 kat daha fazla su israf ediyor"



Türkiye’de ambalajlı su tüketiminin önündeki en büyük engellerin başında, hanelerde kullanımı yaygınlaşan arıtma sistemleri olduğuna dikkat çeken Ambalajlı Su Üreticileri Derneği (SUDER) Yönetim Kurulu Başkanı Yaşabey Kalebaşı, yaptırdıkları bir araştırmaya göre sadece İstanbul’da evlerin %40’ında filtre sisteminin kullanıldığını belirterek, “Bugün arıtma cihazları 1 litre suyu arıtmak için yaklaşık 5 litrelik atık su oluşturuyor. Filtrelerin değişim süresine göre bu rakam çok daha da artabiliyor. Filtre sistemi sudaki bütün değerleri yok ediyor. Yani vücut boş bir suyu tüketmiş oluyor” diyor.
 
Haber: Özgür Çilek / Gıda Teknolojisi Dergisi
 
* Bu haber, Gıda Teknolojisi Dergisi'nin Mart - Nisan 2024 sayısında yayınlanmıştır.

Tetra Pak araştırması: Tüketicilerin yüzde 63’ü sürdürülebilir ambalajı önemsiyor 



Dünyanın önde gelen gıda işleme ve paketleme çözümleri şirketlerinden Tetra Pak, tüketicilerin sürdürülebilir ambalaj ve çevreye sorumlu tüketim konularına yönelik “Sürdürülebilir Ambalaj Araştırması” gerçekleştirdi. 505’i Türkiye’den olmak üzere dünya genelinde toplam 14 bin 500 kişinin katıldığı araştırmaya göre tüketicilerin yüzde 63’ü, çevresel duyarlılığa sahip ambalaj üreten markaları daha fazla tercih edeceğini belirtiyor.